ELN114 Nörolojik Hastalıklar ve Elektronörofizyolojiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar ElektronörofizyolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Elektronörofizyoloji
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ELN114
Ders İsmi: Nörolojik Hastalıklar ve Elektronörofizyoloji
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi CÜNEYT BAŞBUĞU
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi CÜNEYT BAŞBUĞU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencileri nörolojik hastalıkların klinik ve teorik temelleri ile bu hastalıkların tanı ve prognozu için halen kullanılan elektronörofizyolojik yöntemlerin kullanılmasına hazırlamaktır.
Bölümler, okumalar ve vaka analizleri aracılığıyla, hastalıkların elektronörofizyolojik yönleri ve teknisyenlerin sorumlulukları ve görevleri ile ilgili konular üzerinde çalışacağız.
Dersin İçeriği: Bugünün tıp dünyasında kullanılan elektronörofizyolojik tanı yöntemlerini tanımak ve tanımlamak
• Kalifiye personelin gözetiminde teşhis testlerine katılmak ve uygulamak.
• Elektroneurofizyolojik araştırmalarla teşhis edilecek nörolojik hastalıkları tanımak
• Epilepsi bulgusunda kullanılan yöntemleri öğrenmek
• Miyopatilerin saptanmasında kullanılan yöntemleri öğrenmek

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Hastalıklar ve nörolojik hastalıklar arasındaki farklılıkları öğren
2) Bir elektronörofizyoloji laboratuvarı nasıl olmalıdır
3) Nörolojik hastalıklarda kullanılan cihaz ve ekipmanları sırala II
4) Nörofizyolojik cihaz ve ekipman kullanılanan nörolojik hastalıkları sırala
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersi öğrencilere tanıtmak • Müfredat • Ders Anahatlarını tartışma Yok
2) Bilinç bozuklukları ve koma Bilinçlenme sürecini ve bilinç değişikliğine neden olabilecek koşulları tanımlayın Önerilen okuma
3) Bilinç seviyesini belirlemede yardımcı olabilecek elektroneurofizyolojik yöntemleri açıklayın ve tanımlayın Olgu sunumları
4) Her tuzaklanma sendromu türünü tanımlayın • Tuzaklanma riskleri ve predispozisyonlarını belirleme • Her tür tuzak ve önemli klinik bulguları tanımlayın ekstremite anatomisi oku
5) Polinöropatilerin ortaya çıkmasını kolaylaştıran predispozan risk faktörlerini belirleyin • Her büyük tuzaklanma sendromu için klinik bulguları tanımlayın Sinir iletim çalışmalarının tuzakların yerlerini nasıl tespit ettiğini açıklayın Olgu sunumlar
6) Sinir-kas kavşağından kaynaklanan problemlerle ilgili hastalıkları tanımlama • Sinir-kas bağlantı bozukluklarının klinik özelliklerini açıklamak ve ayırt etmek • Sinir-kas bağlantı bozuklukları Önerilen okuma
7) Kas hastalıklarının saptanması için erken EMG çalışmalarının önemini tanımlayınız. • Çeşitli kas bozukluklarını ayırt etmek için nörologların kullandığı elektroneurofizyolojik yöntemleri listeleyip açıklayınız • Miyopatilerin önlenmesi için genetik danışmanın önemini tartışın • miyopati Önerilen okuma
8) EEG kayıtları yoluyla genel ve fokal epilepsi sendromlarını ve elektroneurofizyolojik bulgularını belirleyin • Epilepsi hastaları için EEG kayıtlarının önemini belirtin • Farklı epilepsi sendromlarını tanımlayın Olgu sunumları
9) YARIYIL SINAVI Yok
10) Uykunun normal ve patolojik şekillerini tanımlayın • EEG kayıtlarının uyku esnasındaki önemini tartışın • Uyku bozuklukları Video izle
11) Miyotoni ile eşlik edebilecek genetik faktörleri tanımlama • Bebekler ve yetişkinlerde görülebilen her tür miyotoni hakkında bilgi verin • Miyotoni Önerilen okuma
12) Erken elektrodiagnozun motor nöron hastalıkları için önemini açıklar. • Hastalığın sonuçlarını etkileyen faktörleri tartışın • Toplumsal bir soruna neden olan, hastaların erken kötüleşme nedenlerini açıklayın • Motor nöron hastalığı Olgu değerlendirmeleri
13) Miyasteniyi teşhis etmek için önemli olan elektroneurofizyolojik bulguları belirleyin • Okült vakalarını teşhis etmek için kullanılan özel EMG prosedürlerini belirleyin • Miyasteni gravis Video izleme
14) Ensefalopatiye neden olabilecek nedenleri açıklayın • Beyin ölümü ile ensefalopati sınırlarını tanımlayın • Nedenlerin saptanması için sürekli EEG kayıtlarının önemini tartışın • Ensefalopati Olgu değerlendirmeleri
15) Elektro nörofizyolojik yöntemlerin nörolojik hastalıkların tanı ve prognozu için yararlı olabileceği klinik durumların tartışılması • Dersin genel gözden geçirilmesi Yok
16) Final Sınavı Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Neurology In Clinical Practice
Walter G. Bradley et al.
2012 6th Edition, Butterworth-Heineman ISBN; 0-409-90080-X
Diğer Kaynaklar: Internet resources

