E-MBA513 Yönetim Organizasyonİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Eğitim Yönetimi ve Denetimi (YL) (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Eğitim Yönetimi ve Denetimi (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: E-MBA513
Ders İsmi: Yönetim Organizasyon
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 8
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi BEYNAZ UYSAL
Dersi Veren(ler): Dr. Hakan ÇORA
Dr.Öğr.Üyesi UĞUR TARIK ÖZKUT
EZGİ YILDIRIM SAATÇİ
Dr.Öğr.Üyesi BEYNAZ UYSAL
Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM UZPEDER
Dr.Öğr.Üyesi ÜMİT AKIN
Dr.Öğr.Üyesi BEYZA TOKSOY
Doç. Dr. BÜLENT GÜNCELER
Prof. Dr. UĞUR YOZGAT
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, terimleri ve temel kavramları tanımlamak ve tartışmaktır; modeller; yönetim ve organizasyon teorileri; yönetim düşüncesinin evrimi; yönetimin dört işlevi: planlama, organize etme, yönlendirme ve kontrol etme; örgütsel yapı; tasarım; organizasyonun iç sistemleri; organizasyon ve çevresi; organizasyonel uyum; organizasyon kültürü; örgütsel performans; sosyal sorumluluk ve etik; yönetimsel karar verme; erken ve çağdaş liderlik teorileri ve uygulamaları.
Dersin İçeriği: • Çeşitli özel işletme ve kar amacı gütmeyen ortamlarda yönetim ve liderlik pozisyonlarında başarı için gerekli bilgi, beceri, tutum ve değerleri geliştirmek.
• Bir kuruluşta başarılı performans ve ilerleme için gerekli olan uygun kişiler arası, yazılı iletişim ve eleştirel düşünme becerilerini kullanarak gelişmiş profesyonel ve eğitimsel yetenekler göstermek
• Yönetimsel ve örgütsel karar verme ile ilgili tüm konularda kişisel ve mesleki etik anlayış sergilemek.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Temel yönetim ve organizasyon kavramlarını açıklar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Çeşitli özel işletme ve kar amacı gütmeyen ortamlarda yönetim ve liderlik pozisyonlarında başarı için gerekli bilgi, beceri, tutum ve değerleri geliştirir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Bir kuruluşta başarılı performans ve ilerleme için gerekli olan uygun kişiler arası, yazılı iletişim ve eleştirel düşünme becerilerini kullanarak gelişmiş profesyonel ve eğitimsel yetenekler gösterir.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Yönetimsel ve örgütsel karar verme ile ilgili tüm konularda kişisel ve mesleki etik anlayış sergiler.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • İzlencenin açıklanması • Yönetim ve yöneticilerin tanımını Whetten, D. (1989). What constitutes theory? Academy of Management Review, 14: 490-495. Weick, K. (1989). Theory construction as disciplined imagination. Academy of Management Review, 14, 516-531. Okhuysen, G. & Bonardi, J. P. 2011. Editor’s comments: The challenges of building theory by combining lenses. Academy of Management Review, 36 (1), 6-11. Corley, K.G. & Gioia, D. A. 2011. Building theory about building theory: What constitutes a theoretical contribution? Academy of Management Review, 36 (1), 12-32. (Pages 12-19 ONLY) Bartunek, J. M., Rynes, S. L., & Ireland, R. D. 2006. What Makes Management Research Interesting and Why Does It Matter? Academy of Management Journal, 49, 1, 9-15.
