Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, pazarlamada stratejik yönetim, şirket felsefesi, durum ve rekabet analizi, portföy matrisleri, pazarlama bileşenleri optimizasyonu, bütçe, denetim, pazar payı ve karlılık analizi konularını örnek olaylarla öğrencilere öğretmektir. |
Dersin İçeriği: |
Ders kapsamında pazarlamanın konusu, kapsamı ve gelişimi, pazarlama ile ilgili kavramlar, pazarlama bilgi sistemi, pazarlama araştırması, stratejik planlama ve pazarlama süreci, pazar bölümlemesi, hedef pazar, pazar Konumlandırması, pazarlamayı etkileyen çevresel faktörler (mikro ve makro çevre), ürün kavramı ve ürün sınıflandırmaları, ürün yaşam eğrisi ve yeni ürün geliştirme süreci, Marka ve yönetimi, dağıtım yönetimi, dağıtım kanalı ve kanal üyelerinin işlevleri, satış yönetimi ve kişisel satış, hizmetlerin yönetimi, reklam yönetimi, risk yönetimi, stratejiler konularına değinilecektir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Pazarlamanın tanımını ve kapsamını açıklamak
Önemli pazarlama kavramlarını tanımlamak
Pazarlama çevresini belirleyen faktörleri açıklamak
Pazarlama yönetiminin kilit işlevlerini anlamak
|
|
1) |
|
|
1) |
|
|
2) |
Pazarlamanın müşteri değeri üzerindeki etkisini açıklamak
Şirket bölümleri bazında stratejik planlamayı tanımlamak
Pazarlama planının içeriğini açıklamak
|
Bir sonraki hafta için okuma ödevi |
3) |
Pazarlama bilgi sisteminin bileşenlerini açıklamak
Şirketlerin müşteri talebini tahmin etme ve ölçme yöntemlerini anlamak
Bilgi toplama ve talep tahmini
|
Bir sonraki hafta için okuma ödevi |
3) |
Pazarlama bilgi sisteminin bileşenlerini açıklamak
Şirketlerin müşteri talebini tahmin etme ve ölçme yöntemlerini anlamak
Bilgi toplama ve talep tahmini
|
Bir sonraki hafta için okuma ödevi |
4) |
Pazar araştırmasının içeriğini açıklamak
Verimli bir pazar araştırması için gerekli aşamaları anlamak
Pazarlama verimliliğini ölçmek için kullanılabilecek matrisi tanımlamak
|
Dönem projesi için vaka analizi ödevi |
5) |
Müşteri değeri, memnuniyeti, ve sadakatini tanımlamak
Müşteri yaşam boyu değerinin ölçülmesini açıklamak
Şirketlerin önemli müşterileri etkileme ve uzun vadeli ilişki kurma yöntemlerini anlamak
|
Dönem projesi için vaka analizi ödevi |
6) |
Vize Sınavı |
Dönem projesi için vaka analizi ödevi |
7) |
Tüketici satın alma davranışını etkileyen müşteri özelliklerini açıklamak
Tüketicilerin pazarlama aktivitelerine verdikleri tepkileri etkileyen psikolojik faktörleri anlamak
Tüketicilerin satın alma kararlarını açıklamak
|
|
8) |
Vize Sınavı |
Bir sonraki hafta için dönem projesi taslağının hazırlanması |
9) |
Yurt dışına yatırım yapmadan önce dikkate alınması gereken faktörleri açıklamak
Şirketlerin girecekleri uluslararası pazarlara nasıl karar verdiklerini anlamak
Gelişmekte olan ve gelişmiş pazarda pazarlama faaliyetlerinin farklarını açıklamak
|
Dönem projesi taslağında gerekli değişiklikleri yapma |
10) |
Pazar bölümlendirmenin nasıl yapıldığını açıklamak
Karlı hedef pazarların nasıl seçildiğini anlamak
Farklı pazar bölümlerini açıklamak
