MİM607 Mimarlık Kuramlarıİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Mimarlık (DR)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mimarlık (DR)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MİM607
Ders İsmi: Mimarlık Kuramları
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. İREM YERGÜN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Mimarlığın kavramsallaştırılma ve uygulanma biçimlerini etkileyen teorilere ve
tarihsel arka planına bakmak.
Dersin İçeriği: Ders, felsefe ana ekesninde mimarlık teorilerindeki belli kırılma noktalarını
tartışmaya açmaktadır. Öğrencilerin bu dersi alarak, doktora araştırma konularını
belirleme aşamasında kendilerini geliştirmeleri hedeflenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) İnsan davranışları ve fiziksel çevre arasında ilişkiyi açıklamak için kullanılan teorileri ve yöntemleri anlama ve aynı anda farklı kültürlerin farklı ihtiyaçları, değerleri, davranış normları, sosyal ve mekânsal dokularını anlamak.
2) Bina tasarımı ve inşasını ile ilgili etik konuları ve toplumun yararına hizmet sağlama gerekliliğini anlama, yanı sıra küresel ve yerel ölçeklerde sosyal sorumluluk ile hareket etme kabiliyetine sahip olma.
3) Çeşitli noktaları göz önünde bulundurarak fikirleri sorgulama ve yorumlama becerisi görünümü; veri toplamak ve kullanmak, insanlarla ilgili kavramlar geliştirmek, yer ve çevre ve bireysel kararlar almak.
4) Multidisipliner tasarım sürecinde farklı alanların ilkelerini ve konseptlerini anlayabilme ve işbirliği içinde tasarım ekibinin bir üyesi olarak başkalarıyla çalışabilme yeteneği
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Türkçe ve İngilizce okuma, yazma ve etkili konuşma becerisi, İngilizce olarak B2 Avrupa dil pasaport düzeyine eşdeğerdir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Mimari ve kentsel tasarım projeleri geliştirirken küresel ve yerel kültürlerin iklimsel, teknolojik, sosyoekonomik faktörlerle şekillenmiş mimari prensiplerini, tarihi koruma ilkelerini anlamak.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş-Tanışma
2) Okuma Listesi Üzerine Tartışmalar
3) Mimarlık Teorisine Giriş / İlk Hafta Okumaları Üzerine Tartışmalar Jonathan A. Hale, “Building Ideas: An Introduction to Architectural Theory”, 2000.
4) Mühendislik Olarak Mimarlık: Teknolojik Devrim Jonathan A. Hale, “Building Ideas: An Introduction to Architectural Theory”, 2000.
5) Sanat Olarak Mimarlık: Felsefede Estetik Jonathan A. Hale, “Building Ideas: An Introduction to Architectural Theory”, 2000.
6) Modernizm / Theodor Adorno – Georg Simmel Neil Leach (ed.) “Rethinking Architecture: A Reader in Cultural Theory”, 1997.
7) Fenomenoloji / Henri Lefebvre Neil Leach (ed.) “Rethinking Architecture: A Reader in Cultural Theory”, 1997.
8) Strüktüralizm / Umberto Eco Neil Leach (ed.) “Rethinking Architecture: A Reader in Cultural Theory”, 1997.
9) Postmodernizm / Jürgen Habermas Neil Leach (ed.) “Rethinking Architecture: A Reader in Cultural Theory”, 1997.
10) Post-strüktüralizm / Michel Foucault – Paul Virilio Neil Leach (ed.) “Rethinking Architecture: A Reader in Cultural Theory”, 1997.
11) Mimarlık Kuramı ve Bugün K.Michael Hays, “Architecture Theory since 1968”,
12) Final Sunumları
13) Final Sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Jonathan A. Hale, “Building Ideas: An Introduction to Architectural Theory”,
2000.
K.Michael Hays, “Architecture Theory since 1968”, 1998.
Crysler, Cairns, Heynen (ed.) “SAGE Handbook of Architectural Theory”, 2012.
Neil Leach (ed.) “Rethinking Architecture: A Reader in Cultural Theory”, 1997.
Peggy Deamer (ed.). “Architecture and Capitalism: 1845 to the Present”, 2013
Charles Jencks, Karl Kropf (ed.) “Theories and Manifestoes of Contemporary
Architecture”, 1997

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

6

4

5

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Rapor Yazma
Seminer
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Bireysel Proje
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 15
Sunum 1 % 25
Final 1 % 30
Rapor Teslimi 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Sunum / Seminer 4 3 12
Ödevler 3 3 9
Rapor Teslimi 2 4 8
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 165