Mimarlık Türkçe (DR) (Lisans Dereceli) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | MİM607 | ||||||||
Ders İsmi: | Mimarlık Kuramları | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. İREM YERGÜN | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Mimarlığın kavramsallaştırılma ve uygulanma biçimlerini etkileyen teorilere ve tarihsel arka planına bakmak. |
Dersin İçeriği: | Ders, felsefe ana ekesninde mimarlık teorilerindeki belli kırılma noktalarını tartışmaya açmaktadır. Öğrencilerin bu dersi alarak, doktora araştırma konularını belirleme aşamasında kendilerini geliştirmeleri hedeflenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş-Tanışma | |
2) | Okuma Listesi Üzerine Tartışmalar | |
3) | Mimarlık Teorisine Giriş / İlk Hafta Okumaları Üzerine Tartışmalar | Jonathan A. Hale, “Building Ideas: An Introduction to Architectural Theory”, 2000. |
4) | Mühendislik Olarak Mimarlık: Teknolojik Devrim | Jonathan A. Hale, “Building Ideas: An Introduction to Architectural Theory”, 2000. |
5) | Sanat Olarak Mimarlık: Felsefede Estetik | Jonathan A. Hale, “Building Ideas: An Introduction to Architectural Theory”, 2000. |
6) | Modernizm / Theodor Adorno – Georg Simmel | Neil Leach (ed.) “Rethinking Architecture: A Reader in Cultural Theory”, 1997. |
7) | Fenomenoloji / Henri Lefebvre | Neil Leach (ed.) “Rethinking Architecture: A Reader in Cultural Theory”, 1997. |
8) | Strüktüralizm / Umberto Eco | Neil Leach (ed.) “Rethinking Architecture: A Reader in Cultural Theory”, 1997. |
9) | Postmodernizm / Jürgen Habermas | Neil Leach (ed.) “Rethinking Architecture: A Reader in Cultural Theory”, 1997. |
10) | Post-strüktüralizm / Michel Foucault – Paul Virilio | Neil Leach (ed.) “Rethinking Architecture: A Reader in Cultural Theory”, 1997. |
11) | Mimarlık Kuramı ve Bugün | K.Michael Hays, “Architecture Theory since 1968”, |
12) | Final Sunumları | |
13) | Final Sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Jonathan A. Hale, “Building Ideas: An Introduction to Architectural Theory”, 2000. K.Michael Hays, “Architecture Theory since 1968”, 1998. Crysler, Cairns, Heynen (ed.) “SAGE Handbook of Architectural Theory”, 2012. Neil Leach (ed.) “Rethinking Architecture: A Reader in Cultural Theory”, 1997. Peggy Deamer (ed.). “Architecture and Capitalism: 1845 to the Present”, 2013 Charles Jencks, Karl Kropf (ed.) “Theories and Manifestoes of Contemporary Architecture”, 1997 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
6 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Soru cevap/ Tartışma |
Ödev | |
Bireysel Proje | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 15 |
Sunum | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 30 |
Rapor Teslimi | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer | 4 | 3 | 12 |
Ödevler | 3 | 3 | 9 |
Rapor Teslimi | 2 | 4 | 8 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 165 |