Mimarlık (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | MİM621 | ||||||||
Ders İsmi: | Araştırma Yöntemleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. İREM YERGÜN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. DEMET IRKLI ERYILDIZ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin tasarım alanında merak ettikleri bir problemi belirli bilimsel yöntemler doğrultusunda araştırıp, raporlandırmalarını amaçlar. |
Dersin İçeriği: | Ders kapsamında, temel olarak, “araştırma yöntemlerini öğrenmeye niçin gerek duyarız?” sorusu çerçevesinde, araştırma tasarımı ve adımları, farklı araştırma yöntemleri türleri ve bir araştırma raporunun nasıl yazılacağı hakkında genel bir bakış açısı sağlamak hedeflenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | Yok |
2) | Mimaride araştırma yapmak | Yok |
3) | Bilimsel araştırmada etik | Yok |
4) | Kavram oluşturma, ölçüm ve örnekleme | Yok |
5) | Araştırma yapmanın farklı boyutları: Nitel ve nicel araştırma tasarım ve yöntemleri | Yok |
6) | Nicel araştırma tasarımı ve yöntemleri | Yok |
7) | Survey şekli araştırma | Yok |
8) | Nitel araştırma tasarımı ve yöntemleri | Yok |
9) | Veri analizleri ve araştırma sonuçlarının rapor edilmesi | Yok |
10) | Çoklu metot kullanımı | Yok |
11) | Araştırma raporu nasıl yazılır? Bilimsel makale okurken nelere dikkat etmeli? | Yok |
12) | Dönem projesi sunumu | Yok |
13) | Dönem projesi sunumu | Yok |
14) | Dönem projesi sunumu | Yok |
15) | Dönem projesi sunumu | Yok |
16) | Proje rapor teslim | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Neuman, W.L. (1992). Social research Methods. Allyn and Bacon: Boston. |
Diğer Kaynaklar: | Neuman, W.L. (1992). Social research Methods. Allyn and Bacon: Boston. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Ders | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 1 | 3 | 3 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 6 | 60 | 360 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 369 |