MIMT228 Bitirme Projesiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mekan Tasarımı Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İç Mekan Tasarımı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MIMT228
Ders İsmi: Bitirme Projesi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 11
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. BEGÜN ERBAŞ
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. ÖZGE ÇİÇEK YILDIZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı;
öğrencilerin piyasa şartlarına uyum sağlamasını sağlamak için söz konusu projenin tasarım aşamasından, malzeme seçimine, sunum paftalarından, uygulama projelerine ve perspektif görünüşlerine kadar geçen süreçi ve doğru çözümlemeleri yaparak sunum şeklinde projesini anlatması.
Dersin İçeriği: Bir projenin A'dan Z'ye tüm disiplinleriyle ele alınarak son aşamasına getirilmesi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) iç mekan tasarımı alanına temel oluşturan teknik bilgi,yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olacaktır.
2) Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilecek, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olacak, etkin ve verimli çalışabilecektir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) İç mekan tasarımı alanında edindiği teknik ve yöntemsel bilgileri uygulama alanında kullanıp, yorumlayıp; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilecektir.
2) Pazar koşullarını inceleyip gelir yönetimi uygulamalarını tanıyıp bu doğrultuda strateji oluşturabilecektir.
3) İç mekan tasarımı alanında sektörle ilgili mevzuat, temel değerler ve ilkeler hakkında bilgi sahibi olacaktır.
4) Yaratıcı ve yenilikçi düşünebilecek, öğrenilen bilgilerin yenilikçi bir düşünce tarzı ile alışılmış uygulamaların dışındaki ortamlarda da uygulayabilecektir.
5) Bir yabancı dili kullanarak iç mekan tasarımı alanı ile ilgili bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümseyecek, alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olacak ve bunları uygulayabilecektir.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyecek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönelik çalışmalar yapacaktır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) * Her öğrenci için tanımlı bir İç Mekan seçiminin yapılması * Öğrencilerden seçtikleri mekanları neden kendilerine uygun bulduklarını sorgulama * Öğrencilerin seçimlerini dinledikten sonra projenin uygunluğuna karar verilmesi * Proje seçimi yapıldıktan sonra ön hazırlıklara başlama Seçilen proje tanımı ile ilgili döküman toplanması Basın, dergi, gazete, sosyal medya, yer tespiti ve seçilen proje konusu ile ilgili detaylı araştırma dosyası hazırlanması
2) * Öğrencilerin seçtikleri mezuniyet projesi konusu için araştırma dosyalarının incelenmesi * Öğrencilerin araştırma dosyalarının seçtikleri konuya uygunluğunun değerlendirilmesi * Araştırma dosyaları seçilen Mezuniyet projesi'ne uygun değilse, onları doğru yönlendirmek için örnek görseller ve araştırma örnekleri bulmak ve yönlendirmek Seçilen mezuniyet projesi konusu ile ilgili, fotoğraf, tez, kitap, görsel sunum materyalleri toplanması ve öğretmen tarafından uygunluğunun tespiti
3) * Seçilen Mezuniyet projesi konusuna göre proje çizilmeye başlanması * Projenin alternatifli şematik (yerleşim) planlarının çizilmesi * Alternatifli planların Öğretmen onayına sunularak seçilen konuya göre fonksiyonlarının onaylanması * Şematik planlarda Ana ve Ara fonksiyonların doğru çözümlenmesi ve kontrolü Alternatifli eskizler ve plan paftaları hazırlanması
4) * Şematik planların onaylanmasından sonra kesit görünüşlere geçilmesi * Onay verilen planın her duvarının kesit görünüşlere işlenmesi * A-A, B-B, C-C ve D-D kesitlerinin çizilmesi * Plan üzerinden alınan kesitlerin kontrolü Kesit çizilen planlar ve alternatifli eskizlerin toplanması
5) * Kesit görünüşlerin onayından sonra malzeme seçimlerine geçilmesi * Malzeme seçimlerinin yapılması için "Sample Board" ların hazırlanması * Sample board'larda (malzeme board'larında) kullanılacak malzemelerin düzenli bir şekilde board'a yerleştirilmesi * Profesyonel malzeme sunum paftası haline gelmesi için öğretmen tarafından yorumlanması * Malzeme numunelerinin 10x10 ya da 15x15 cm ölçülerinde kestirilerek düzenli bir şekilde hazırlanması * Numunelerin projenin tarzına uygun ve gerçeği yansıtacak şekilde seçilip onaya sunulması
6) * Projeye göre seçilen malzemelerin numunelerinin onayından sonra plan ve kesit görünüşlere seçilen malzemelerin işlenmesi * Seçilen malzeme isim ve kodlarının plan ve görünüşte yer alacağı yerlere işlenmesi * Duvar boya, kağıt, kaplamalarının seçilmesi * Zemin malzemelerinin seçilmesi * Tavan detaylarının (alçıpan vb) projeye işlenmesi Photoshop plan boyamalarının yapılması Photoshop kesit görünüşlerin boyanması
7) * Plan ve kesitlerin uygulama çizimlerine geçilmesi * Elektrik projesinin çizilmesi * Zemin taramalarının yapılması * Tesisat projelerinin çizilmesi * Seramik yerleşim plan ve görünüşlerinin çizilmesi * Hareketli ve sabit mobilyaların plan ve görünüşlerinin çizilmesi Plan ve görünüş paftalarının onaya sunulması
8) * Hareketli ve sabit mobilyaların uygulama detaylarının çizilmesi * Seçilen hareketli mobilyaların tarza uygunluğunun tespiti * Elektrik armatürlerinin tarza uygun olanlarının seçilmesi * Banyo armatürlerinin tarza uygun olanlarının seçilmesi Görsel sunum dosyalarının hazırlanması Hareketli ve sabit mobilyaların döküman analizi
9) * Duvar kaplama malzemelerinin belirlenmesi * Tavan boya renginin belirlenmesi * Zemin malzeme materyal ve renginin belirlenmesi * Duvar boyalarının renginin seçimi * Kapı renk ve modellerinin seçimi * Doğru zemin, tavan ve duvar malzeme dökümanlarının sunumu
10) * Malzeme seçimlerinin belirlenmesinden sonra perspektiflere geçilmesi * Perspektiflerin hazırlanması * Seçilen bakış açılarından sonra perspektiflerin çizilmesi Perspektif paftalarının hazırlanması
11) * Perspektif çizimlerinin kontrol edilmesi * Doğru perspektif açılarının seçilmesi * Perspektiflere seçilen malzemelerin doğru işlenmesi perspektif paftalarının hazırlanması ve onaylanması
12) * Perspektif çizimlerinin kontrol edilmesi * Doğru perspektif açılarının seçilmesi * Perspektiflere seçilen malzemelerin doğru işlenmesi Perspektif paftalarının hazırlanması ve onaylanması
13) * Perspektif paftalarının sunum paftalarıyla birleştirilmesi * Tüm paftaların son heline getirilmesi * Mezuniyet Projesi formatında; 1- plan-kesit görünüşler 2- Malzeme boardları 3- Boyalı sunum paftaları 4- Perspektif paftalarının son haline getirilmesi. 1- plan-kesit görünüşler 2- Malzeme boardları 3- Boyalı sunum paftaları 4- Perspektif paftalarının onaya sunulması
14) * Perspektif paftalarının sunum paftalarıyla birleştirilmesi * Tüm paftaların son heline getirilmesi * Mezuniyet Projesi formatında; 1- plan-kesit görünüşler 2- Malzeme boardları 3- Boyalı sunum paftaları 4- Perspektif paftalarının son haline getirilmesi. 1- plan-kesit görünüşler 2- Malzeme boardları 3- Boyalı sunum paftaları 4- Perspektif paftalarının son haline getirilmesi.
15) Tüm proje sunumu için A4 formatında bir sunum içeriği hazırlanması ve öğretmenin işveren gibi görülerek. Projenin süreçlerinin paftalarla desteklenerek anlatılması. Prezentasyon yapılması 50x70 cm Paftalarla prezentasyon yapılması
16) Tüm proje sunumu için A4 formatında bir sunum içeriği hazırlanması ve öğretmenin işveren gibi görülerek. Projenin süreçlerinin paftalarla desteklenerek anlatılması. Prezentasyon yapılması 50x70 cm Paftalarla prezentasyon yapılması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğrencilerin piyasa şartlarına uyum sağlamasını sağlamak için söz konusu projenin tasarım aşamasından, malzeme seçimine, sunum paftalarından, uygulama projelerine ve perspektif görünüşlerine kadar geçen süreçi ve doğru çözümlemeleri yaparak sunum şeklinde projesini anlatması.
Diğer Kaynaklar: Mimari Tasarı

