Diş Hekimliği ( İngilizce ) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | DENT407 | ||||||||
Ders İsmi: | Orthodontics II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: |
DENT329 - Orthodontics I |
||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. HİLAL KAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere ortodontik tanı ve tedavi planlaması hakkında bir fikir vermek, pratisyen dişhekiminin tedavi edebileceği basit olguları ayırt edebilmesi için, ortodontik tedavi çeşitlerini, sınırlarını ve ayrıntılarını göstermektir. Böylece öğrenci uzmana yönlendirmesi gereken olgularla kendi tedavi edebileceği olguları tanıyabilecektir. Dersin pratik kısmının amacı öğrencileri hareketli aygıtlarla yapılan tedavilerin laboratuar aşamaları için hazırlamaktır. Hareketli aygıtların bütün bileşenleri, tek tek,ve bir aygıtın parçaları olarak yapılacaktır. |
Dersin İçeriği: | Ortodontik tedavi çeşitleri Koruyucu Ortodonti Tedavi İnterseptif Ortodonti Tedavi Basit Ortodontik Tedavi Protokolleri Karışık Dişlenme Tedavileri Sürme Rehberliği Seri Çekim Üst Çene Genişletmesi Fonksiyonel Tedavi Ankraj Ağız dışı Ortodontik aygıtlar Sabit Ortodontik Tedavi Teknikleri Retansiyon &Stabilite İnterdisipliner Tedavi Dudak ve Damak Yarıkları Ortognatik Cerrahi Ortodontik Tedavi Komplikasyonları Ortodontide Acil Durumlar Şeffaf Apareyler Obstrüktif Uyku Apnesi Çene Eklemi Bozuklukları (ÇEB) |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders konularının tanıtılması • Ortodontik tedavi çeşitleri • Ders kapsamının belirtilmesi • Pratik ders çalışma düzeninin tanıtılması • Gerekli alet ve malzemelerin tanıtılması | Contemporary Orthodontics Authors: WR. Proffit, HW. Fields, DM. Sarver Publisher: Elsevier (2013), 5th ed ISBN: 978-0-323-08317-1 |
2) | Koruyucu Ortodonti • Orijinal ark boyunun korunması • Yer tutucular • Karışık dişlenmede normal ark formu ve oklüzyonun tarifi • Ark boyunun korunması gerekliliğinin açıklanması • Ark boyunu korumak için gereken önlemlerin özetlenmesi | Tel bükümü: Damla kroşe Contemporary Orthodontics Authors: WR. Proffit, HW. Fields, DM. Sarver Publisher: Elsevier (2013), 5th ed ISBN: 978-0-323-08317-1 |
3) | İnterseptif Ortodonti • Orijinal ark buyunun tekrar kazanılması • Alışkanlık kırıcılar • Myoterapi • Normal büyüme-gelişimi bozan durumların tanınması • Ark boyunu yeniden kazanmak ve normak oral fonksiyonları sağlamaya yönelik girişimlerin özetlenmesi • Oluşan ortodontik sorunları erken bir safhada tanımk, erken interseptif girişimlerin veya uzmana yönlendirmenin gerekliliğinin farkına varılması | • Tel bükümü alıştırması: Topuz kroşe Contemporary Orthodontics Authors: WR. Proffit, HW. Fields, DM. Sarver Publisher: Elsevier (2013), 5th ed ISBN: 978-0-323-08317-1 |
4) | İnterseptif Ortodonti • Orijinal ark buyunun tekrar kazanılması • Alışkanlık kırıcılar • Myoterapi • Normal büyüme-gelişimi bozan durumların tanınması • Ark boyunu yeniden kazanmak ve normak oral fonksiyonları sağlamaya yönelik girişimlerin özetlenmesi • Oluşan ortodontik sorunları erken bir safhada tanımk, erken interseptif girişimlerin veya uzmana yönlendirmenin gerekliliğinin farkına varılması | • Tel bükümü alıştırması: Adams kroşe Contemporary Orthodontics Authors: WR. Proffit, HW. Fields, DM. Sarver Publisher: Elsevier (2013), 5th ed ISBN: 978-0-323-08317-1 |
