İşletme (YL) (Tezli) (İngilizce) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | EMBA511 | ||||||||
Ders İsmi: | Financial Accounting | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ALİNA TARAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi İREM BATIBAY TÜNAYDIN Prof. Dr. GÖKÇE TUNÇ 0 0 Öğr.Gör. B.Öğretim Elemanı Dr.Öğr.Üyesi DENİZ SÖNMEZ Dr. BİLİNMİYOR BEKLER Prof. Dr. OKTAY TAŞ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu derste başarılı olan öğrenciler: Temel muhasebe ilkelerini açıklar; Ticari işlemlerde varlık, yükümlülük, öz sermaye, gider ve gelir kalemlerini tanır; Muhasebede defter tutma işlemini gerçekleştirmek; T-Hesaplarından yevmiye defteri, defter, deneme bakiyesi hazırlamak, bir varlığın girişlerini ayarlamak ve kapatmak; Envanter maliyetini, varlıkların amortismanını ve değerleme yöntemlerinin temellerini ilgili hesaplara tanımlayın; Mali tabloları hazırlamak |
Dersin İçeriği: | Bu ders öğrencilere gerçek muhasebe uygulamalarını ve tekniklerini tanıtır. Dersin asıl odak noktası, muhasebe bilgilerinin anlamını ve karar vericilerin bu bilgileri nasıl kullandığını kapsamaktadır. Bu ders boyunca öğrencilere, herhangi bir seviyede yönetici olabilecek kişiler için muhasebe bilgilerinin nasıl sağlandığına dair bir anlayış kazandırmak için finansal muhasebe kavramları verilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Kursu tanımlayın. • Muhasebenin ne olduğunu açıklayın. • Farklı ticari organizasyon biçimlerini listeleyin ve açıklayın. • Çeşitli ticari faaliyet türlerini tanımlayın. • Muhasebeyi tanımlayın ve muhasebe bilgilerinin birincil kullanıcılarını ve ihtiyaçlarını belirleyin. • Mali muhasebe ve yönetim muhasebesini karşılaştırın ve karşılaştırın. | Williams, J.R., Haka, S.F., Better, M.S., Carcello, J.V. (2021) Financial & Managerial Accounting. The basis for business decisions, 19th Edition, McGraw-Hill Education |
2) | • Describe the objectives of financial reporting. • Explain the qualitative characteristics of accounting information. • Explain the concept and purpose of a classified balance sheet. • Illustrate how to prepare a balance sheet. • Explain how to use a classified balance sheet to analyze a company’s financial position. | Williams, J.R., Haka, S.F., Better, M.S., Carcello, J.V. (2021) Financial & Managerial Accounting. The basis for business decisions, 19th Edition, McGraw-Hill Education |
3) | • Muhasebe bilgilerinin kullanımına ilişkin uygunluğu tartışmak, • Mali tabloların her birinin amacını açıklayın. • Basit ifadelerin nasıl hazırlanacağını gösterin. • İfadeler arasındaki ilişkiyi tanımlayın. • Varlıkları ve yükümlülükleri açıklayın. | Williams, J.R., Haka, S.F., Better, M.S., Carcello, J.V. (2021) Financial & Managerial Accounting. The basis for business decisions, 19th Edition, McGraw-Hill Education |
4) | • Dış ve iç olaylar arasındaki farkı açıklayın. • Bir muhasebe sisteminde kaynak belgelerin rolünü açıklayın. • İşlemlerin muhasebe denklemi üzerindeki etkilerini analiz edin. • İşlemlerin bilançoyu ve gelir tablosunu nasıl etkilediğini tartışın. | Williams, J.R., Haka, S.F., Better, M.S., Carcello, J.V. (2021) Financial & Managerial Accounting. The basis for business decisions, 19th Edition, McGraw-Hill Education |
5) | • Bir varlığı etkileyen olayları tanımlayın. • Kaynak belgeleri tanımlayın ve kayıt sürecinin önemini açıklayın. • Dört farklı nakit türünü tanımlayın. • Alacak hesabını ve alacak senedini karşılaştırın. • Çift girişli muhasebe sistemini tanımlayın ve açıklayın. | Williams, J.R., Haka, S.F., Better, M.S., Carcello, J.V. (2021) Financial & Managerial Accounting. The basis for business decisions, 19th Edition, McGraw-Hill Education |
