Moda Tasarımı (YL) (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | MOD539 | ||||||||
Ders İsmi: | Moda Akımları Kurgulama 2 | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi SEMA YALÇIN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi SEMA YALÇIN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | • Tarih içinde moda akımlarının incelenmesi • Moda akımlarının günümüze ulaşması ve günümüzde yorumlanabilmesi. • Geçmiş ve günümüzde moda kurgusunu geliştirebilmek. |
Dersin İçeriği: | Öğrencilerimize günümüz ve geçmiş moda trendlerinden örneklerle tarih içinde moda ve moda trendleri hakkında teorik bilgi verilir. Öğrencinin moda akımları kurgulama ile ilgili yeterli bilgiye sahip olması için araştırma projeleri geliştirilir. Araştırma projeleri uygulama ve sunumlarla neticelendirilir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Moda Akımları Kurgulama dersinin öğrenciye tanıtılması. | .... |
2) | Modanın tanımı yapılır. • Moda hakkındaki genel yargılar tartışılır. • Moda Akımları tanıtılır. | Örnekler ile slayt hazırlığı Beyin fırtınası haritalandırılması |
3) | Slide preparation with examples Brainstorming mapping•Tarih içindeki dönemlere ve moda üzerinde yarattığı etkilerine genel bakış yapılır. | Örnekler ile slayt hazırlığı Beyin fırtınası haritalandırılması |
4) | •20.yüzyılda moda akımları tanıtılır. •Özellikleri ile ilgili kıyas ve tartışma ortamı yaratılır. | Yaklaşan çağda moda hakkında örnekler ile slayt hazırlığı Beyin fırtınası haritalandırılması |
5) | Modaya yön veren ünlü modacılar tanıtılır •Öğrenciler araştırma yapar | Slaytlarla örnekler gösterilir Öğrenci araştırma yapar |
6) | •Moda ve kültür ile ilgili tanımlar yapılır. •Tarih içinde değişik kültürlerin modaya etkileri tartışılır. •Moda ve sanat üzerine tanımlar ve tartışmalar yapılır. •Sanat akımlarının modaya yansımaları araştırılır | Moda ve Kültür hakkında slaytlarla örnekler hazırlanır Öğrenci araştırma yapar |
7) | •Modanın sosyoloji ile ilşkisi •Modanın psikoloji ile ilşkisi •Modanın ekonomi ile ilişkisi | Öğrenciler önce sanat ve moda akımlarının ilişkisini; daha sonra ise seçtikleri 1 tane akımın moda üzerine etkilerini ve aynı dönemin tasarımcısını araştırır. |
8) | Vize Sınavı | ..... |
9) | •Kübizm sanat akımı hangi yıllardadır ve özellikleri nelerdir anlatılır. •Hangi sanatçılar bu akıma hizmet etmiştir ve modayı nasıl etkilemiştir açıklanır. | ...... |
10) | Modern sanatta gerçek üstücülük ve moda | Öğrenciler önce sanat ve moda akımlarının ilişkisini; daha sonra ise seçtikleri 1 tane akımın moda üzerine etkilerini ve aynı dönemin tasarımcısını araştırır. |
11) | •Gerçek üstücülük sanat akımı hangi yıllardadır ve özellikleri nelerdir anlatılır. •Hangi sanatçılar bu akıma hizmet etmiştir ve modayı nasıl etkilemiştir açıklanır | Öğrenciler önce sanat ve moda akımlarının ilişkisini; daha sonra ise seçtikleri 1 tane akımın moda üzerine etkilerini ve aynı dönemin tasarımcısını araştırır. |
12) | •Futurizm hangi yıllardadır ve özellikleri nelerdir anlatılır. •Hangi sanatçılar bu akıma hizmet etmiştir ve modayı nasıl etkilemiştir açıklanır | Öğrenciler önce sanat ve moda akımlarının ilişkisini; daha sonra ise seçtikleri 1 tane akımın moda üzerine etkilerini ve aynı dönemin tasarımcısını araştırır. |
13) | Modern sanatta konstrüktivizm ve moda | ........ |
14) | •Konstrüktivizm hangi yıllardadır ve özellikleri nelerdir anlatılır. •Hangi sanatçılar bu akıma hizmet etmiştir ve modayı nasıl etkilemiştir açıklanır | Öğrencilerden öğrendikleri bilgiler ışığında farklı sanat akımları ve moda ilişkisini inceleyen sunum hazırlamaları istenir. |
15) | Final Sınavı | ........ |
Ders Notları / Kitaplar: | ........ |
Diğer Kaynaklar: | ........ |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||
1) Tasarımın üretim süreçlerine (dokuma-baskı-giyim) yönelik araç-gereçleri tanıma, edinilen teknik bilgi ile uygulama aşamasını takip edebilme ve yönlendirme becerisi geliştirme | |||
2) Sanat, tasarım kültürü ve estetik kavramları hakkında edindiği bilgi birikimini kullanma, değerlendirme ve karşılaştırma becerisi geliştirme | |||
3) Bir kavramdan yola çıkarak proje geliştirme, planlama ve uygulama ile sonuca ulaştırabilme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tasarımın üretim süreçlerine (dokuma-baskı-giyim) yönelik araç-gereçleri tanıma, edinilen teknik bilgi ile uygulama aşamasını takip edebilme ve yönlendirme becerisi geliştirme | 5 |
2) | Sanat, tasarım kültürü ve estetik kavramları hakkında edindiği bilgi birikimini kullanma, değerlendirme ve karşılaştırma becerisi geliştirme | |
3) | Bir kavramdan yola çıkarak proje geliştirme, planlama ve uygulama ile sonuca ulaştırabilme |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 32 |
Ödevler | 16 | 48 |
Toplam İş Yükü | 80 |