Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Moda Akımları Kurgulama dersinin öğrenciye tanıtılması.
|
.... |
2) |
Modanın tanımı yapılır.
• Moda hakkındaki genel yargılar tartışılır.
• Moda Akımları tanıtılır.
|
Örnekler ile slayt hazırlığı
Beyin fırtınası haritalandırılması
|
3) |
Slide preparation with examples
Brainstorming mapping•Tarih içindeki dönemlere ve moda üzerinde yarattığı etkilerine genel bakış yapılır.
|
Örnekler ile slayt hazırlığı
Beyin fırtınası haritalandırılması
|
4) |
•20.yüzyılda moda akımları tanıtılır.
•Özellikleri ile ilgili kıyas ve tartışma ortamı yaratılır.
|
Yaklaşan çağda moda hakkında örnekler ile slayt hazırlığı
Beyin fırtınası haritalandırılması
|
5) |
Modaya yön veren ünlü modacılar tanıtılır
•Öğrenciler araştırma yapar
|
Slaytlarla örnekler gösterilir
Öğrenci araştırma yapar
|
6) |
•Moda ve kültür ile ilgili tanımlar yapılır.
•Tarih içinde değişik kültürlerin modaya etkileri tartışılır.
•Moda ve sanat üzerine tanımlar ve tartışmalar yapılır.
•Sanat akımlarının modaya yansımaları araştırılır
|
Moda ve Kültür hakkında slaytlarla örnekler hazırlanır
Öğrenci araştırma yapar |
7) |
•Modanın sosyoloji ile ilşkisi
•Modanın psikoloji ile ilşkisi
•Modanın ekonomi ile ilişkisi
|
Öğrenciler önce sanat ve moda akımlarının ilişkisini; daha sonra ise seçtikleri 1 tane akımın moda üzerine etkilerini ve aynı dönemin tasarımcısını araştırır. |
8) |
Vize Sınavı |
..... |
9) |
•Kübizm sanat akımı hangi yıllardadır ve özellikleri nelerdir anlatılır.
•Hangi sanatçılar bu akıma hizmet etmiştir ve modayı nasıl etkilemiştir açıklanır.
|
...... |
10) |
Modern sanatta gerçek üstücülük ve moda
|
Öğrenciler önce sanat ve moda akımlarının ilişkisini; daha sonra ise seçtikleri 1 tane akımın moda üzerine etkilerini ve aynı dönemin tasarımcısını araştırır. |
11) |
•Gerçek üstücülük sanat akımı hangi yıllardadır ve özellikleri nelerdir anlatılır.
•Hangi sanatçılar bu akıma hizmet etmiştir ve modayı nasıl etkilemiştir açıklanır
|
Öğrenciler önce sanat ve moda akımlarının ilişkisini; daha sonra ise seçtikleri 1 tane akımın moda üzerine etkilerini ve aynı dönemin tasarımcısını araştırır.
|
12) |
•Futurizm hangi yıllardadır ve özellikleri nelerdir anlatılır.
•Hangi sanatçılar bu akıma hizmet etmiştir ve modayı nasıl etkilemiştir açıklanır
|
Öğrenciler önce sanat ve moda akımlarının ilişkisini; daha sonra ise seçtikleri 1 tane akımın moda üzerine etkilerini ve aynı dönemin tasarımcısını araştırır. |
13) |
Modern sanatta konstrüktivizm ve moda
|
........ |
14) |
•Konstrüktivizm hangi yıllardadır ve özellikleri nelerdir anlatılır.
•Hangi sanatçılar bu akıma hizmet etmiştir ve modayı nasıl etkilemiştir açıklanır
|
Öğrencilerden öğrendikleri bilgiler ışığında farklı sanat akımları ve moda ilişkisini inceleyen sunum hazırlamaları istenir.
|
15) |
Final Sınavı |
........ |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Tasarımın üretim süreçlerine (dokuma-baskı-giyim) yönelik araç-gereçleri tanıma, edinilen teknik bilgi ile uygulama aşamasını takip edebilme ve yönlendirme becerisi geliştirme |
|
1) |
1. Sanat, tasarım kültürü ve estetik kavramları hakkında edindiği bilgi birikimini kullanma, değerlendirme ve karşılaştırma becerisi geliştirme |
|
2) |
Bir kavramdan yola çıkarak proje geliştirme, planlama ve uygulama ile sonuca ulaştırabilme |
|
2) |
Araştırma yöntemlerini kullanarak belirlediği tema üzerinden özgün tasarımlar geliştirebilme ve projelerini sözlü olarak sunabilme |
|
3) |
Moda Tasarımı alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları (Adobe photoshop,illustrator) ve iletişim (internet,Microsoft Office programları) teknolojilerini kullanabilme |
|
3) |
Moda Tasarımı alanı ile ilgili sanatsal/bilimsel araştırma sürdürüp aşamalarını planlayabilme ve araştırmayı sonuçlandırabilme |
|
4) |
Moda Tasarımı alanının ilişki içinde olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrama ve tasarımlarına yansıtabilme |
|
5) |
En az bir yabancı dilde moda alanındaki uluslar arası gelişmeleri yakından takip edebilme |
|