6) | • Farklı türdeki işletmeler tarafından tutulan envanter biçimlerini ve ortaya çıkan maliyet türlerini tanımlayın. • Toptancıların ve perakendecilerin mal satışlarını nasıl hesapladığını gösterin. • Toptancıların ve perakendecilerin satılan malların maliyetini nasıl hesapladığını gösterin. • Üreticilerin maruz kaldığı farklı maliyet türlerini listeleyin ve açıklayın. • Şirketlerin iade edilen malları hesaba katmak için neden kontra hesapları kullandığını açıklayın. | Williams, J.R., Haka, S.F., Better, M.S., Carcello, J.V. (2021) Financial & Managerial Accounting. The basis for business decisions, 19th Edition, McGraw-Hill Education |
7) | • İndirimli kredi şartlarını açıklayın ve müşteriye faydalarını tartışın. • Satış noktası terminallerinin, kitlesel satıcıların sürekli bir envanter sistemi kullanma yeteneğini nasıl geliştirdiğini tartışın. • İçeri giren ve çıkan nakliyenin neden farklı kaydedildiğini açıklayın. • Bir şirketin brüt kârının nasıl belirlendiğini tartışın. | Williams, J.R., Haka, S.F., Better, M.S., Carcello, J.V. (2021) Financial & Managerial Accounting. The basis for business decisions, 19th Edition, McGraw-Hill Education |
8) | VİZE SINAVI I | Williams, J.R., Haka, S.F., Better, M.S., Carcello, J.V. (2021) Financial & Managerial Accounting. The basis for business decisions, 19th Edition, McGraw-Hill Education |
9) | • Şüpheli borçlar da dahil olmak üzere alacak hesaplarının nasıl muhasebeleştirileceğini gösterin. • Bir şirketin alacaklarını tahsil etmede ne kadar verimli olduğunu değerlendirmek için satışlar ve alacaklar hakkındaki bilgilerin nasıl birleştirilebileceğini açıklayın. • Faizli alacak senetlerinin nasıl muhasebeleştirileceğini gösterin. • Şüpheli alacakların muhasebeleştirilmesinde karşılık yönteminin teorik gerekçesini açıklayın. • Şüpheli Hesaplar için Ödeneği tartışın. • Şüpheli alacakları tahmin ederken bir yaşlandırma çizelgesi kullanmanın avantajını açıklayın. • Başka bir şirkette hisse satın almak için ödenen herhangi bir ücret veya komisyonun nasıl ele alınacağını tartışın. • Yardımcı defterin amacını açıklayın. • Alacak hesaplarının değerlemesini tartışın. • Tahsil edilemeyen hesapların ödenek yöntemiyle nasıl silineceğini açıklayın. • Şirketlerin satışlardan nakit akışını hızlandırmak için kullandıkları çeşitli teknikleri açıklayın. • Şirketlerin yaptığı çeşitli yatırım türlerinin muhasebeleştirilmesini ve açıklanmasını örnekleyin. • Likit varlık içeren işlemlerin nakit akış tablosu üzerindeki etkilerini açıklayın. • Alacak hesabı ile alacak senedi arasındaki farkı tanımlayın. • Rüculu bir alacağın iskonto edilmesinin neden koşullu bir yükümlülükle sonuçlandığını açıklayın. • Dönen ve duran varlıklar arasındaki farkı tartışın. • Alacak hesaplarının yaşlandırmasını tanımlayın. • Alacak hesaplarının tahsilat oranının nasıl analiz edileceğini gösterin. • Senetlerle bağlantılı önemli terimleri listeleyin ve açıklayın. • Finansal tablolardaki yatırımlar için değerleme ve raporlamayı açıklayın. | Williams, J.R., Haka, S.F., Better, M.S., Carcello, J.V. (2021) Financial & Managerial Accounting. The basis for business decisions, 19th Edition, McGraw-Hill Education |
10) | • İşletme varlıkları için bilançoları açıklayın. • Bir işletme varlığının satın alma maliyetinin nasıl belirleneceğini tanımlayın. • Toplu olarak satın alınan varlıkların elde etme maliyetinin nasıl hesaplanacağını açıklayın. • Bir varlığın satın alma maliyetlerinin bir parçası olarak faizin aktifleştirilmesinin etkisini açıklayın. • Amortisman yöntemlerini karşılaştırın ve yöntem seçimini etkileyen faktörleri anlayın. | Williams, J.R., Haka, S.F., Better, M.S., Carcello, J.V. (2021) Financial & Managerial Accounting. The basis for business decisions, 19th Edition, McGraw-Hill Education |
11) | • İşletme varlıklarının elde etme maliyeti terimini açıklayın. • İki varlık birlikte satın alınsa bile, arazi ve bina maliyetini ayrı ayrı hesaba katmanın neden önemli olduğunu tartışın. • Bir varlığın maliyetinin bir parçası olarak faizin hangi koşullar altında aktifleştirilmesi gerektiğini açıklayın. • Şirketlerin neden doğrusal amortisman yöntemini kullandığını tartışın. | Williams, J.R., Haka, S.F., Better, M.S., Carcello, J.V. (2021) Financial & Managerial Accounting. The basis for business decisions, 19th Edition, McGraw-Hill Education |