5) | İnterseptif Ortodonti • Orijinal ark buyunun tekrar kazanılması • Alışkanlık kırıcılar • Myoterapi • Normal büyüme-gelişimi bozan durumların tanınması • Ark boyunu yeniden kazanmak ve normak oral fonksiyonları sağlamaya yönelik girişimlerin özetlenmesi • Oluşan ortodontik sorunları erken bir safhada tanımk, erken interseptif girişimlerin veya uzmana yönlendirmenin gerekliliğinin farkına varılması | • Tel bükümü alıştırması: Adams kroşe (Süt Dişlenme) Contemporary Orthodontics Authors: WR. Proffit, HW. Fields, DM. Sarver Publisher: Elsevier (2013), 5th ed ISBN: 978-0-323-08317-1 |
6) | Basit Ortodontik Tedavi Protokolleri • İzole ve sınırlı maloklüzyonların tanımlanması • Hareketli aygıtlarla yapılabilecek basit ortodontik tedavilerin özetlenmesi • Basit ortodontik tedaviler iiçin Pratik beceriler geliştirilmesi • Tek diş hareketi, çapraz kapanış düzeltimi ya da yer tutucu olarak kullanılmak üzere basit hareketli plakların tasarımının, uygulanmasının ve aktivasyonunun öğrenilmesi Karışık Dişlenme Tedavileri • Karışık dişlenmedeki oklüzyonun özelliklerinin tarifi • Sürekli gözlem gerekliliğinin anlaşılması • Karışık dişlenmede aygıt uygulanırken karşılaşılabilecek sorunların tartışılması Sürme Rehberliği • Diş sürme mekanizmaları ve ortodontik diş hareketiyle benzerliklerinin tartışılması • Ark boyunu ve diş dizimini korumak için sürme kuvvetlerinin kullanılması | • Tel bükümü alıştırması: Vestibül Ark Contemporary Orthodontics Authors: WR. Proffit, HW. Fields, DM. Sarver Publisher: Elsevier (2013), 5th ed ISBN: 978-0-323-08317-1 |
7) | Basit Ortodontik Tedavi Protokolleri • İzole ve sınırlı maloklüzyonların tanımlanması • Hareketli aygıtlarla yapılabilecek basit ortodontik tedavilerin özetlenmesi • Basit ortodontik tedaviler iiçin Pratik beceriler geliştirilmesi • Tek diş hareketi, çapraz kapanış düzeltimi ya da yer tutucu olarak kullanılmak üzere basit hareketli plakların tasarımının, uygulanmasının ve aktivasyonunun öğrenilmesi Karışık Dişlenme Tedavileri • Karışık dişlenmedeki oklüzyonun özelliklerinin tarifi • Sürekli gözlem gerekliliğinin anlaşılması • Karışık dişlenmede aygıt uygulanırken karşılaşılabilecek sorunların tartışılması Sürme Rehberliği • Diş sürme mekanizmaları ve ortodontik diş hareketiyle benzerliklerinin tartışılması • Ark boyunu ve diş dizimini korumak için sürme kuvvetlerinin kullanılması• Know how to design, insert and adjust simple active removable appliances to move a single tooth or correct a crossbite and use space maintainers | • Tel bükümü alıştırması: Vestibül Ark c Contemporary Orthodontics Authors: WR. Proffit, HW. Fields, DM. Sarver Publisher: Elsevier (2013), 5th ed ISBN: 978-0-323-08317-1 |
8) | • Hızlı Üstçene Genişletmesi • Kortikotomi Destekli Hızlı Üstçene Genişletmesi • İskeletsel üstçene darlığının tarif edilmesi • Hızlı üstçene genişletme yöntemlerinin tartışılması | • Tel bükümü alıştırması: Vestibül Ark Contemporary Orthodontics Authors: WR. Proffit, HW. Fields, DM. Sarver Publisher: Elsevier (2013), 5th ed ISBN: 978-0-323-08317-1 |
