EMBA577 Organizational Behaviour & Management Skillsİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İşletme (YL) (Tezsiz) (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İşletme (YL) (Tezsiz) (İngilizce)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EMBA577
Ders İsmi: Organizational Behaviour & Management Skills
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 8
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi CANAN KOÇER DURMAZ
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Refika BAKOĞLU
Dr.Öğr.Üyesi CANAN KOÇER DURMAZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, öğrencileri örgütsel davranışı tanımlamaya ve tartışmaya hazırlamak için tasarlanmıştır; çeşitlilik ve kültürel değerler; etik; kişilik ve tutumlar; tutumlar ve iş tatmini; duygular ve ruh halleri; algı ve bireysel karar verme; motivasyon kavramları; motivasyon; kavramlardan uygulamalara; grup davranışının temelleri; çalışma ekiplerini anlamak; iletişim; liderlik; güç ve siyaset; çatışma ve müzakere; organizasyon yapısının temelleri; organizasyon kültürü; insan kaynakları politikaları ve uygulamaları; örgütsel değişim ve stres yönetimi.
Dersin İçeriği: Bu ders, öğrencileri örgütsel davranışı tanımlamaya ve tartışmaya hazırlamak için tasarlanmıştır; çeşitlilik ve kültürel değerler; etik; kişilik ve tutumlar; tutumlar ve iş tatmini; duygular ve ruh halleri; algı ve bireysel karar verme; motivasyon kavramları; motivasyon; kavramlardan uygulamalara; grup davranışının temelleri; çalışma ekiplerini anlamak; iletişim; liderlik; güç ve siyaset; çatışma ve müzakere; organizasyon yapısının temelleri; organizasyon kültürü; insan kaynakları politikaları ve uygulamaları; örgütsel değişim ve stres yönetimi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) • Define the basic concepts which will affect employee satisfaction and performance such as personality, emotions, attitudes, effective team-building techniques and proven methods of motivating others
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) • Organizasyonel değişim, çeşitlilik ve küreselleşme için yönetimin ihtiyaçlarını açıklamak
2) • Bilimsel teorilere dayanan farklı liderlik yaklaşımlarını göz önünde bulundurun
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Discuss Course Syllabus and Outline • Describe the framework of the Term Project, i.e. Main topic, team formation, key deadlines, report writing, presentation due, etc. • Describe the main introductory terms and concepts related to organizational behavior • Introduce the importance of studying organizational behavior yok
2) • İş gücü çeşitliliğinin iki ana biçimini tanımlayın • Stereotipleri tanıyın ve kurumsal ortamlarda nasıl işlediklerini anlayın • Temel biyografik özellikleri tanımlayın ve bunların OB ile nasıl alakalı olduğunu tanımlayın. • Entelektüel yeteneği tanımlayın ve OB ile ilişkisini gösterin. • Entelektüel ve fiziksel yeteneği karşılaştırın. • Kuruluşların çeşitliliği etkili bir şekilde nasıl yönettiğini açıklayın. ders izlencesini tekrarı
3) Bir tutumun üç bileşenini karşılaştırın. • Tutum ve davranış arasındaki ilişkiyi özetleyin. • Başlıca iş tutumlarını karşılaştırın ve karşılaştırın. • İş tatminini tanımlayın ve bunu nasıl ölçebileceğimizi gösterin. • İş tatmininin ana nedenlerini özetleyin. • Memnuniyetsizliğe karşı dört çalışan tepkisi belirleyin. ders içeriğinin tekrarı