2) • Yönetim tarihi • Yönetim ortamını tanımlama • Kurum kültürünü tanımlama • Eğitmenle Dönem Projesi Hakkında Tartışma Bölümün sonundaki vaka çalışmasını okuyun ve cevapları gönderin, sınıfta tartışmaya hazır olun. Robbins, S. P., Coulter, M., & Decenzo, D. A. (2016). Fundamentals of Management, 8th Edition, Global Edition, Pearson Publishing.
3) • Bütünleştirici Yönetim Sorunları Robbins, S. P., Coulter, M., & Decenzo, D. A. (2016). Fundamentals of Management, 8th Edition, Global Edition, Pearson Publishing. Bölümün sonundaki vaka çalışmasını okuyun ve cevapları gönderin, sınıfta tartışmaya hazır olun. Mylab hesabınıza gidin ve ödevinizi tamamlayın.
4) • Karar Vermenin Temellerini TanımlaMA Robbins, S. P., Coulter, M., & Decenzo, D. A. (2016). Fundamentals of Management, 8th Edition, Global Edition, Pearson Publishing. Bölümün sonundaki vaka çalışmasını okuyun ve cevapları gönderin, sınıfta tartışmaya hazır olun. Mylab hesabınıza gidin ve ödevinizi tamamlayın.
5) • Planlamanın doğasını ve amaçlarını tartışma • Stratejik yönetim sürecinde yöneticilerin neler yaptığını açıklama • Hedef belirleme ve planlamaya yönelik yaklaşımları karşılaştırma • Planlamada güncel konuları tartışma Robbins, S. P., Coulter, M., & Decenzo, D. A. (2016). Fundamentals of Management, 8th Edition, Global Edition, Pearson Publishing. Bölümün sonundaki vaka çalışmasını okuyun ve cevapları gönderin, sınıfta tartışmaya hazır olun. Mylab hesabınıza gidin ve ödevinizi tamamlayın.
6) • Örgütsel tasarımdaki altı temel unsuru tanımlama • Örgütsel tasarımın mekanik modelini veya organik modelini tercih eden beklenmedik durum faktörlerini tanımlama • Geleneksel ve çağdaş organizasyonel tasarımları karşılaştırın ve karşılaştırma • Günümüz kuruluşlarının karşılaştığı tasarım zorluklarını tartışma Robbins, S. P., Coulter, M., & Decenzo, D. A. (2016). Fundamentals of Management, 8th Edition, Global Edition, Pearson Publishing. 1'den 6'ya kadar olan Bölümleri gözden geçirin. Vaka çalışmalarını inceleyin.
7) Vize Sınavı Robbins, S. P., Coulter, M., & Decenzo, D. A. (2016). Fundamentals of Management, 8th Edition, Global Edition, Pearson Publishing.
8) • İnsan Kaynaklarını Yönetmek Bölümün sonundaki vaka çalışmasını okuyun ve cevapları gönderin, sınıfta tartışmaya hazır olun. Mylab hesabınıza gidin ve ödevinizi tamamlayın.
9) • Bireysel Davranışın Temelleri • Değişimi ve İnovasyonu Yönetmek Bölümün sonundaki vaka çalışmasını okuyun ve cevapları gönderin, sınıfta tartışmaya hazır olun. Mylab hesabınıza gidin ve ödevinizi tamamlayın.
10) • Grup ve ekip davranışını tanımlama • Motivasyon kavramını açıklama ve tartışma • Motivasyonla ilgili farklı yaklaşımları ve teorileri tartışma Bölümün sonundaki vaka çalışmasını okuyun ve cevapları gönderin, sınıfta tartışmaya hazır olun. Mylab hesabınıza gidin ve ödevinizi tamamlayın.
11) • Dönem Projesi hazırlama Bölümün sonundaki vaka çalışmasını okuyun ve cevapları gönderin, sınıfta tartışmaya hazır olun. Mylab hesabınıza gidin ve ödevinizi tamamlayın.
12) • İş hayatında iletişimin önemini açıklama • İletişim modelini tanımlama • İletişim kanallarını tanımlama • Sözsüz iletişimi açıklama • Etkili dinlemeyi belirleme • Kontrolün temellerini açıklama Mylab hesabınıza gidin ve ödevinizi tamamlayın. Projeyi hazırlayın.
13) • Proje Ödevi Proje hazırlayın.
14) • Proje Ödevi Final sınavına çalışın.
15) Final Sınavı Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Whetten, D. (1989). What constitutes theory? Academy of Management Review, 14: 490-495.