9) | Ankraj • Tanımı ve Önemi • Ankraj Aygıtları • Ortodontide ankrajın öneminin anlaşılması • Ankraj tiplerinin tartışılması | • Tel bükümü alıştırması: Z-Zembereği Contemporary Orthodontics Authors: WR. Proffit, HW. Fields, DM. Sarver Publisher: Elsevier (2013), 5th ed ISBN: 978-0-323-08317-1 |
10) | Sabit Ortodontik Tedavi Yöntemleri: Ağızdışı Aygıtlar • Headgear’ler . Sevikal Headgear . Oksipital Headgear . Kombine Headgear . Yüz Maskesi . Mandibular Headgear . J- Hooks Headgear • Çenelik (Chin cap) | • Tel bükümü alıştırması: MD Zembereği Contemporary Orthodontics Authors: WR. Proffit, HW. Fields, DM. Sarver Publisher: Elsevier (2013), 5th ed ISBN: 978-0-323-08317-1 |
11) | Sabit Ortodontik Tedavi Teknikleri Edgewise tekniğinin temel tedavi ilkeleri • Güncel ortodontik tedavi mekaniklerinin ve sınırlarının bilinmesi | • Tel bükümü alıştırması: T zemberek Contemporary Orthodontics Authors: WR. Proffit, HW. Fields, DM. Sarver Publisher: Elsevier (2013), 5th ed ISBN: 978-0-323-08317-1 |
12) | Sabit Ortodontik Tedavi Teknikleri Düz ark tekniğinin temel tedavi ilkeleri • Güncel ortodontik tedavi mekaniklerinin ve sınırlarının bilinmesi | Tel Bükümü: Kanin Retraktörü Contemporary Orthodontics Authors: WR. Proffit, HW. Fields, DM. Sarver Publisher: Elsevier (2013), 5th ed ISBN: 978-0-323-08317-1 |
13) | Sabit Ortodontik Tedavi Teknikleri Lingual tekniğinin temel tedavi ilkeleri • Güncel ortodontik tedavi mekaniklerinin ve sınırlarının bilinmesi | Tel Bükümü: C kroşe Çağdaş Ortodonti Yazar: Nejat Erverdi Yayıncı: Quintessence (2017) ISBN: 978-605-9382-04-5 |
16) | 1. ARA SINAV (Yazılı ve Pratik) • Hareketli aygıt tellerinin bükümü Öğrencilerin ara sınav ile değerlendirilmesi • Koruyucu Otodonti • İnterseptif Ortodonti • Basit hareketli Tedaviler • Sürme Rehberliği | Contemporary Orthodontics Authors: WR. Proffit, HW. Fields, DM. Sarver Publisher: Elsevier (2013), 5th ed ISBN: 978-0-323-08317-1 Çağdaş Ortodonti Yazar: Nejat Erverdi Yayıncı: Quintessence (2017) ISBN: 978-605-9382-04-5 |
17) | Fonksiyonel Tedavi Felsefesi • Büyüme-gelişimin modifiye edilmesini gerektiren olgulardaki tedavi planlamasını anlamak, • Böylece mezun olduktan sonra, bu tür vakaların uzmana yönlendirilme zamanına doğru karar verebilmek | • Tel bükümü alıştırması: Bir hareketli aygıtın tüm elemanlarının bükümü Contemporary Orthodontics Authors: WR. Proffit, HW. Fields, DM. Sarver Publisher: Elsevier (2013), 5th ed ISBN: 978-0-323-08317-1 |
18) | Fonksiyonel Tedavi • Sınıf II • Sınıf III • Açık kapanış • Fonksiyonel tedavi ilkelerinin tam olarak anlaşılması | • Tel bükümü alıştırması: Bir hareketli aygıtın tüm elemanlarının bükümü Contemporary Orthodontics Authors: WR. Proffit, HW. Fields, DM. Sarver Publisher: Elsevier (2013), 5th ed ISBN: 978-0-323-08317-1 |
19) | İnterdisipliner Tedaviler • Protez-Ortodonti (İmplantlar) • Periodontoloji-Ortodonti • Cerrahi-Ortodonti | Tel bükümü alıştırması: Bir hareketli aygıtın tüm elemanlarının bükümü Contemporary Orthodontics Authors: WR. Proffit, HW. Fields, DM. Sarver Publisher: Elsevier (2013), 5th ed ISBN: 978-0-323-08317-1 |