4) Duygular ve ruh halleri arasında ayrım yapın. • Duyguların rasyonel olup olmadığını ve hangi işlevlere hizmet ettiklerini tartışın. • Duyguların ve ruh hallerinin kaynaklarını tanımlayın. • Duygusal emeğin çalışanlar üzerindeki etkisini gösterin. • Duygusal olaylar teorisini ve uygulamalarını açıklayın. • Duygusal zekanın varlığını destekleyen ve aleyhte olan kanıtları karşılaştırın. • Duygu düzenleme stratejilerini ve olası etkilerini tanımlayın. • Duygular ve ruh halleri hakkındaki kavramları belirli ÖD sorunlarına uygulayın. Homework: Robbins & Judge (2015). Chapter 3: Case Incident 1 “The Pursuit of Happiness: Flexibility. Soruları cevaplayın
5) Kişiliği, ölçülme şeklini ve onu şekillendiren faktörleri tanımlayın. • Kişiliğin davranışı tahmin edip etmediğini durumun nasıl etkilediğini açıklayın. • Kontrast terminal ve enstrümantal değerler. • Değerlerdeki kuşak farklılıklarını karşılaştırın. • Hofstede'nin ulusal kültürün beş değer boyutunu tanımlayın. Proje konusunu ve araştırma metodolojisini gönderin (önümüzdeki hafta)
6) Algıyı tanımlayın ve onu etkileyen faktörleri açıklayın. • Yükleme teorisini açıklayın ve yüklemenin üç belirleyicisini listeleyin. • Bireylerin başkaları hakkında yargıda bulunurken kullandıkları kısayolları tanımlayın. • Algılama ve karar verme arasındaki bağlantıyı açıklayın. • Sınırlı rasyonellik ve sezgi ile rasyonel karar verme modelini karşılaştırın. • Ortak karar önyargılarını veya hatalarını tanımlayın. • Bireysel farklılıkların ve organizasyonel kısıtlamaların karar vermeyi nasıl etkilediğini açıklayın. • Üç etik karar kriterini karşılaştırın. • Yaratıcılığı tanımlayın ve yaratıcılığın üç aşamalı modelini tanımlayın. Homework: Robbins & Judge (2015). Chapter 5: On the Costs of Being Nice, pg.179. örnek olay çalışmasını okuyun ve soruları cevaplayın
7) Motivasyonun üç temel unsurunu tanımlayın. • Erken motivasyon teorilerinin uygulanabilirliğini değerlendirin. • Kendi kaderini tayin etme teorisinin tahminlerini içsel ve dışsal ödüllere uygulayın. • Yönetim için çalışanın işe bağlılığının etkilerini tanımlayın. • Hedef belirleme teorisini, öz-yeterlik teorisini ve pekiştirme teorisini tanımlayın. vize sınavına çalışın ve proje hazırlığına devam edin
8) vize sınavı vize sınavına çalışın
9) Organizasyonlarda ekiplerin artan popülaritesini analiz edin. • Kontrast grupları ve takımlar. • Beş tür takım arasında zıtlık oluşturun. • Etkili ekiplerin özelliklerini belirleyin. • Kuruluşların nasıl takım oyuncuları yaratabileceğini gösterin. • Ne zaman takımlar yerine bireyleri kullanacağınıza karar verin. yok
10) letişimin temel işlevlerini tanımlayın. • İletişim sürecini ve resmi ve gayri resmi iletişimi tanımlayın. • Kontrast aşağı, yukarı ve yanal iletişim. • Resmi küçük grup ağlarını ve asmayı karşılaştırın ve karşılaştırın. • Sözlü, yazılı ve sözlü olmayan iletişimi karşılaştırın. final projeniz üzerinde çalışın ve haftalık okuma
11) • Liderlik ve yönetim karşıtlığı. • Özellikli liderlik teorilerinin sonuçlarını özetleyin. • Davranış teorilerinin temel ilkelerini ve ana sınırlamalarını tanımlayın. • Liderliğin beklenmedik durum teorilerini destek seviyelerine göre değerlendirin. • Karizmatik ve dönüşümcü liderliğin karşıtlığı. • Otantik liderliği tanımlayın. • Liderlik anlayışımızda mentorluğun oynadığı rolü göstermek. Final projesi üzerinde çalışın Homework: Robbins & Judge (2015). Chapter 11: Pitfalls of E-Mail. örnek olay çalışmasını okuyun ve soruları cevaplayın
12) Gücü tanımlayın ve liderlik ile gücü karşılaştırın. • Gücün beş temelini karşılaştırın. • Güç ilişkilerinde bağımlılığın rolünü açıklayın. • Dokuz güç veya etki taktiklerini ve bunların beklenmedik durumlarını tanımlayın. • Cinsel taciz ile gücün kötüye kullanılması arasındaki bağlantıyı gösterin. • Siyasi davranışın nedenlerini ve sonuçlarını tanımlayın. • İzlenim yönetimi tekniklerini uygulayın. • Bir siyasi eylemin etik olup olmadığını belirleyin. final projenizi hazırlamaya devam edin
