EGT732 Örgüt Kuramları İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Eğitim Yönetimi ve Denetimi (DR)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Eğitim Yönetimi ve Denetimi (DR)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EGT732
Ders İsmi: Örgüt Kuramları
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 15
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. SÜMEYYE YÜCEL
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin sonunda öğrenci, örgüt ve yönetim kuramları, bu kuramların örgüt işlevlerindeki yeri, yöneticilerin verimlilik düzeyindeki etkisi, klasik ve modern kuramların kapsamı ve öncüleri, örgüt açısından güncel yaklaşımlar, örgütsel yapının temel özellikleri Strateji, Örgüt ve Etkililik Global iş dünyası için örgüt tasarımı Teknoloji ve örgütler Örgütsel kültür ve ahlaki değerler Yenilik ve değişim konuları hakkında bilgi donanımına sahip olacaktır.
Dersin İçeriği: Örgüt kuramlarının temelleri, farklı kuramsal yaklaşımlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Örgüt dizaynı ve fonksiyonu konusunda bilgi sahibi olur
2) Örgüt yapı ve çevresinin temel kavramlarını tanımlar ve açıklar
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Örgüt kuramlarına ait kavramları iş durumlarına uygular
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Örgüt tasarımı konusunda eleştirel düşünür
2) Örgütlerle ilgili güncel gelişmeleri takip edebilme, eğitim sektöründeki değişim ve dönüşümü görebilir
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Örgüt ve Kuram Kavramları, Örgüt Kuramının Temelleri Sözen, H. C., Basım, H. N. (2012). Örgüt Kuramları. İstanbul: Beta Basım Yayım.
2) Klasik ve Neoklasik Yaklaşımlar Sözen, H. C., Basım, H. N. (2012). Örgüt Kuramları. İstanbul: Beta Basım Yayım.
3) Fayol ve Yönetime Bakış ve Weber Açısından Sistemlere Bakış Sözen, H. C., Basım, H. N. (2012). Örgüt Kuramları. İstanbul: Beta Basım Yayım.
4) Örgüt Araştırmalarının Gelişimi Sözen, H. C., Basım, H. N. (2012). Örgüt Kuramları. İstanbul: Beta Basım Yayım.
5) Koşul Bağımlılık Kuramı, İşlem Maliyeti Kuramı Sözen, H. C., Basım, H. N. (2012). Örgüt Kuramları. İstanbul: Beta Basım Yayım.
6) İşlem Maliyeti Kuramı, Vekalet Kuramı, Kaynak Bağımlılığı Kuramı Sözen, H. C., Basım, H. N. (2012). Örgüt Kuramları. İstanbul: Beta Basım Yayım.
7) İnsan İlişkileri Kuramı ve İletişim Sözen, H. C., Basım, H. N. (2012). Örgüt Kuramları. İstanbul: Beta Basım Yayım.
8) Ara sınav
9) Örgütsel Ekoloji, Birlikte Evrim, Kuramsal Kuram Sözen, H. C., Basım, H. N. (2012). Örgüt Kuramları. İstanbul: Beta Basım Yayım.
10) Makrokuramsal Kuram, Bütünleşmiş Örgüt Kuramları Sözen, H. C., Basım, H. N. (2012). Örgüt Kuramları. İstanbul: Beta Basım Yayım.
11) Karar verme Kuramı Sözen, H. C., Basım, H. N. (2012). Örgüt Kuramları. İstanbul: Beta Basım Yayım.
12) Sosyal Sistem Kuramı- Parsons Sözen, H. C., Basım, H. N. (2012). Örgüt Kuramları. İstanbul: Beta Basım Yayım.
13) Örgütsel Ağlar, Örgüt Çalışmalarında Kaos ve Karmaşıklık Kuramları Sözen, H. C., Basım, H. N. (2012). Örgüt Kuramları. İstanbul: Beta Basım Yayım.
14) Yeni Kuramlar Genel Sistem Kuramı, Açık Sistem Yaklaşımı, Örgütsel Öğrenme Sözen, H. C., Basım, H. N. (2012). Örgüt Kuramları. İstanbul: Beta Basım Yayım.
15) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Sözen, H. C., Basım, H. N. (2012). Örgüt Kuramları. İstanbul: Beta Basım Yayım.
Diğer Kaynaklar: Sözen, H. C., Basım, H. N. (2012). Örgüt Kuramları. İstanbul: Beta Basım Yayım.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme
2) Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme
3) Okul liderliğinin temellerini bilme.
4) Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma.
5) Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma.
6) Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma
7) Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme 3
2) Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme 5
3) Okul liderliğinin temellerini bilme. 4
4) Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. 4
5) Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma. 4
6) Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma 4
7) Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Ara Sınavlar 1 48 48
Final 1 60 60
Toplam İş Yükü 150