Eğitim Yönetimi ve Denetimi (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | EGT732 | ||||||||
Ders İsmi: | Örgüt Kuramları | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. SÜMEYYE YÜCEL | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin sonunda öğrenci, örgüt ve yönetim kuramları, bu kuramların örgüt işlevlerindeki yeri, yöneticilerin verimlilik düzeyindeki etkisi, klasik ve modern kuramların kapsamı ve öncüleri, örgüt açısından güncel yaklaşımlar, örgütsel yapının temel özellikleri Strateji, Örgüt ve Etkililik Global iş dünyası için örgüt tasarımı Teknoloji ve örgütler Örgütsel kültür ve ahlaki değerler Yenilik ve değişim konuları hakkında bilgi donanımına sahip olacaktır. |
Dersin İçeriği: | Örgüt kuramlarının temelleri, farklı kuramsal yaklaşımlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Örgüt ve Kuram Kavramları, Örgüt Kuramının Temelleri | Sözen, H. C., Basım, H. N. (2012). Örgüt Kuramları. İstanbul: Beta Basım Yayım. |
2) | Klasik ve Neoklasik Yaklaşımlar | Sözen, H. C., Basım, H. N. (2012). Örgüt Kuramları. İstanbul: Beta Basım Yayım. |
3) | Fayol ve Yönetime Bakış ve Weber Açısından Sistemlere Bakış | Sözen, H. C., Basım, H. N. (2012). Örgüt Kuramları. İstanbul: Beta Basım Yayım. |
4) | Örgüt Araştırmalarının Gelişimi | Sözen, H. C., Basım, H. N. (2012). Örgüt Kuramları. İstanbul: Beta Basım Yayım. |
5) | Koşul Bağımlılık Kuramı, İşlem Maliyeti Kuramı | Sözen, H. C., Basım, H. N. (2012). Örgüt Kuramları. İstanbul: Beta Basım Yayım. |
6) | İşlem Maliyeti Kuramı, Vekalet Kuramı, Kaynak Bağımlılığı Kuramı | Sözen, H. C., Basım, H. N. (2012). Örgüt Kuramları. İstanbul: Beta Basım Yayım. |
7) | İnsan İlişkileri Kuramı ve İletişim | Sözen, H. C., Basım, H. N. (2012). Örgüt Kuramları. İstanbul: Beta Basım Yayım. |
8) | Ara sınav | |
9) | Örgütsel Ekoloji, Birlikte Evrim, Kuramsal Kuram | Sözen, H. C., Basım, H. N. (2012). Örgüt Kuramları. İstanbul: Beta Basım Yayım. |
10) | Makrokuramsal Kuram, Bütünleşmiş Örgüt Kuramları | Sözen, H. C., Basım, H. N. (2012). Örgüt Kuramları. İstanbul: Beta Basım Yayım. |
11) | Karar verme Kuramı | Sözen, H. C., Basım, H. N. (2012). Örgüt Kuramları. İstanbul: Beta Basım Yayım. |
12) | Sosyal Sistem Kuramı- Parsons | Sözen, H. C., Basım, H. N. (2012). Örgüt Kuramları. İstanbul: Beta Basım Yayım. |
13) | Örgütsel Ağlar, Örgüt Çalışmalarında Kaos ve Karmaşıklık Kuramları | Sözen, H. C., Basım, H. N. (2012). Örgüt Kuramları. İstanbul: Beta Basım Yayım. |
14) | Yeni Kuramlar Genel Sistem Kuramı, Açık Sistem Yaklaşımı, Örgütsel Öğrenme | Sözen, H. C., Basım, H. N. (2012). Örgüt Kuramları. İstanbul: Beta Basım Yayım. |
15) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Sözen, H. C., Basım, H. N. (2012). Örgüt Kuramları. İstanbul: Beta Basım Yayım. |
Diğer Kaynaklar: | Sözen, H. C., Basım, H. N. (2012). Örgüt Kuramları. İstanbul: Beta Basım Yayım. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme | ||||||
2) Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme | ||||||
3) Okul liderliğinin temellerini bilme. | ||||||
4) Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. | ||||||
5) Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma. | ||||||
6) Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma | ||||||
7) Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme | 3 |
2) | Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme | 5 |
3) | Okul liderliğinin temellerini bilme. | 4 |
4) | Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. | 4 |
5) | Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma. | 4 |
6) | Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma | 4 |
7) | Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme. |
Anlatım | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 48 | 48 |
Final | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 150 |