Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
* Her öğrenci için tanımlı bir İç Mekan seçiminin yapılması
* Öğrencilerden seçtikleri mekanları neden kendilerine uygun bulduklarını sorgulama
* Öğrencilerin seçimlerini dinledikten sonra projenin uygunluğuna karar verilmesi
* Proje seçimi yapıldıktan sonra ön hazırlıklara başlama
|
Seçilen proje tanımı ile ilgili döküman toplanması
Basın, dergi, gazete, sosyal medya, yer tespiti ve seçilen proje konusu ile ilgili detaylı araştırma dosyası hazırlanması |
2) |
* Öğrencilerin seçtikleri mezuniyet projesi konusu için araştırma dosyalarının incelenmesi
* Öğrencilerin araştırma dosyalarının seçtikleri konuya uygunluğunun değerlendirilmesi
* Araştırma dosyaları seçilen Mezuniyet projesi'ne uygun değilse, onları doğru yönlendirmek için örnek görseller ve araştırma örnekleri bulmak ve yönlendirmek
|
Seçilen mezuniyet projesi konusu ile ilgili,
fotoğraf, tez, kitap, görsel sunum materyalleri toplanması ve öğretmen tarafından uygunluğunun tespiti |
3) |
* Seçilen Mezuniyet projesi konusuna göre proje çizilmeye başlanması
* Projenin alternatifli şematik (yerleşim) planlarının çizilmesi
* Alternatifli planların Öğretmen onayına sunularak seçilen konuya göre fonksiyonlarının onaylanması
* Şematik planlarda Ana ve Ara fonksiyonların doğru çözümlenmesi ve kontrolü |
Alternatifli eskizler ve plan paftaları hazırlanması |
4) |
* Şematik planların onaylanmasından sonra kesit görünüşlere geçilmesi
* Onay verilen planın her duvarının kesit görünüşlere işlenmesi
* A-A, B-B, C-C ve D-D kesitlerinin çizilmesi
* Plan üzerinden alınan kesitlerin kontrolü |
Kesit çizilen planlar ve alternatifli eskizlerin toplanması |
5) |
* Kesit görünüşlerin onayından sonra malzeme seçimlerine geçilmesi
* Malzeme seçimlerinin yapılması için "Sample Board" ların hazırlanması
* Sample board'larda (malzeme board'larında) kullanılacak malzemelerin düzenli bir şekilde board'a yerleştirilmesi
* Profesyonel malzeme sunum paftası haline gelmesi için öğretmen tarafından yorumlanması
|
* Malzeme numunelerinin 10x10 ya da 15x15 cm ölçülerinde kestirilerek düzenli bir şekilde hazırlanması
* Numunelerin projenin tarzına uygun ve gerçeği yansıtacak şekilde seçilip onaya sunulması |
6) |
* Projeye göre seçilen malzemelerin numunelerinin onayından sonra plan ve kesit görünüşlere seçilen malzemelerin işlenmesi
* Seçilen malzeme isim ve kodlarının plan ve görünüşte yer alacağı yerlere işlenmesi
* Duvar boya, kağıt, kaplamalarının seçilmesi
* Zemin malzemelerinin seçilmesi
* Tavan detaylarının (alçıpan vb) projeye işlenmesi
|
Photoshop plan boyamalarının yapılması
Photoshop kesit görünüşlerin boyanması |
7) |
* Plan ve kesitlerin uygulama çizimlerine geçilmesi
* Elektrik projesinin çizilmesi
* Zemin taramalarının yapılması
* Tesisat projelerinin çizilmesi
* Seramik yerleşim plan ve görünüşlerinin çizilmesi
* Hareketli ve sabit mobilyaların plan ve görünüşlerinin çizilmesi |
Plan ve görünüş paftalarının onaya sunulması |
8) |
* Hareketli ve sabit mobilyaların uygulama detaylarının çizilmesi
* Seçilen hareketli mobilyaların tarza uygunluğunun tespiti