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) . Yetkisi dahilinde hastayı kabul etme, hastayı tetkik için hazırlama
2) İstenilen elektronörofizyolojik tetkikleri, EEG, ENMG ve UP doğru yöntem ve prosedürlerine uygun olarak uygulayabilme
3) Elekronörofizyoloji laboratuvarında kullanılan tüm cihazların ölçümlere hazır hale getirme
4) Nörolojik hastalıkların özellikleri ve takiplerinde yapılacak tedavi ve tetkikleri öğrenmek
5) Laboratuvarda istenilen tetkikleri yapılan hasta kayıtlarını, raporlanma sürecine kadar takip ve kontrolünü yürütme
6) Laboratuvarda kalite hedefine uygun olarak prosedürleri uygulayabilme
7) Çalışma ortamı ve çevrenin biyogüvenliği için prosedürleri yerine getirir
8) Nörolojik hastalıklar konusunda bilgili olmak Nörolojik hastalıkların temel bulgu ve bilirtilerini bilmek Nörolojik hastalıjkların tanı ve takibinde kullanılan tetkikleri bilmek
9) Laboratuvarda hastalarla tetkik öncesi ve sonrasında birebir iletişimi sürdürebilmek
10) Laboratuvardaki tetkiklerde kullanılacak gerekli tüm elektrot, bağlantı kabloları ve tek kullanımlık elektrotları hazırlama ve doğru ve güvenli biçimde kullanabilme
11) Bir Elektronörofizyoloji laboratuvarını bakımını tek başına yapabilmek ve eksikliklerini giderebilmek

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) . Yetkisi dahilinde hastayı kabul etme, hastayı tetkik için hazırlama 1
2) İstenilen elektronörofizyolojik tetkikleri, EEG, ENMG ve UP doğru yöntem ve prosedürlerine uygun olarak uygulayabilme 3
3) Elekronörofizyoloji laboratuvarında kullanılan tüm cihazların ölçümlere hazır hale getirme 1
4) Nörolojik hastalıkların özellikleri ve takiplerinde yapılacak tedavi ve tetkikleri öğrenmek 3
5) Laboratuvarda istenilen tetkikleri yapılan hasta kayıtlarını, raporlanma sürecine kadar takip ve kontrolünü yürütme 1
6) Laboratuvarda kalite hedefine uygun olarak prosedürleri uygulayabilme 1
7) Çalışma ortamı ve çevrenin biyogüvenliği için prosedürleri yerine getirir 1
8) Nörolojik hastalıklar konusunda bilgili olmak Nörolojik hastalıkların temel bulgu ve bilirtilerini bilmek Nörolojik hastalıjkların tanı ve takibinde kullanılan tetkikleri bilmek 5
9) Laboratuvarda hastalarla tetkik öncesi ve sonrasında birebir iletişimi sürdürebilmek 2
10) Laboratuvardaki tetkiklerde kullanılacak gerekli tüm elektrot, bağlantı kabloları ve tek kullanımlık elektrotları hazırlama ve doğru ve güvenli biçimde kullanabilme 1
11) Bir Elektronörofizyoloji laboratuvarını bakımını tek başına yapabilmek ve eksikliklerini giderebilmek 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Laboratuar 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 3 48
Laboratuvar 2 6 12
Sunum / Seminer 14 1 14
Ödevler 5 3 15
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 139