20) | Dudak-Damak Yarığı • Etyoloji • Sınıflandırma • Yenidoğanda Ortopedik Tedavi • Farklı yarık tiplerinin tanınması ve tarifi • Yarıkların olası etyolojik nedenlerinin bilinmesi • Yenidoğanda uygulanan tedavi protokollerinin özetlenmesi | Tel bükümü alıştırması: Bir hareketli aygıtın tüm elemanlarının bükümü Contemporary Orthodontics Authors: WR. Proffit, HW. Fields, DM. Sarver Publisher: Elsevier (2013), 5th ed ISBN: 978-0-323-08317-1 |
21) | Ortognatik Cerrahi • Kombine ortodontik-cerrahi tedavinin anlaşılması • Hastalara tedavi prosedürlerinin ve tedavi sekansının anlatılması | • Tel bükümü alıştırması: Bir hareketli aygıtın tüm elemanlarının bükümü Contemporary Orthodontics Authors: WR. Proffit, HW. Fields, DM. Sarver Publisher: Elsevier (2013), 5th ed ISBN: 978-0-323-08317-1 |
22) | Ortodontik Tedavi Komplikasyonları • Çene Eklemi Sorunları • Peridontal Sorunlar • Kök Rezorpsiyonları • Fenestrasyonlar | Tel bükümü alıştırması: Bir hareketli aygıtın tüm elemanlarının bükümü Contemporary Orthodontics Authors: WR. Proffit, HW. Fields, DM. Sarver Publisher: Elsevier (2013), 5th ed ISBN: 978-0-323-08317-1 |
23) | Çene Eklemi Bozuklukları (ÇEB) • Anatomi • Sınıflandırma • Epidemiyoloji • Etyoloji | • Tel bükümü alıştırması: Bir hareketli aygıtın tüm elemanlarının bükümü Contemporary Orthodontics Authors: WR. Proffit, HW. Fields, DM. Sarver Publisher: Elsevier (2013), 5th ed ISBN: 978-0-323-08317-1 |
24) | 3. ARA SINAV (Yazılı ve Pratik) Hareketli aygıt tellerinin bükümü • Fonksiyonel Tedaviler * Disiplinlerarası Tedavi *. Ortognatik Cerrahi *. Ortodontik Tedavi Komplikasyonları *. Çene Eklemi Bozuklukları • Dudak-damak yarığı | Contemporary Orthodontics Authors: WR. Proffit, HW. Fields, DM. Sarver Publisher: Elsevier (2013), 5th ed ISBN: 978-0-323-08317-1 Çağdaş Ortodonti Yazar: Nejat Erverdi Yayıncı: Quintessence (2017) ISBN: 978-605-9382-04-5 |
25) | Çene Eklemi Bozuklukları (ÇEB) Tanısı • ÇEB bulgu ve belirtilerinin tanınması ÇEB Tedavisi • ÇEB önlemek için alınabilecek basit önlemlerin tartışılması • Akut ÇEB tedavisinin başlatılması | • Tel bükümü alıştırması: Bir hareketli aygıtın tüm elemanlarının bükümü Contemporary Orthodontics Authors: WR. Proffit, HW. Fields, DM. Sarver Publisher: Elsevier (2013), 5th ed ISBN: 978-0-323-08317-1 |
26) | Şeffaf Apareyler Şeffaf Apareylerin Endikasyonları Şeffaf Apareylerin Kontraendikasyonları Şeffaf Apareylerin Biyomekaniği Vaka Örnekleri | • Tel bükümü alıştırması: Bir hareketli aygıtın tüm elemanlarının bükümü • Tel bükümü alıştırması: Bir hareketli aygıtın tüm elemanlarının bükümü Çağdaş Ortodonti Yazar: Nejat Erverdi Yayıncı: Quintessence (2017) ISBN: 978-605-9382-04-5 Contemporary Orthodontics Authors: WR. Proffit, HW. Fields, DM. Sarver Publisher: Elsevier (2013), 5th ed ISBN: 978-0-323-08317-1 |
27) | Ortodontide Acil Durumlar: * Tel çıkması * Braket kırılması * Hastada ağız yarası meydana gelmesi * Retainer kopması * Hastanın apareyinin kırılması | Tel bükümü:Hareketli aygıtın ekspansiyon vidasının yerleştirilmesi ve kroşelerin sabitlenmesi Contemporary Orthodontics Authors: WR. Proffit, HW. Fields, DM. Sarver Publisher: Elsevier (2013), 5th ed ISBN: 978-0-323-08317-1 |
