Eğitim Yönetimi ve Denetimi (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | EGT775 | ||||||||
Ders İsmi: | Doktora Tezi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. SÜMEYYE YÜCEL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi MUHARREM KÖKLÜ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Doktora tezinin amacı öğrencilerin seçilen bir alanda bilimsel olarak güçlü bir şekilde bağımsız bir çalışma yapabileceğini göstermesini, belirli bir zaman dilimi içinde özel bir problemin çözümüne yönelik olarak bilimsel, etik, detaylı ve doğru bir çalışma yapabileceğini ortaya koymasını ve bulgularının ikna edici bir biçimde yayınlamasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | Tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler |
2) | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | Tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler |
3) | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | Tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler |
4) | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | Tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler |
5) | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | Tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler |
6) | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | Tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler |
7) | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | Tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler |
8) | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | Tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler |
9) | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | Tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler |
10) | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | Tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler |
11) | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | Tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler |
12) | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | Tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler |
13) | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | Tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler |
14) | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | Tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler |
Ders Notları / Kitaplar: | Tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler |
Diğer Kaynaklar: | Tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme | ||||||
2) Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme | ||||||
3) Okul liderliğinin temellerini bilme. | ||||||
4) Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. | ||||||
5) Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma. | ||||||
6) Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma | ||||||
7) Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme | 4 |
2) | Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme | 4 |
3) | Okul liderliğinin temellerini bilme. | 4 |
4) | Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. | 4 |
5) | Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma. | |
6) | Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma | |
7) | Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme. |
Okuma | |
Rapor Yazma | |
Tez Hazırlama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum | |
Raporlama | |
Tez Sunma | |
Uzman / Jüri Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Final | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 100 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 10 | 140 |
Sunum / Seminer | 1 | 200 | 200 |
Proje | 1 | 300 | 300 |
Ödevler | 2 | 50 | 100 |
Toplam İş Yükü | 740 |