Weick, K. (1989). Theory construction as disciplined imagination. Academy of Management Review,
14, 516-531.

Okhuysen, G. & Bonardi, J. P. 2011. Editor’s comments: The challenges of building theory by combining lenses. Academy of Management Review, 36 (1), 6-11.

Corley, K.G. & Gioia, D. A. 2011. Building theory about building theory: What constitutes a theoretical contribution? Academy of Management Review, 36 (1), 12-32. (Pages 12-19 ONLY)

Bartunek, J. M., Rynes, S. L., & Ireland, R. D. 2006. What Makes Management Research Interesting and Why Does It Matter? Academy of Management Journal, 49, 1, 9-15.
Diğer Kaynaklar: Whetten, D. (1989). What constitutes theory? Academy of Management Review, 14: 490-495.

Weick, K. (1989). Theory construction as disciplined imagination. Academy of Management Review,
14, 516-531.

Okhuysen, G. & Bonardi, J. P. 2011. Editor’s comments: The challenges of building theory by combining lenses. Academy of Management Review, 36 (1), 6-11.

Corley, K.G. & Gioia, D. A. 2011. Building theory about building theory: What constitutes a theoretical contribution? Academy of Management Review, 36 (1), 12-32. (Pages 12-19 ONLY)

Bartunek, J. M., Rynes, S. L., & Ireland, R. D. 2006. What Makes Management Research Interesting and Why Does It Matter? Academy of Management Journal, 49, 1, 9-15.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Eğitim bilimine ilişkin genel bilgi birikimini, EYD alanına ilişkin temel teori ve uygulamalar çerçevesinde derinleştirmek, eğitim yönetimi ve denetimine ilişkin teori ve uygulamalar arasındaki ilişkileri değerlendirebilmek.
2) EYD ile psikoloji, sosyoloji, felsefe, genel yönetim, ekonomi, siyaset ve diğer ilişkili disiplinler arasında ilişkileri kavrayıp, alanında özümsendiği bilgi ve becerilerden yararlanarak disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek.
3) EYD'ye ilişkin edinilen bilgileri farklı düzeylerdeki eğitim örgütlerinin geliştirilmesi ve etkili yönetilmelerinde uygulayabilmek.
4) EYD alanına ilişkin sahip olduğu bilgileri kullanarak, eğitim sisteminin yönetimi ve denetimine ilişkin sorunları tanımlayabilmek, ilişkili disiplinlerden elde ettiği bilgilerle yeni bakış açıları geliştirmek
5) EYTEPE'ye ilişkin sorunları bilimsel bir yaklaşımla değerlendirerek farklı ve uygun araştırma yöntemlerini (nitel, nicel, karma) kullanarak araştırma yürütebilmek ve bu çerçevede eğitim sisteminin sorunlarına çözüm önerileri getirebilmek.
6) EYD alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan istatistik yazılımları kullanabilme becerilerini kazanmak, bilgi ve veri paylaşım sürecinin gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek
7) EYD alanına ilişkin sorunlara yönelik kuram ve yaklaşımlardan yola çıkarak çözüm modelleri geliştirerek, çözüm modellerinin sonuçları doğrultusunda modeli sistemin bütününe uygulayabilmek.
8) Eğitim yönetimi ve denetimi alanında güncel gelişmeleri ve kendi bilimsel nitelikli çalışmalarını alan ve alan dışındaki kişi, kurum ve kuruluşlara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilmek.
9) İnsanları harekete geçirebilme konusunda sosyal ilişkilerin dinamiklerini yönetebilme ve bulundukları sosyal ve eğitimsel ortamların gerektirdiği liderlik becerilerini uygulayabilmek.
10) Eğitim sistemine ilişkin geliştirilen strateji, politika ve planları eğitim yönetimi ve denetimine ilişkin teori ve ilkeleri açısından yorumlayarak; elde edilen sonuçları ulusal ve uluslar arası kalite göstergeleri çerçevesinde değerlendirebilmek.
11) Eğitim örgütlerinde insan kaynaklarının örgütsel amaçlar doğrultusunda harekete geçirilmesini ve onlara eğitim kurumlarının vizyonuna ulaştırabilecek liderlik becerilerini kazanmak
12) Uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek, ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirebilmek.
13) Okul-çevre ilişkileri çerçevesinde, okullarda değişimi yaratan içsel ve dışsal güçlerin doğasını analiz ederek, okullarda değişim yönetimine ilişkin tasarlanan strateji ve süreçleri uygulayabilmek

