EGT775 Doktora Teziİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Eğitim Yönetimi ve Denetimi (DR)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Eğitim Yönetimi ve Denetimi (DR)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EGT775
Ders İsmi: Doktora Tezi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 0 0 60
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. SÜMEYYE YÜCEL
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi MUHARREM KÖKLÜ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Doktora tezinin amacı öğrencilerin seçilen bir alanda bilimsel olarak güçlü bir şekilde bağımsız bir çalışma yapabileceğini göstermesini, belirli bir zaman dilimi içinde özel bir problemin çözümüne yönelik olarak bilimsel, etik, detaylı ve doğru bir çalışma yapabileceğini ortaya koymasını ve bulgularının ikna edici bir biçimde yayınlamasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Bir araştırma çalışmasında takip edilmesi gereken etik kuralları ve bilimsel çalıntıdan nasıl uzak durulması gerektiğini kavrar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Bilimsel bir problemi verilen sınırlı bir zaman dilimi içinde uygun bilimsel yöntemleri uygulayarak çözebilir.
2) Problemin çözümü için derlenen bilgilerin ve veri setleri ile ilgili yapılması gerekenleri bilir
3) İlgi duyduğu alan ile farklı alanlar arasında bağlantılar kurabilir.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Alanındaki güncel çalışmaları takip ederek kendi çalışmasıyla ilişkilendirebilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler
2) Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler
3) Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler
4) Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler
5) Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler
6) Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler
7) Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler
8) Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler
9) Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler
10) Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler
11) Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler
12) Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler
13) Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler
14) Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler
Diğer Kaynaklar: Tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme
2) Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme
3) Okul liderliğinin temellerini bilme.
4) Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma.
5) Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma.
6) Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma
7) Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme 4
2) Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme 4
3) Okul liderliğinin temellerini bilme. 4
4) Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. 4
5) Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma.
6) Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma
7) Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Okuma
Rapor Yazma
Tez Hazırlama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum
Raporlama
Tez Sunma
Uzman / Jüri Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Final 1 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 100
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 10 140
Sunum / Seminer 1 200 200
Proje 1 300 300
Ödevler 2 50 100
Toplam İş Yükü 740