* Elektrik armatürlerinin tarza uygun olanlarının seçilmesi
* Banyo armatürlerinin tarza uygun olanlarının seçilmesi
|
Görsel sunum dosyalarının hazırlanması
Hareketli ve sabit mobilyaların döküman analizi |
9) |
* Duvar kaplama malzemelerinin belirlenmesi
* Tavan boya renginin belirlenmesi
* Zemin malzeme materyal ve renginin belirlenmesi
* Duvar boyalarının renginin seçimi
* Kapı renk ve modellerinin seçimi
|
* Doğru zemin, tavan ve duvar malzeme dökümanlarının sunumu |
10) |
* Malzeme seçimlerinin belirlenmesinden sonra perspektiflere geçilmesi
* Perspektiflerin hazırlanması
* Seçilen bakış açılarından sonra perspektiflerin çizilmesi |
Perspektif paftalarının hazırlanması |
11) |
* Perspektif çizimlerinin kontrol edilmesi
* Doğru perspektif açılarının seçilmesi
* Perspektiflere seçilen malzemelerin doğru işlenmesi |
perspektif paftalarının hazırlanması ve onaylanması |
12) |
* Perspektif çizimlerinin kontrol edilmesi
* Doğru perspektif açılarının seçilmesi
* Perspektiflere seçilen malzemelerin doğru işlenmesi |
Perspektif paftalarının hazırlanması ve onaylanması |
13) |
* Perspektif paftalarının sunum paftalarıyla birleştirilmesi
* Tüm paftaların son heline getirilmesi
* Mezuniyet Projesi formatında;
1- plan-kesit görünüşler
2- Malzeme boardları
3- Boyalı sunum paftaları
4- Perspektif paftalarının
son haline getirilmesi.
|
1- plan-kesit görünüşler
2- Malzeme boardları
3- Boyalı sunum paftaları
4- Perspektif paftalarının
onaya sunulması |
14) |
* Perspektif paftalarının sunum paftalarıyla birleştirilmesi
* Tüm paftaların son heline getirilmesi
* Mezuniyet Projesi formatında;
1- plan-kesit görünüşler
2- Malzeme boardları
3- Boyalı sunum paftaları
4- Perspektif paftalarının son haline getirilmesi. |
1- plan-kesit görünüşler
2- Malzeme boardları
3- Boyalı sunum paftaları
4- Perspektif paftalarının son haline getirilmesi. |
15) |
Tüm proje sunumu için A4 formatında bir sunum içeriği hazırlanması ve öğretmenin işveren gibi görülerek. Projenin süreçlerinin paftalarla desteklenerek anlatılması.
Prezentasyon yapılması |
50x70 cm Paftalarla prezentasyon yapılması |
16) |
Tüm proje sunumu için A4 formatında bir sunum içeriği hazırlanması ve öğretmenin işveren gibi görülerek. Projenin süreçlerinin paftalarla desteklenerek anlatılması.
Prezentasyon yapılması |
50x70 cm Paftalarla prezentasyon yapılması |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1. İş hayatında müşterinin istek ve ihtiyaçlarını saptayabilir. |
|
1) |
2. Mekanda yapılması gereken değişiklikleri belirleyebilir. |
|
3) |
3. Yapılacak işlerin planını hazırlar, hazır planı yorumlar ve uygular. |
|
4) |
4. Ayrıca boş bir mekanın elektrik, su vb. donanım ihtiyacını da belirlerler.
|
|
5) |
5. Mekana uygun türde ve miktarda yapı malzemesini seçerek kullanılacak malzemelerin hesabını yaparlar.
|
|
6) |
6. Teknik çizim yapar ve özgün iç mekan tasarımları yaparlar. |
|
7) |
7. İş hayatında bireysel olarak veya grup içinde sorumluluk alabilir. |
|
8) |
8. Sektörde yaygın olan mevcut tasarım programlarını, donanım ve yazılımları kullanır. |
|
9) |
9. Ortaya çıkan sorunlara karşı çözüm odaklı davranabilir |
|