Etkin bir bölümlendirme yapmanın yollarını açıklamak
|
Dönem projesi taslağında gerekli değişiklikleri yapma |
11) |
Pazarda etkin bir konumlandırma yapmanın yollarını anlamak
Yöneticilerin rekabeti nasıl analiz ettiklerini tanımlamak
Markaların başarılı bir şekilde farklılaştırılma ve konumlandırma yöntemlerini açıklamak
Marka değerinin ölçümünü anlamak
|
Dönem projesi için vaka analizi ödevi |
12) |
Şirketler için büyüme stratejisinin önemini anlamak
Pazar liderlerinin pazar paylarını nasıl koruduklarını açıklamak
Yavaş ekonomik büyümede şirketlerin stratejilerini nasıl adapte ettiklerini anlamak
|
Dönem projesi için vaka analizi ödevi |
13) |
Şirketlerin ürün stratejilerinde dikkate aldıkları çevresel faktörleri açıklamak
Şirketlerin ürün karması ve hattını nasıl yönettiklerini anlamak
Tüketicilerin fiyatları nasıl algıladıkları ve değerlendirdiklerini tanımlamak
Dağıtım kanalındaki başlıca katılımcıları tanımlamak
Aracıların pazarlama kararlarını anlamak
Farklı tutundurma araçlarının etkinliğinin ölçülmesini anlamak
|
Dönem projesi için vaka analizi ödevi |
14) |
Dönem projesi konusunun nasıl belirleneceğini anlamak
Proje hazırlık aşamalarını açıklamak
Etkili sunum için gerekli araçları açıklamak
Dönem projesi sunumları
|
Bir sonraki hafta için dönem projesi sunumu hazırlama |
15) |
Final sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Lojistik ve tedarik zinciri yönetimi ile ilgili temel bilgileri ve mevcut teorileri anlayabilir ve kullanabilir (lojistik sistemleri tasarım ve planlama, satın alma, üretim, envanter yönetimi, stratejik ittifaklar, risk yönetimi, performans ölçümü vb.) |
|
2) |
Lojistik ve tedarik zinciri sisteminin verimli kullanımı için uygun stratejiler geliştirebilir ve kurumun misyon ve vizyonunu destekleyen sistem tasarımları yapabilir. |
|
3) |
Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerindeki belirsizlikleri tespit edebilir ve riskleri yönetmeye yönelik tedbirler alabilir |
|
4) |
Tedarik zinciri yönetimindeki durumları değerlendirebilir ve sistemde hangi problemleri belirleyebilir ve analiz edebilir |
|
5) |
Tedarik zinciri yönetimi ve uygulamalarının sorunlarına yenilikçi çözümler üretebilir ve performansın iyileştirilmesi için önerilerde bulunabilir |
|
6) |
Ekonomi, muhasebe, insan kaynakları yönetimi, uluslararası ticaret gibi temel yönetim biliminin genel kavram ve uygulamalarını bilir ve bu bilgiyi lojistik ve tedarik zinciri sistemlerinin tasarımı için entegre eder. |
|
7) |
Karmaşık ve hızla değişen küresel ve ulusal iş dünyasını ve uluslararası lojistik ortamının ana oyuncularını, koşullarını ve dinamiklerini anlayabilir. |
|
8) |
Uluslararası lojistik faaliyetlerini şekillendiren yasal çerçevelerin farkındadır ve bu faaliyetlerin ulusal ve uluslararası mevzuat ve yönetmeliklere uygunluğunu değerlendirir |
|
9) |
Alan ile ilgili konularda veri toplamak ve analiz etmek için gerekli kaynakları seçer, etkili kullanır ve araştırmalardan doğru çıkarımlar yapar ve bu verileri raporlayabilir. |
|
10) |
Lojistik yönetimi alanında yazılım ve uygulamaları kullanabilir |
|