Dersin Amacı: |
Bu ders, Avrupa Birliği’nin maddi hukuku hakkında temel bilgileri vermektedir. Bu çerçevede Avrupa bütünleşme sürecinin “temel ”ini oluşturan ve malların, kişilerin, hizmetlerin ve sermayenin serbestçe dolaştığı (dört serbestî), iç sınırları olmayan bir alan olarak tanımlanan Avrupa iç pazarı kavramına ağırlık verilmektedir.
|
Dersin İçeriği: |
Bu meyanda, ilk olarak, Avrupa bütünleşmesi ve Avrupa Birliği ile ilgili genel birtakım bilgiler verilerek, iç pazar konusu için gerekli alt yapı oluşturulmaktadır. Bunu takiben, Avrupa iç pazarı, kurucu antlaşma hükümleri, Birlik kurumlarının tasarrufları ve özellikle de Avrupa Birliği Adalet Divanının içtihat hukuku arasındaki karşılıklı etkileşim göz önünde bulundurularak, her bir serbest dolaşım yönünden ayrı ayrı incelenmektedir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Avrupa Birliği’nin Kuruluşuna götüren |
Konularının kitaptan okunması |
2) |
• Avrupa Birliği’nin öncü kurumları |
Konularının kitaptan okunması |
3) |
• Savaş Sonrası Avrupa’da yaşanan siyasi ve ekonomik kriz ortamı
• Paris-Roma Antlaşmaları’nın Avrupa Birliğinin kurumsallaşmasındaki rolleri |
Konularının kitaptan okunması |
4) |
• Avrupa Tek Senedi, Maastricht Antlaşmaları incelenir |
Konularının kitaptan okunması |
5) |
• Amsterdam ve Nice Antlaşmaları incelenir |
Konularının kitaptan okunması |
6) |
Avrupa Birliği Genişleme ve Derinleşme Süreçleri |
Konularının kitaptan okunması |
7) |
• Avrupa Birliği Türkiye İlişkilerinin Tarihsel Süreci |
Konularının kitaptan okunması |
8) |
Vize |
|
9) |
AB’nin Organları |
Konularının kitaptan okunması |
10) |
AB’nin Organları |
Konularının kitaptan okunması |
11) |
Avrupa Parlamentosunun görevleri |
Konularının kitaptan okunması |
12) |
• Avrupa Adalet Divanının yapısı
• Avrupa Birliği’nin Yargı Düzeni |
Konularının kitaptan okunması |
13) |
• Gümrük Birliğine İlişkin temel kavramlar |
Konularının kitaptan okunması |
14) |
Avrupa Birliği İle Diğer Uluslararası Kuruluşlar arasındaki ilişkiler |
Konularının kitaptan okunması |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
4) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. |
|
10) |
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|