EGT733 Eğitimde Planlama Modelleriİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Eğitim Yönetimi ve Denetimi (DR)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Eğitim Yönetimi ve Denetimi (DR)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EGT733
Ders İsmi: Eğitimde Planlama Modelleri
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 15
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. SÜMEYYE YÜCEL
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Türkiye ve dünya ölçeğinde eğitim sistemlerinin ekonomik yönden genel karşılaştırılması çerçevesinde eğitim planlamasının gerekliliğini kavrama ve planlama modellerinin öğrenilmesidir.
Dersin İçeriği: Eğitim planlaması ve planlama yaklaşımları.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Eğitim planlamasının önemini kavrar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Planlama yaklaşımlarını bilir.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Eğitim Planlaması Nedir? İlgili kaynaklar.
2) İnsan Gücü Planlaması Modeli İlgili kaynaklar
3) Toplumsal İstem Modeli İlgili kaynaklar
4) Eğitimde Verim Oranları Modeli (Maliyet-Yarar Modeli) İlgili kaynaklar
5) Maliyet-Etkililik Modeli İlgili kaynaklar
6) Girdi- Çıktı Modeli İlgili kaynaklar
7) Uluslararası Karşılaştırmalar Modeli İlgili kaynaklar
8) Ara sınav
9) Doğrusal Programlama Modeli İlgili kaynaklar
10) Sentetik Planlama Modeli İlgili kaynaklar
11) Stratejik Planlama Modeli İlgili kaynaklar
12) Stratejik Planlamanın Aşamaları İlgili kaynaklar
13) Edim(Performans) Programı ve Etkinlik(Faaliyet) Raporu İlgili kaynaklar
14) Stratejik Planlama ve Eğitim Uygulamaları İlgili kaynaklar
15) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1.Adem, M. (2008). Eğitim planlaması, Ekinoks Yayınevi.

Aksu, Mualla. Eğitimde Stratejik Planlama ve Toplam Kalite Yönetimi. Anı Yayıncılık, Ankara 2002
Coombs, P. (1973). Çev. Mıhçıoğlu C. (1973). Eğitim planlaması nedir?,Milli Eğitim Basım Evi.
Ereş, F.( 2004). Eğitim yönetiminde stratejik planlama, Gazi Üniversitesi EndüstriyelSanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, sayı: 15.
Ergen, H.( 2013). Türkiye’de eğitimde planlama yaklaşımı ve kullanılan eğitim göstergeleri Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt: 9, sayı: 2.
Hesapçıoğlu, M. (1984). Türkiye’de insan gücü ve eğitim planlaması,Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları.
Diğer Kaynaklar: Karakütük, K. (2012). Eğitim planlaması, Elhan Kitap, Ankara
Kılıç, M. ve Erkan, V. ( 2008). Stratejik planlama ve dengeli performans yönetimi yaklaşımları bir arada olabilir mi?, Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, sayı: 2.
Necdet, K. (2011). Genç istihdamı, Çankaya Üniversitesi Gündem Dergisi, sayı: 39.
Vardar, Yüksel. Stratejik Planlama, Ankara 2011Erişim Tarihi:1 Mayıs 2015 www.tobb.org.tr/…/Stratejik%20Planlama%20.ppt
Yılmaz, Hasan.Doğrusal Programlama Tekniği İle Üretim Planlamasının Mobilya Sektöründe Uygulanması. Yüksek Lisans Tezi. Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü 2010.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

Program Kazanımları
1) Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme
2) Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme
3) Okul liderliğinin temellerini bilme.
4) Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma.
5) Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma.
6) Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma
7) Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme 3
2) Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme 3
3) Okul liderliğinin temellerini bilme.
4) Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. 3
5) Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma.
6) Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma
7) Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Okuma
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ödevler 1 8 8
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 124