EGT730 Örgüt Psikolojisiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Eğitim Yönetimi ve Denetimi (DR)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Eğitim Yönetimi ve Denetimi (DR)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EGT730
Ders İsmi: Örgüt Psikolojisi
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 15
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. SÜMEYYE YÜCEL
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Örgüt psikolojisinin tarihsel gelişimini, örgüt içindeki bireyin güdülenmesi, örgütün iletişim düzeni, liderlik ve örgüt kültürünün oluşumu, örgüt içinde yaşanan sorunlar ve çözümlerini kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde aktarmaktır.
Dersin İçeriği: Örgüt psikolojisi, yönetim kuramları, motivasyon.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Örgüt kültürünü ve unsurlarını tanımlayabilme
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Örgüt psikolojisini tanımlamak, yönetim bilimleri içinde gelişim sürecini ifade edebilme
2) Yönetim kuramları içinde örgütsel psikoloji araştırmalarının yerini ve önemini tespit edebilme
3) Motivasyon sürecini tanımlamak ve motivasyon kuramlarını anlatabilme
4) Örgütsel iletişimi ve işleyişini örneklerle açıklayabilme
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Liderlik ve yöneticilik ilişkisini tespit etmek ve farklarını ayırt edebilme
2) Örgütsel bağlılık ve örgütsel vatandaşlık davranışlarını tanımlayarak, ayırt edebilme
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Örgütün tanımı, çalışma yaşamı açısından örgüt türleri Dersle ilgili kaynaklar
2) Yönetim kuramları içinde örgüt psikolojisinin yeri Dersle ilgili kaynaklar
3) Motivasyonun oluşma süreci ve güdü çeşitleri Dersle ilgili kaynaklar
4) Motivasyonda kapsam ve süreç kuramları Dersle ilgili kaynaklar
5) Motivasyonda özendirici-ekonomik araçlar Dersle ilgili kaynaklar
6) Motivasyonda psiko-sosyal ve örgütsel-yönetsel araçlar Dersle ilgili kaynaklar
7) Örgütsel iletişim, tanımı ve işleyişi Dersle ilgili kaynaklar
8) Ara sınav Dersle ilgili kaynaklar
9) Örgüt içinde birey ve kişilik, kişilik-iş uyumu Dersle ilgili kaynaklar
10) Geleneksel ve Çağdaş Liderlik Tarzları Dersle ilgili kaynaklar
11) Örgüt kültürü ve unsurları Dersle ilgili kaynaklar
12) Örgütsel Bağlılık, Örgütsel Vatandaşlık Davranışı Dersle ilgili kaynaklar
13) Sendikal Bağlılık, Sendikal Katılım ve Sendikal Doyum Dersle ilgili kaynaklar
14) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Zeyyat Sabuncuoğlu, Melek Tüz (2008), Örgütsel Psikoloji, Alfa Aktüel Basım Yayın, Bursa, 2008.
Enver Özkalp ve Çiğdem Kırel (2010), Örgütsel Davranış, Ezgi Kitabevi,
T. Demirbilek ve Ö. Çakır (2001), Sendikal Bağlılık, Petrol-İş Yayınları, İstanbul.
Diğer Kaynaklar: Zeyyat Sabuncuoğlu, Melek Tüz (2008), Örgütsel Psikoloji, Alfa Aktüel Basım Yayın, Bursa, 2008.
Enver Özkalp ve Çiğdem Kırel (2010), Örgütsel Davranış, Ezgi Kitabevi,
T. Demirbilek ve Ö. Çakır (2001), Sendikal Bağlılık, Petrol-İş Yayınları, İstanbul.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

7

6

Program Kazanımları
1) Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme
2) Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme
3) Okul liderliğinin temellerini bilme.
4) Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma.
5) Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma.
6) Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma
7) Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme
2) Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme 3
3) Okul liderliğinin temellerini bilme. 3
4) Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. 4
5) Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma. 3
6) Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma 3
7) Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 12 3 36
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ödevler 4 20 80
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 193