Mekatronik Mühendisliği (DR) (İngilizce) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | MCHT624 | ||||||||
Ders İsmi: | Heat Conduction | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. GAMZE GEDİZ İLİŞ | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Mekatronik mühendisliği öğrencilerine enerji ve dönüşümleri ile ilgili temel bilgilerin aktarılması, mühendislik bakış açısının kazandırılması |
Dersin İçeriği: | Termodinamiğe giriş, ideal gazlar, iç enerji, entalpi, iş yoluyla enerji transferi, ısı ve kütle, termodinamiğin birinci ve ikinci kanunları, buzdolapları ve ısı pompaları, Carnot çevrimi, entropi, tersinirlik. Geçici ve kararlı durum bir boyutlu ısı transferi, iki boyutlu kararlı durum ısı transferi, yüzey ısı transferi, sayısal yöntemler, radyasyon ısı transferi, ısı eşanjörleri, konveksiyon ısı transferine giriş. Hidrostatik, akış kinematiği, süreklilik denklemi, Euler ve Bernoulli denklemleri, viskoz akış denklemleri, kanal ve boru sistemlerinde kafa kaybı, momentum teoremleri, boyutsal analiz ve benzerlik, potansiyel akış, dolaşım ve vortisite. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Termodinamiğe giriş, ideal gazlar | - |
2) | İdeal gazlar, iç enerji, entalpi | - |
3) | İş yoluyla enerji transferi, ısı ve kütle. | - |
4) | Termodinamiğin birinci ve ikinci kanunları, buzdolapları ve ısı pompaları. | - |
5) | Carnot çevrimi, entropi, tersinirlik. | - |
6) | Geçici ve kararlı durum bir boyutlu ısı transferi, | - |
7) | Yüzey ısı transferi, sayısal yöntemler, | - |
8) | İki boyutlu kararlı durum ısı transferi, | - |
9) | Radyasyon ısı transferi, ısı eşanjörleri, konveksiyon ısı transferine giriş radiation heat transfer, heat exchangers, introduction to convection heat transfer | - |
10) | Hidrostatik, akış kinematiği, süreklilik denklemi, Euler ve Bernoulli denklemleri | - |
11) | Viskoz akış denklemleri, kanal ve boru sistemlerinde kafa kaybı, | - |
12) | Momentum teoremleri, | - |
13) | Potansiyel akış, dolaşım ve vortisite. | - |
14) | Boyutsal analiz ve benzerlik, | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Thermodynamics by Yunus A. Cengel and Michael A. Boles |
Diğer Kaynaklar: | Yok (None) |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Mühendislik problemlerinin çözümüne mekatroniğin disiplinler arası sinerjik yaklaşımını uygulayabilme bilgi ve becerisi | ||||||
2) Mekatronik yaklaşımını kullanarak mekatronik ürünler ve sistemler tasarlayabilme becerisi | ||||||
3) Var olan ürün ya da süreçleri mekatronik yaklaşımıyla analiz edip geliştirebilme bilgi ve becerisi | ||||||
4) Etkin iletişim kurabilme ve diğer disiplinlerle takım çalışması yapabilme becerisi | ||||||
5) Mühendisliği etik prensiplere uygun olarak yerine getirme anlayışı | ||||||
6) Yerel ve küresel sosyoekonomik etkilerin farkında olarak teknolojiyi kullanma anlayışı | ||||||
7) Yaşam boyu öğrenimin gerekliliğini bilme ve yerine getirme yaklaşımı |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mühendislik problemlerinin çözümüne mekatroniğin disiplinler arası sinerjik yaklaşımını uygulayabilme bilgi ve becerisi | |
2) | Mekatronik yaklaşımını kullanarak mekatronik ürünler ve sistemler tasarlayabilme becerisi | |
3) | Var olan ürün ya da süreçleri mekatronik yaklaşımıyla analiz edip geliştirebilme bilgi ve becerisi | |
4) | Etkin iletişim kurabilme ve diğer disiplinlerle takım çalışması yapabilme becerisi | |
5) | Mühendisliği etik prensiplere uygun olarak yerine getirme anlayışı | |
6) | Yerel ve küresel sosyoekonomik etkilerin farkında olarak teknolojiyi kullanma anlayışı | |
7) | Yaşam boyu öğrenimin gerekliliğini bilme ve yerine getirme yaklaşımı |
Anlatım | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Bireysel Proje | |
Raporlama | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 5 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 142 |