Mimarlık (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ARCDE403 | ||||||||
Ders İsmi: | Buıldıng Constructıon And Organızatıon | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR-EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. B.Öğretim Elemanı | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, inşaat sürecinin en fazla verim sağlanacak şekilde organize edilmesi ve planlanması; bu amaçla geliştirilmiş farklı metotları süreçte yer alan farklı paydaşların ihtiyaçları ve bakış açılarından (işveren, yüklenici, proje yönetimi vb.) anlatmaktır. |
Dersin İçeriği: | Şantiye organizasyonu ve yönetimi ilgili konular, Yapı Üretiminin yaşam döngüsünün (ilk yatırım kararının alınmasından, binanın kullanımı dahil sürecin tamamı) sadece inşaat aşamasını kapsayacak detayda anlatılmaktadır. Şantiyenin kurulması (mobilizasyon), kaldırılması (demobilizasyon), tüm inşaat süreç ve alt süreçlerin planlaması, uygulama süreci ve sürecin kontrolü. Kalite güvencesi. Kaynak planlaması. Raporlama teknikleri ve araçları. Keşif, metraj işlemleri. Hakediş hazırlama ve kontrolü. Tamamlanan inşaatın teslim süreçleri ve kesin kabul süreci. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders 1: Proje Nedir? Özet: Geleneksel ve Çağdaş Proje Yönetimi Yaklaşımları, Fikirleri ve Teknikleri | Proje Yönetimi ders notları, CMAA, Construction Management Standards of Practice, 2015, Galipoğulları N., Uygulamalı Toplam İnşaat Yönetimi (Birsen Yayınevi) |
2) | Ders 2: Proje Hedef ve Kapsam Yönetimi | Proje Yönetimi ders notları, CMAA, Construction Management Standards of Practice, 2015, Galipoğulları N., Uygulamalı Toplam İnşaat Yönetimi (Birsen Yayınevi) |
3) | Ders 3: Proje Bütünleşme Yönetimi | Proje Yönetimi ders notları, CMAA, Construction Management Standards of Practice, 2015, Galipoğulları N., Uygulamalı Toplam İnşaat Yönetimi (Birsen Yayınevi) |
4) | Ders 4: Proje Zaman Yönetimi | Proje Yönetimi ders notları, CMAA, Construction Management Standards of Practice, 2015, Galipoğulları N., Uygulamalı Toplam İnşaat Yönetimi (Birsen Yayınevi) |
5) | Ders 5: Proje Maliyet Yönetimi | Proje Yönetimi ders notları, CMAA, Construction Management Standards of Practice, 2015, Galipoğulları N., Uygulamalı Toplam İnşaat Yönetimi (Birsen Yayınevi) |
6) | Ders 6: Proje Temin / Sözleşme Yönetimi Ders 7: Proje Risk Yönetimi | Proje Yönetimi ders notları, CMAA, Construction Management Standards of Practice, 2015, Galipoğulları N., Uygulamalı Toplam İnşaat Yönetimi (Birsen Yayınevi) |
7) | Ders 8: Proje İletişim Yönetimi Ders 9: Proje Kalite Yönetimi | Proje Yönetimi ders notları, CMAA, Construction Management Standards of Practice, 2015, Galipoğulları N., Uygulamalı Toplam İnşaat Yönetimi (Birsen Yayınevi) |
8) | Ders 10: Proje İnsan Kaynakları Yönetimi | Proje Yönetimi ders notları, CMAA, Construction Management Standards of Practice, 2015, Galipoğulları N., Uygulamalı Toplam İnşaat Yönetimi (Birsen Yayınevi) |
9) | ARA SINAV (VİZE SINAVI) | Proje Yönetimi ders notları Galipoğulları N., Uygulamalı Toplam İnşaat Yönetimi (Birsen Yayınevi) |
10) | Ders 11: Mimari Proje Yönetimi’nde Liderlik | Proje Yönetimi ders notları Galipoğulları N., Uygulamalı Toplam İnşaat Yönetimi (Birsen Yayınevi) |
11) | Eve Gönderi Ödevlerine İlişkin Eleştiriler | Proje Yönetimi ders notları Galipoğulları N., Uygulamalı Toplam İnşaat Yönetimi (Birsen Yayınevi) |
12) | Dönem Ödevi Teslim (Ara Sınav / Evden Eve) Ödevleri Genel kurs performansının değerlendirilmesi, Soru-Cevap Oturumu | |
13) | OYUN TEORİSİ UYGULAMASI / İNŞAAT ALANI SİMÜLASYONU | Proje Yönetimi ders notları Galipoğulları N., Uygulamalı Toplam İnşaat Yönetimi (Birsen Yayınevi) |
14) | OYUN TEORİSİ UYGULAMASI / İNŞAAT ALANI SİMÜLASYONU | Proje Yönetimi ders notları Galipoğulları N., Uygulamalı Toplam İnşaat Yönetimi (Birsen Yayınevi) |
Ders Notları / Kitaplar: | Evet |
Diğer Kaynaklar: | • Galipoğulları N., Uygulamalı Toplam İnşaat Yönetimi (Birsen Yayınevi) • CMAA, Construction Management Standards of Practice, 2015 • Şantiye Yönetimi hakkında merak edilenler, https://cemkafadar.net/tag/santiye-yonetimi/ • Şantiye Yönetimi Ders Notları, https://archnotesof.blogspot.com/p/project-management.html |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
2) - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
3) - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
4) - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
5) - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | |||||||||
6) - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
7) - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
8) - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. | |||||||||
9) - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. | |||||||||
10) - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 3 |
2) | - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 3 |
3) | - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 3 |
4) | - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 3 |
5) | - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | 3 |
6) | - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 3 |
7) | - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 3 |
8) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. | 3 |
9) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. | 3 |
10) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. | 3 |
Alan Çalışması | |
Ders | |
Ödev | |
Proje Hazırlama | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Sunum | 4 | % 10 |
Projeler | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 30 |
Bütünleme Pratik | 2 | % 10 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | 30 |
Sunum / Seminer | 2 | 10 | 20 |
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınavlar | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 120 |