Mimarlık (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ARCDE203 | ||||||||
Ders İsmi: | Culture - Identıty - Authentıcıty | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR-EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. BEHİYE IŞIK AKSULU | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Doğrudan ya da dolaylı olarak mimari mirasa müdahale edecek mimar adaylarını kent kimliği ve özgünlüğü konusunda temel bilgilerle donatmak amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu bağlamda, Kültür tanımı, Kültürün parametreleri, Kültürel sınırlar, Kültürel iletim araçları, Kent fikri, Kent kültürü, Kentli toplum, Tarihi süreklilik, 18. yüzyıl kent biçiminin yeni prensipleri, Kent kimliği ve kent özgünlüğü başlıkları altında seçilmiş örnekler üzerinden konuya ilişkin öğrenci katılımlı tartışmalar ile ders yürütülmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kültür tanımı, | |
2) | Kültürün parametreleri | |
3) | Kültürel sınırlar | |
4) | Kültürel iletim araçları | |
5) | Kent fikri | |
6) | Kent kültürü | |
7) | Kentli toplum | |
8) | Tarihi süreklilik | |
9) | Ara sınav | |
10) | 18. yüzyıl kent biçiminin yeni prensipleri | |
11) | kent özgünlüğü başlıkları | |
12) | Seçili örneklerin sunumu | |
13) | Seçili örneklerin sunumu | |
14) | Seçili örneklerin sunumu |
Ders Notları / Kitaplar: | Bozkurt Güvenç, İnsan ve Kültür, 2018, Bozkurt GÜVENÇ, Sosyal Kültürel Değişme, 2016, Bozkurt Güvenç,Kültürün Abc ‘si, 2019 Aslanoğlu, Rana, Kent, Kimlik ve Küreselleşme, Asa Kitabevi, Bursa, 1998. Galley, C. C., Cultural Policy, Cultural Heritage And Regional Development, Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, The State University of New Jersey, New Jersey, 2001. Keleş, Ruşen, Kent ve Kültür Üzerine, Mülkiye Dergisi, Cilt: 29, Sayı: 246, 2005. Kongar, Emre, Kültür Üzerine. İstanbul: Remzi Kitabevi, 1989. Tekeli, İlhan, Kentleşme Yazıları, Turhan Kitabevi, Ankara, 1982. Tomlinson, John, Küreselleşme ve Kültür, Ç:A. Eker, Ayrıntı Yayınları, İstanbul,2004 UNESCO, Mexico City Declaration on Cultural Policies, http://portal.unesco.org/culture/en/files/12762/11295421661mexico_en.pd f/mexico_en.pdf. Uygur, Nermi, Kültür Kuramı, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 2006. |
Diğer Kaynaklar: | Bozkurt Güvenç, İnsan ve Kültür, 2018, Bozkurt GÜVENÇ, Sosyal Kültürel Değişme, 2016, Bozkurt Güvenç,Kültürün Abc ‘si, 2019 Aslanoğlu, Rana, Kent, Kimlik ve Küreselleşme, Asa Kitabevi, Bursa, 1998. Galley, C. C., Cultural Policy, Cultural Heritage And Regional Development, Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, The State University of New Jersey, New Jersey, 2001. Keleş, Ruşen, Kent ve Kültür Üzerine, Mülkiye Dergisi, Cilt: 29, Sayı: 246, 2005. Kongar, Emre, Kültür Üzerine. İstanbul: Remzi Kitabevi, 1989. Tekeli, İlhan, Kentleşme Yazıları, Turhan Kitabevi, Ankara, 1982. Tomlinson, John, Küreselleşme ve Kültür, Ç:A. Eker, Ayrıntı Yayınları, İstanbul,2004 UNESCO, Mexico City Declaration on Cultural Policies, http://portal.unesco.org/culture/en/files/12762/11295421661mexico_en.pd f/mexico_en.pdf. Uygur, Nermi, Kültür Kuramı, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 2006. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
2) - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
3) - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
4) - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
5) - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | |||||||||
6) - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
7) - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
8) - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. | |||||||||
9) - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. | |||||||||
10) - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 4 |
2) | - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 4 |
3) | - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 5 |
4) | - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 5 |
5) | - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | 5 |
6) | - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 5 |
7) | - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 5 |
8) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. | 5 |
9) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. | 5 |
10) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. | 5 |
Anlatım | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 25 |
Sunum | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 11 | 2 | 22 |
Ödevler | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 60 |