E-MUH511 İşletme Ekonomisiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Muhasebe ve Denetim (YL) (Tezsiz) (Uzaktan Öğretim)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Muhasebe ve Denetim (YL) (Tezsiz) (Uzaktan Öğretim)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: E-MUH511
Ders İsmi: İşletme Ekonomisi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 7.5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. HÜSEYİN MERT
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. FATMA ÇİĞDEM ÇELİK
Dr.Öğr.Üyesi İREM YALKI
Dr.Öğr.Üyesi LÜTFİ SAKA
Prof. Dr. AYLİN SOYDAN
Prof. Dr. ERGÜN EROĞLU
Doç. Dr. ABDÜLKADİR TUNA
Prof. Dr. MUSTAFA ERDİNÇ TELATAR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste temel ekonomi ve işletme biliminin konusu birlikte ele alınmakta, İşletme ekonomisi bilgilerinin öğrencilere bir bütünlük içinde sunulması amaçlanmaktadır. Dersin diğer amaçları; işletmelerin ekonomik yönünü araştırmak, diğer bilimlerle olan ilişkisi, maliyet, fiyat, kar verimlilik, rantabilite, likidite gibi temel kavramları öğrenmek, çeşitli yayınlarda çıkan işletme ile ilgili ve ekonomik kavramlar üzerinde bilgi sahibi olmak, işletme, girişimcilik ve yönetici kavramları, İşletme amaçları ve türlerini incelemektir. Öğrencilere uygulamaya yönelik araştırma konuları verilerek, uygulamada işletme sistemi ve dış çevresini görme imkanı sağlamaktır. Ders başarısı ara sınav, final, derste tartışmalara katılım ve ödevlerden öğrencilerin aldığı notlar üzerinden oluşmaktadır.
Dersin İçeriği: Öğrencilere uygulamaya yönelik araştırma konuları verilerek, uygulamada işletme sistemi ve dış çevresini görme imkanı sağlamaktır. Ders başarısı ara sınav, final, derste tartışmalara katılım ve ödevlerden öğrencilerin aldığı notlar üzerinden oluşmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Temel işletmecilik prensiplerinin uygulanması
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) İşletmelerin yıllık faaliyet sonuçlarının analizi.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş – Ders Tanıtımı
2) İşletme Ekonomisi ve İşletme İlişkisi, temel kavramlar
3) İşletmelerin Makro ve Mikro Çevresinin İşletmeler Açısından Önemi
4) İşletmelerin Ekonomi İçindeki Önemi
5) İşletme Türleri
6) İşletmelerde Büyüme ve Stratejik İşbirlikleri
7) KOBİ’lerin Özellikleri ve Farklılıkları, ÇUİ’ler
8) Ara Sınav
9) Kartel, Konsorsiyum,Tröst, Holding, Birleşme, satın alma özellikleri Ders Notları
10) İşletmelerde kapasite planlama, başa baş analizi Ders Notları
11) İşletmelerde Üretim Sistemi, türleri Ders Notları
12) İşletmelerde pazarlamanın önemi Ders Notları
13) İşletmelerin finansal ve sermaye yapısı 14 İşletmelerde yönetim ve insan kaynakları Ders Notları
14) İşletmelerde yönetim ve insan kaynakları Ders Notları
15) İşletmelerde yönetim ve insan kaynakları Ders Notları
16) Final Ders Notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Genel İşletmecilik Bilgileri, Demek Varoğlu, Doğan Tuncer, Doğan Yaşar Ayhan, Siyasal Kitabevi, Ankara, 2007. İşletme Ekonomisi, Tamer Müftüoğlu, Turhan Kitabevi, 2003. Boone, Kurtz, Çağdaş İşletme, Nobel yayınevi, çev.edit. Azmi Yalçın, 14.basımdan çeviri. Dilber Ulaş, Küreselleşme Sürecinde Dışa Açılma Stratejileri, Nobel Yayınevi, 2009, Ankara. Hayri Ülgen , S. Kadri Mirze, İşletmelerde Stratejik Yönetim, BETA BASIM YAYIM, 8.basım, 2016. Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği, Beta Yayınları, 2015.
Diğer Kaynaklar: Genel İşletmecilik Bilgileri, Demek Varoğlu, Doğan Tuncer, Doğan Yaşar Ayhan, Siyasal Kitabevi, Ankara, 2007. İşletme Ekonomisi, Tamer Müftüoğlu, Turhan Kitabevi, 2003. Boone, Kurtz, Çağdaş İşletme, Nobel yayınevi, çev.edit. Azmi Yalçın, 14.basımdan çeviri. Dilber Ulaş, Küreselleşme Sürecinde Dışa Açılma Stratejileri, Nobel Yayınevi, 2009, Ankara. Hayri Ülgen , S. Kadri Mirze, İşletmelerde Stratejik Yönetim, BETA BASIM YAYIM, 8.basım, 2016. Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği, Beta Yayınları, 2015.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

Program Kazanımları
1) Muhasebe alanında ulusal mevzuat ve uluslararası finansal raporlama standartlarına vakıf olunması,
2) Standartlara uygun finansal tablolar hazırlanabilmesi, yorumlanabilmesi
3) Yönetime finansal veri sağlanabilmesi
4) Muhasebe ve Denetim , alandaki değişim sürecine adapte olmak için gereken bilgi ve beceriyi katılımcılarına sağlayarak, denetim sektöründe tercih edilen bir donanıma sahip olmalarını amaçlamaktadır
5) Muhasebenin ve denetimin temel ilkelerini anlamak ve gerekli ilkeleri iş yaşamına uygulayabilmek.
6) Sürekli değişen iş hayatında, muhasebe ve denetim ilke ve uygulamalarını, analitik araçların yardımıyla değerlendirebilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Muhasebe alanında ulusal mevzuat ve uluslararası finansal raporlama standartlarına vakıf olunması, 4
2) Standartlara uygun finansal tablolar hazırlanabilmesi, yorumlanabilmesi 4
3) Yönetime finansal veri sağlanabilmesi 4
4) Muhasebe ve Denetim , alandaki değişim sürecine adapte olmak için gereken bilgi ve beceriyi katılımcılarına sağlayarak, denetim sektöründe tercih edilen bir donanıma sahip olmalarını amaçlamaktadır 5
5) Muhasebenin ve denetimin temel ilkelerini anlamak ve gerekli ilkeleri iş yaşamına uygulayabilmek. 4
6) Sürekli değişen iş hayatında, muhasebe ve denetim ilke ve uygulamalarını, analitik araçların yardımıyla değerlendirebilmek. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Tez Hazırlama
Web Tabanlı Öğrenme
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Gözlem
Tez Sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 96
Ara Sınavlar 1 12
Final 1 15
Toplam İş Yükü 171