ENG111 English Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Uluslararası FinansÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Uluslararası Finans
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ENG111
Ders İsmi: English I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 4
Öğretim Dili: TR-EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Yabancı Dil Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ZEYNEP GÜLER
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. EMRE SANCAK
Öğr.Gör. VOLGA KURBANZADE
Öğr.Gör. AYKUT GÜLŞAHİN
Onur HÜNER
osman 33
Öğr.Gör. CEM AKSİNER
Öğr.Gör. BURÇİN YAŞAR PAKKAN
Dr. BİLİNMİYOR BEKLER
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin temel İngilizce yetilerini geliştirmek.
Dersin İçeriği: Bu ders internet üzerinden verilmektedir. Bu ders öğrencilerin Başlangıç seviyesinde Genel İngilizce becerilerini geliştirmesine yardımcı olmayı amaçlamaktadır. Dört beceri alanının –Okuma, Yazma, Dinleme ve Konuşma- hepsini içermektedir. Öğrencilerin kelime bilgisini daha da geliştirmek ve dilbilgisini pekiştirmek ön planda tutulmaktadır. Bu dersin sonunda öğrenciler, kendilerini tanıtabilmekte, günlük rutinler, boş zaman aktiviteleri ve yetenekleri hakkında konuşabilmektedir. Ayrıca öğrenciler, nicelik belirtebilmekte, yer tasvir edebilmekte ve geçmiş olaylar hakkında konuşabilmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Dinleme ve konuşma yeteneğini geliştirmek.
2) İletişim yeteneğini geliştirmek.
3) Dinleme ve konuşma yeteneğini geliştirmek.
4) İletişim yeteneğini geliştirmek.
5) Dinleme ve konuşma yeteneğini geliştirmek.
6) İletişim yeteneğini geliştirmek.
7) Dinleme ve okuma yeteneğini geliştirmek.
8) Konuşma ve iletişim yeteneğini geliştirmek.
9) Dinleme ve okuma yeteneğini geliştirmek.
10) Okuma ve iletişim yeteneklerini geliştirmek.
11) Dinleme ve okuma yeteneklerini geliştirmek.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Introduction
2) Greetings; saying hello and good bye /Spelling names Textbook
3) Numbers 1-10 / personal information Textbook
4) Personal items/ classroom objects Textbook
5) Prepositions and expressions of location Textbook
6) Types of celebrities / basic adjectives/adjectives to describe personality Textbook
7) Family members / Numbers 10-101 Textbook
8) Midterm
9) Morning routines/ verbs for everyday activities/ days of the week Textbook
10) Time expressions for routines Textbook
11) Types of TV shows / free time activities/ time expressions for frequency Textbook
12) Expressions for likes and dislikes Textbook
13) Neighbourhood places/ Adjectives Textbook
14) Neighbourhood places/ Adjectives Textbook
15) Revision
16) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Touchstone 1
Diğer Kaynaklar: Online materials and worksheets

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

Program Kazanımları
1) Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, bankacılık ve sigortacılık alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek.
1) -disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, bankacılık ve sigortacılık alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek
2)  ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek
2) İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek.
3)  bankacılık ve sigortacılık sektörlerine ilişkin hukuki alanları tanımak ve değerlendirebilmek
3) Bankacılık ve sigortacılık sektörlerine ilişkin hukuki alanları tanımak ve değerlendirebilmek.
4) Bankacılık ve sigortacılık sektörlerindeki mevcut operasyonel ve yönetimsel metotları açıklayabilmek.
4)  bankacılık ve sigortacılık sektörlerindeki mevcut operasyonel ve yönetimsel metotları açıklayabilmek
5) Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek
5)  kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek
6)  güncel küresel ekonomik konuları değerlendirme kapasitesini geliştirmek
6) Güncel küresel ekonomik konuları değerlendirme kapasitesini geliştirmek.
7)  küresel ekonomide uluslararası sermaye kuruluşlarının rolünü açıklayabilmek ve bu dogrultuda risk kavramını , riski ölçme ve yönetme bakımından tanımlayabilmek
7) Alanla igili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek.
8)  alanla igili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek
8) Küresel ekonomide uluslararası sermaye kuruluşlarının rolünü açıklayabilmek ve bu dogrultuda risk kavramını , riski ölçme ve yönetme bakımından tanımlayabilmek.
9) Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma deger katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek.
9)  kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma deger katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, bankacılık ve sigortacılık alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek.
1) -disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, bankacılık ve sigortacılık alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek
2)  ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek
2) İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek.
3)  bankacılık ve sigortacılık sektörlerine ilişkin hukuki alanları tanımak ve değerlendirebilmek
3) Bankacılık ve sigortacılık sektörlerine ilişkin hukuki alanları tanımak ve değerlendirebilmek.
4) Bankacılık ve sigortacılık sektörlerindeki mevcut operasyonel ve yönetimsel metotları açıklayabilmek.
4)  bankacılık ve sigortacılık sektörlerindeki mevcut operasyonel ve yönetimsel metotları açıklayabilmek
5) Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek
5)  kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek
6)  güncel küresel ekonomik konuları değerlendirme kapasitesini geliştirmek
6) Güncel küresel ekonomik konuları değerlendirme kapasitesini geliştirmek.
7)  küresel ekonomide uluslararası sermaye kuruluşlarının rolünü açıklayabilmek ve bu dogrultuda risk kavramını , riski ölçme ve yönetme bakımından tanımlayabilmek
7) Alanla igili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek.
8)  alanla igili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek
8) Küresel ekonomide uluslararası sermaye kuruluşlarının rolünü açıklayabilmek ve bu dogrultuda risk kavramını , riski ölçme ve yönetme bakımından tanımlayabilmek.
9) Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma deger katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek.
9)  kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma deger katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 6 % 30
Ödev 2 % 20
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Uygulama 14 84
Ödevler 2 4
Küçük Sınavlar 6 6
Final 1 1
Toplam İş Yükü 123