28) | Obstrüktif uyku Apnesi Sendromu (OUAS) • OUAS bulgu ve belirtilerinin tanınması • Olası tedavi seçeneklerinin ve gerekli yönlendirmelerin tartışılması | Hareketli aygıt için akrilik uygulanması Contemporary Orthodontics Authors: WR. Proffit, HW. Fields, DM. Sarver Publisher: Elsevier (2013), 5th ed ISBN: 978-0-323-08317-1 |
29) | Estetik ve Ortodonti Gülümseme Estetiği Gülüş Değerlendirilmesi Yumuşak Doku Estetiği Yumuşak Doku Analizleri | Hareketli aygıt için akrilik uygulanması Contemporary Orthodontics Authors: WR. Proffit, HW. Fields, DM. Sarver Publisher: Elsevier (2013), 5th ed ISBN: 978-0-323-08317-1 |
30) | Tedavi Planlaması Sefalometrik Radyografilerin ve Modellerin Analizleri ve Yorumlanması Ortodontik Fotoğrafların Analizi Ortodontik Tedavi Planlaması Vaka Tartışması | Hareketli Apareyin Tesviye ve Cİlası Contemporary Orthodontics Authors: WR. Proffit, HW. Fields, DM. Sarver Publisher: Elsevier (2013), 5th ed ISBN: 978-0-323-08317-1 |
31) | FİNAL SINAVI (Yazılı ve Pratik) İki Dönem Boyunca Anlatılan Tüm Ders İçerikleri Hareketli Aygıtların Unsurlarının Bükümü | Contemporary Orthodontics Authors: WR. Proffit, HW. Fields, DM. Sarver Publisher: Elsevier (2013), 5th ed ISBN: 978-0-323-08317-1 Çağdaş Ortodonti Yazar: Nejat Erverdi Yayıncı: Quintessence (2017) ISBN: 978-605-9382-04-5 |
Ders Notları / Kitaplar: | Contemporary Orthodontics Authors: WR. Proffit, HW. Fields, DM. Sarver Publisher: Elsevier (2013), 5th ed ISBN: 978-0-323-08317-1 |
Diğer Kaynaklar: | Çağdaş Ortodonti Yazar: Nejat Erverdi Yayıncı: Quintessence (2017) ISBN: 978-605-9382-04-5 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir. Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | |||||
2) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar. Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | |||||
3) Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir. Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar. | |||||
4) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir. Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir. Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular. | |||||
5) Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler. Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir. | |||||
6) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir. Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | |
2) | Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar. Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | |
3) | Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir. Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar. | |
4) | Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir. Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir. Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular. | |
5) | Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler. Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir. | |
6) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar. |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Kurul-Committee | 32 | % 0 |
Ara Sınavlar | 3 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 4 | 32 | 128 |
Uygulama | 4 | 32 | 128 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 4 | 32 | 128 |
Ara Sınavlar | 2 | 2 | 4 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 389 |