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Eğitim bilimine ilişkin genel bilgi birikimini, EYD alanına ilişkin temel teori ve uygulamalar çerçevesinde derinleştirmek, eğitim yönetimi ve denetimine ilişkin teori ve uygulamalar arasındaki ilişkileri değerlendirebilmek.
2) EYD ile psikoloji, sosyoloji, felsefe, genel yönetim, ekonomi, siyaset ve diğer ilişkili disiplinler arasında ilişkileri kavrayıp, alanında özümsendiği bilgi ve becerilerden yararlanarak disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek.
3) EYD'ye ilişkin edinilen bilgileri farklı düzeylerdeki eğitim örgütlerinin geliştirilmesi ve etkili yönetilmelerinde uygulayabilmek.
4) EYD alanına ilişkin sahip olduğu bilgileri kullanarak, eğitim sisteminin yönetimi ve denetimine ilişkin sorunları tanımlayabilmek, ilişkili disiplinlerden elde ettiği bilgilerle yeni bakış açıları geliştirmek
5) EYTEPE'ye ilişkin sorunları bilimsel bir yaklaşımla değerlendirerek farklı ve uygun araştırma yöntemlerini (nitel, nicel, karma) kullanarak araştırma yürütebilmek ve bu çerçevede eğitim sisteminin sorunlarına çözüm önerileri getirebilmek.
6) EYD alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan istatistik yazılımları kullanabilme becerilerini kazanmak, bilgi ve veri paylaşım sürecinin gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek
7) EYD alanına ilişkin sorunlara yönelik kuram ve yaklaşımlardan yola çıkarak çözüm modelleri geliştirerek, çözüm modellerinin sonuçları doğrultusunda modeli sistemin bütününe uygulayabilmek.
8) Eğitim yönetimi ve denetimi alanında güncel gelişmeleri ve kendi bilimsel nitelikli çalışmalarını alan ve alan dışındaki kişi, kurum ve kuruluşlara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilmek.
9) İnsanları harekete geçirebilme konusunda sosyal ilişkilerin dinamiklerini yönetebilme ve bulundukları sosyal ve eğitimsel ortamların gerektirdiği liderlik becerilerini uygulayabilmek.
10) Eğitim sistemine ilişkin geliştirilen strateji, politika ve planları eğitim yönetimi ve denetimine ilişkin teori ve ilkeleri açısından yorumlayarak; elde edilen sonuçları ulusal ve uluslar arası kalite göstergeleri çerçevesinde değerlendirebilmek.
11) Eğitim örgütlerinde insan kaynaklarının örgütsel amaçlar doğrultusunda harekete geçirilmesini ve onlara eğitim kurumlarının vizyonuna ulaştırabilecek liderlik becerilerini kazanmak
12) Uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek, ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirebilmek.
13) Okul-çevre ilişkileri çerçevesinde, okullarda değişimi yaratan içsel ve dışsal güçlerin doğasını analiz ederek, okullarda değişim yönetimine ilişkin tasarlanan strateji ve süreçleri uygulayabilmek

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Sunum 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 72
Proje 13 40
Ara Sınavlar 3 27
Final 4 42
Toplam İş Yükü 226