13) Geleneksel ve etkileşimci çatışma görüşleri arasında ayrım yapın. • Üç tür çatışmayı ve iki çatışma mahallini tanımlayın. • Çatışma sürecini özetleyin. • Zıtlık dağıtıcı ve bütünleştirici pazarlık. • Müzakere sürecinin beş adımını uygulayın. • Bireysel farklılıkların müzakereleri nasıl etkilediğini gösterin. • Üçüncü taraf müzakerelerinin rollerini ve işlevlerini değerlendirin. final projenizi hazırlamaya devam edin Homework: Robbins & Judge (2015). Chapter 13: “Powerful leaders keep their (Fr)enemies close?”. örnek olay çalışmasını okuyun ve soruları cevaplayın
14) Bir organizasyonun yapısının altı unsurunu tanımlayın. • Bürokrasinin özelliklerini tanımlayın. • Bir matris organizasyonunu tanımlayın. • Sanal bir organizasyonun özelliklerini tanımlayın. • Yöneticilerin neden sınırsız organizasyonlar yaratmak istediğini gösterin. • Sözlü, yazılı ve sözlü olmayan iletişimi geliştirmek yok
15) final sınavı yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Robbins, Stephen, Judge, Timothy, A. (2015). Organizational Behavior, 16th edition, Pearson Education, Inc.
ISBN-10: 0133507645 • ISBN-13: 9780133507645
Diğer Kaynaklar: Robbins, Stephen, Judge, Timothy, A. (2015). Organizational Behavior, 16th edition, Pearson Education, Inc.
ISBN-10: 0133507645 • ISBN-13: 9780133507645

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

2

Program Kazanımları
1) İşletme alanında yer alan temel fonksiyonları teori ve uygulama düzeyinde bilgi kazandırıp gerçek yaşamda uygulayabilmek
2) İş yaşamının karar süreçlerinde bilimsel araştırma teknikleri araçlarını ve teknolojiyi kullanmak
3) Politik , yasal , coğrafik , ekonomik ve teknolojik faktörlerin işletmecilik alanın rekabetçi yapısına olan etkilerinin ekip çalışması ile değerlendirilmesi ve gerekli çözümlerin sunulması
4) İşletme alanında güncel konuların farkında olma ve problemlere karşı duyarlılık kazandırma
5) Rapor, çıktı, örgüt içi yazışma gibi yazılı belgelerin sözlü olarak etkin bir şekilde aktarılması
6) Mesleki uzmanlık ve kavram bilgisi çerçevesinde takım oluşturarak ve liderlik özelliklerini kullanarak problemi tanımlama , analiz etme ve çözme
7) İşletmeciliğin diğer alanlarıyla ilişki kurabilme , küresel ve toplumsal etik normların bilincinde olma

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İşletme alanında yer alan temel fonksiyonları teori ve uygulama düzeyinde bilgi kazandırıp gerçek yaşamda uygulayabilmek 5
2) İş yaşamının karar süreçlerinde bilimsel araştırma teknikleri araçlarını ve teknolojiyi kullanmak 5
3) Politik , yasal , coğrafik , ekonomik ve teknolojik faktörlerin işletmecilik alanın rekabetçi yapısına olan etkilerinin ekip çalışması ile değerlendirilmesi ve gerekli çözümlerin sunulması 4
4) İşletme alanında güncel konuların farkında olma ve problemlere karşı duyarlılık kazandırma 5
5) Rapor, çıktı, örgüt içi yazışma gibi yazılı belgelerin sözlü olarak etkin bir şekilde aktarılması 4
6) Mesleki uzmanlık ve kavram bilgisi çerçevesinde takım oluşturarak ve liderlik özelliklerini kullanarak problemi tanımlama , analiz etme ve çözme 4
7) İşletmeciliğin diğer alanlarıyla ilişki kurabilme , küresel ve toplumsal etik normların bilincinde olma 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Ders
Soru cevap/ Tartışma
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 5
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 5 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 45
Sunum / Seminer 15 30
Ödevler 15 30
Ara Sınavlar 15 30
Final 15 45
Toplam İş Yükü 225