Yazar: Jane Anderson
Çevirmen: Neslihan Şık
Yayınevi :
Literatür Yayıncılık

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

6

2

3

4

5

9

7

8

Program Kazanımları
1) 1. İş hayatında müşterinin istek ve ihtiyaçlarını saptayabilir.
1) 2. Mekanda yapılması gereken değişiklikleri belirleyebilir.
3) 3. Yapılacak işlerin planını hazırlar, hazır planı yorumlar ve uygular.
4) 4. Ayrıca boş bir mekanın elektrik, su vb. donanım ihtiyacını da belirlerler.
5) 5. Mekana uygun türde ve miktarda yapı malzemesini seçerek kullanılacak malzemelerin hesabını yaparlar.
6) 6. Teknik çizim yapar ve özgün iç mekan tasarımları yaparlar.
7) 7. İş hayatında bireysel olarak veya grup içinde sorumluluk alabilir.
8) 8. Sektörde yaygın olan mevcut tasarım programlarını, donanım ve yazılımları kullanır.
9) 9. Ortaya çıkan sorunlara karşı çözüm odaklı davranabilir

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1. İş hayatında müşterinin istek ve ihtiyaçlarını saptayabilir.
1) 2. Mekanda yapılması gereken değişiklikleri belirleyebilir.
3) 3. Yapılacak işlerin planını hazırlar, hazır planı yorumlar ve uygular.
4) 4. Ayrıca boş bir mekanın elektrik, su vb. donanım ihtiyacını da belirlerler.
5) 5. Mekana uygun türde ve miktarda yapı malzemesini seçerek kullanılacak malzemelerin hesabını yaparlar.
6) 6. Teknik çizim yapar ve özgün iç mekan tasarımları yaparlar.
7) 7. İş hayatında bireysel olarak veya grup içinde sorumluluk alabilir.
8) 8. Sektörde yaygın olan mevcut tasarım programlarını, donanım ve yazılımları kullanır.
9) 9. Ortaya çıkan sorunlara karşı çözüm odaklı davranabilir

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Tez Hazırlama
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Uygulama
Bilgisayar Destekli Sunum
Tez Sunma
Uzman / Jüri Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 40 % 40
Final 60 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Uygulama 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 42
Sunum / Seminer 14 42
Proje 13 39
Ödevler 14 42
Ara Juri 4 16
Rapor Teslimi 5 15
Juri 4 24
Final 2 12
Toplam İş Yükü 316