12) | • Bilançonun Cari Yükümlülük kategorisinin bileşenlerini tanımlayın. • Tahakkukların Mevcut Yükümlülük kategorisini nasıl etkilediğini açıklayın. • Kısa vadeli yükümlülüklerdeki değişikliklerin nakit akış tablosunu nasıl etkilediğini açıklayın. • Kısa vadeli borçları tanımlayın ve cari borçları uzun vadeli borçlardan ayırmanın neden önemli olduğunu tartışın. | Williams, J.R., Haka, S.F., Better, M.S., Carcello, J.V. (2021) Financial & Managerial Accounting. The basis for business decisions, 19th Edition, McGraw-Hill Education |
13) | • Koşullu yükümlülükleri açıklayın. • Basit faiz ile bileşik faiz arasındaki farkı gösterin. • Bir tutarın şimdiki ve gelecekteki değerinin hesaplanıp hesaplanmayacağını ne zaman belirleyeceğinizi açıklayın. • Anüitenin anlamını açıklayın. • Bir kredinin faiz oranının nasıl belirleneceğini gösterin. | Williams, J.R., Haka, S.F., Better, M.S., Carcello, J.V. (2021) Financial & Managerial Accounting. The basis for business decisions, 19th Edition, McGraw-Hill Education |
14) | DÖNEM İNCELEMESİ Alıştırmaların ve problemlerin tamamlanması. | Williams, J.R., Haka, S.F., Better, M.S., Carcello, J.V. (2021) Financial & Managerial Accounting. The basis for business decisions, 19th Edition, McGraw-Hill Education |
15) | Final Sınavı | Williams, J.R., Haka, S.F., Better, M.S., Carcello, J.V. (2021) Financial & Managerial Accounting. The basis for business decisions, 19th Edition, McGraw-Hill Education |
Ders Notları / Kitaplar: | Financial Accounting Williams, J.R., Haka, S.F., Better, M.S., Carcello, J.V. (2021) Financial & Managerial Accounting. The basis for business decisions, 19th Edition, McGraw-Hill Education |
Diğer Kaynaklar: | Financial Accounting Williams, J.R., Haka, S.F., Better, M.S., Carcello, J.V. (2021) Financial & Managerial Accounting. The basis for business decisions, 19th Edition, McGraw-Hill Education |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) İşletme alanında yer alan temel fonksiyonları teori ve uygulama düzeyinde bilgi kazandırıp gerçek yaşamda uygulayabilmek | ||||||
2) İş yaşamının karar süreçlerinde bilimsel araştırma teknikleri araçlarını ve teknolojiyi kullanmak | ||||||
3) Politik , yasal , coğrafik , ekonomik ve teknolojik faktörlerin işletmecilik alanın rekabetçi yapısına olan etkilerinin ekip çalışması ile değerlendirilmesi ve gerekli çözümlerin sunulması | ||||||
4) İşletme alanında güncel konuların farkında olma ve problemlere karşı duyarlılık kazandırma | ||||||
5) Rapor, çıktı, örgüt içi yazışma gibi yazılı belgelerin sözlü olarak etkin bir şekilde aktarılması | ||||||
6) Mesleki uzmanlık ve kavram bilgisi çerçevesinde takım oluşturarak ve liderlik özelliklerini kullanarak problemi tanımlama , analiz etme ve çözme | ||||||
7) İşletmeciliğin diğer alanlarıyla ilişki kurabilme , küresel ve toplumsal etik normların bilincinde olma |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İşletme alanında yer alan temel fonksiyonları teori ve uygulama düzeyinde bilgi kazandırıp gerçek yaşamda uygulayabilmek | 5 |
2) | İş yaşamının karar süreçlerinde bilimsel araştırma teknikleri araçlarını ve teknolojiyi kullanmak | 4 |
3) | Politik , yasal , coğrafik , ekonomik ve teknolojik faktörlerin işletmecilik alanın rekabetçi yapısına olan etkilerinin ekip çalışması ile değerlendirilmesi ve gerekli çözümlerin sunulması | 4 |
4) | İşletme alanında güncel konuların farkında olma ve problemlere karşı duyarlılık kazandırma | 3 |
5) | Rapor, çıktı, örgüt içi yazışma gibi yazılı belgelerin sözlü olarak etkin bir şekilde aktarılması | 5 |
6) | Mesleki uzmanlık ve kavram bilgisi çerçevesinde takım oluşturarak ve liderlik özelliklerini kullanarak problemi tanımlama , analiz etme ve çözme | 4 |
7) | İşletmeciliğin diğer alanlarıyla ilişki kurabilme , küresel ve toplumsal etik normların bilincinde olma | 4 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 36 |
Sunum / Seminer | 11 | 33 |
Ödevler | 15 | 45 |
Ara Sınavlar | 7 | 21 |
Final | 14 | 56 |
Toplam İş Yükü | 236 |