Mimarlık (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ARCDE207 | ||||||||
Ders İsmi: | Archıtectural Photography | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR-EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi MURAT TIRPAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi MURAT TIRPAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Mimarlık Lisans öğrencileri için fotoğrafın temel bilgilerin ve belgelemeye yönelik kurallı fotoğraf çekimi hakkında gerekli bilgilerin verilmesi. |
Dersin İçeriği: | Fotoğrafın Tarihçesi; Işık, Renk ve Filtre; Siyah beyaz Filmin Yapısı ve Görüntü Oluşması ; Renkli Filmin Yapısı ve Görüntü Oluşması ; Makine Bilgisi: Tipler, Objektif, Diyafram ve Enstantane, Ölçüm ve Pozlandırma ; Kompozisyon ; Fotoğrafik Düşünüş. Baskı Teknikleri: Özgün Baskı Kavramının Genel Anlamı ; Görsel Sanatlar İçindeki Yeri ve Uygulama Alanlarının İncelenmesi ; Baskı Öncesi Ön Hazırlıklarının Yapılıp Baskı Çekim İçin Gereken Araçlar ; Makine Tipleri ve Özelliklerinin Tanıtımı ; Kullanımları İle İlgili Genel Bilgiler ; Enstantane - Diyafram İlişkisi ; Dia Çekimler ; Karanlık Oda Bilgileri ; Fotoğraf Kullanım Alanları ; Fotoğraf Tarihinden Örnekler ; Bir Belgeleme Yöntemi Olarak Fotoğrafın Önemi ; Mimari Fotoğraf Genel İlkeleri ; Tarihi Eserlerin Envanterini Çıkarmada ve Rölövelerinde Fotoğraftan Yararlanma Yöntemleri ; Belgesel Nitelikli Fotoğraf Çekimi Konusunda Uygulamalar ; Mimari Örneklemeler Denemelerinin Uygulanması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Görüntü oluşumu / Kamera obscura / Odak uzaklığı / Görüş açısı / Objektifler / Mercekler | YOK |
2) | Odak uzaklığı ve perspektif / Konu uzaklığı – Görüntü uzaklığı / Diyafram ve izafi açıklık | YOK |
3) | Uzaklık ayarı / Telemetre / Mikroprizma / Paralaks / Uzaklık ayarı – Diyafram – Odak uzaklığı ilişkisi | YOK |
4) | Tek objektifli refleks kamera tanıtımı / Parçaları / Özellikleri / Zaman ayarı / Hareket kontrolü / Dijital kamera ve özellikleri / Dijital fotoğrafın değerlendirilmesi | YOK |
5) | Negatif / Çözünürlük / Saklı hayal / Işığa duyarlılık / ISO ayarları | YOK |
6) | Renk duyarlılığı / Gren / Kontrast / Beyaz ayarı | YOK |
7) | Poz toleransı / Poz verme / Poz ölçme | YOK |
8) | Ara Sınav 1 | YOK |
9) | Poz toleransı / Poz verme / Poz ölçme | YOK |
10) | Poz verme / Zone sistem / Kontrast / Teknik yönden doğru poz | YOK |
11) | 2.Ara sınav / Tarayıcılar, diyafram ve zaman ayarı / Zaman ayarlayıcılar ve çalışma sistemleri | YOK |
12) | Çözünürlük-boyut / Flaşlar ve çalışma prensipleri ,polarizasyon filtreleri / Filtreler / Kitaptan kopya / Yakın çekim mercekleri | YOK |
13) | Mimari fotoğraf kuralları / Teknik resim kuralları / Cepheler / Özel kamera ve objektifler | YOK |
14) | Final | YOK |
Ders Notları / Kitaplar: | • Veltri, John. Architectural Photography. New York: American Photographic Book Publishing Co., Inc., 1974. • Buchanan, Terry. Photographing Historic Buildings. London: Her Majesty’s Stationery Office, 1983. • Busch, Akiko. The Photography of Architecture: Twelve Views. New York: Van Nostrand Company, 1987. • T.Grimm, The Basebook of Photography , Penguin, 1998. • G. Kopelew, How to Photograph Buildings and İnteriors, Princeton Arch. Press, 1998. |
Diğer Kaynaklar: | • B. London, v.d., Photography , Prentice Hall, 2001. • LeBlanc, Dave. “An Eye for Architecture.” Globe and Mail, November 7, 2003, National Edition, G10. • M. Freeman, Fotoğrafçının Gözü, Remzi Kitapevi, 2012 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
2) - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
3) - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
4) - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
5) - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | |||||||||
6) - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
7) - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
8) - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. | |||||||||
9) - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. | |||||||||
10) - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 3 |
2) | - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 5 |
3) | - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 5 |
4) | - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 5 |
5) | - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | 5 |
6) | - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 5 |
7) | - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 5 |
8) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. | 5 |
9) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. | 5 |
10) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. | 5 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Ödev | |
Proje Hazırlama | |
Sosyal Faaliyet | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Sunum | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 8 | 112 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 1 | 1 | 1 |
Proje | 1 | 1 | 1 |
Ödevler | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Juri | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 120 |