Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Periapikal dokuların histolojisinin tanımlanması
• Apikal dokuların özelliklerinin tanımlanması
• Periapikal dokuların histolojik özelliklerinin tekrarı |
YOK |
2) |
• Pulpa ve periapikal hastalıkların immünolojisi
• Pulpa hastalıklarının immünolojisinin açıklanması
• Periapikal hastalıkların immünolojisinin açıklanması |
YOK |
3) |
Periapikal Doku hastalıklarının etiyolojisi
. Periapikal doku hastalıklarının sınıflandırılması |
YOK |
4) |
• Akut apikal periodontitisin etyolojisi ve tedavisi
• Akut apikal periodontitisin etyolojisinin tanımlanması
• Akut apikal periodontitisin tedavisinin anlatılması |
YOK |
5) |
• Kronik apikal periododontitisin etyolojisi ve tedavisi
• Kronik apikal hastalıkların tanımlanması
• Kronik apikal periododontitisin etyolojisinin
• belirlenmesi
• Kronik apikal periododontitisin tedavisinin öğretilmesi
|
YOK |
7) |
Akut apikal absenin etyolojisi ve tedavisi
• Akut apikal absenin etyolojisinin anlatılması
• Akut apikal abse tedavisinin öğretilmesi
|
YOK |
8) |
Öğrencilerin ara sınav ile değerlendirilmesi
• 1. Ara Sınav
|
YOK |
9) |
• Kronik apikal absenin etyolojisi ve tedavisi
• Kronik apikal absenin etyolojisinin belirlenmesi
• Kronik apikal absenin tedavisinin öğretilmesi |
YOK |
10) |
• Apikal kistin etyolojisi ve tedavisi
• Apikal kistin etyolojisinin belirlenmesi
• Apikal kistin tedavi yöntemlerinin açıklanması |
YOK |
11) |
Endodontide mikrobiyoloji
• Endodontik hastalıkların mikrobiyoloji temelinde irdelenmesi
• Periapikal doku hastalıklarında etken mikroorganizmalar |
YOK |
12) |
. Endodontide inatçı enfeksiyonlar
. Endodontide inatçı enfeksiyonlara neden olan mikroorganizmalar
. İnatçı enfeksiyonların etiyolojisi
. İnatçı enfeksiyonların tedavisi |
YOK |
13) |
. Endodontik Farmakoloji
. Endodontide ilaç kullanımının esasları
. Endodontide kullanılan ilaçlar, özellikleri, kullanım şekli ve dozu |
YOK |
14) |
. Periapikal Lezyonlarda Ayırt Edici Tanılar (Odontojenik Lezyonlar)
. Periapikal Lezyonlarda Ayırt Edici Tanılar (Non-Odontojenik Lezyonlar)
• Periapikal lezyonlarda ayırt edici tanıların belirlenmesi
• Akut apikal lezyonlar arasındaki ayırt edici tanılar
• Kronik apikal lezyonlar arasındaki ayırt edici tanılar
|
YOK |
15) |
. Periapikal Dokularda İyileşme Reaksiyonları
. Periapikal Lezyonların İyileşmesi
• Endodontik tedavi sonrasında iyileşmenin tanımlanması
• Endodontik tedavide iyileşme reaksiyonlarının açıklanması |
YOK |
16) |
• Öğrencilerin ara sınav ile değerlendirilmesi
• 2. Ara Sınav
|
YOK |
17) |
. Kök Rezorpsiyonları - İç Rezorpsiyon
. İç Rezorpsiyonun Etiyolojisi ve Tedavisi
• Kök rezorpsiyonları hakkında bilgi verilmesi
• İç rezorpsiyonun etyolojisinin anlatılması
• İç rezorpsiyonun tedavi yöntemlerinin anlatılması
|
YOK |
18) |
. Kök Rezorpsiyonları - Dış Rezorpsiyon
. Dış Rezorpsiyonun Etiyolojisi ve Tedavisi
• Kök rezorpsiyonları hakkında bilgi verilmesi
• Dış rezorpsiyonun etyolojisinin anlatılması
• Dış rezorpsiyonun tedavi yöntemlerinin anlatılması
|
YOK |
19) |
. Canlı Pulpa Tedavileri
. Kök Gelişimi Tamamlanmamış Dişlerde Endodontik Tedavi Uygulamaları (Apeksogenesis - Apeksifikasyon)
• Apeksifikasyon, apeksogenesis ve pulpotomi hakkında bilgi verilmesi
• Apeksifikasyon, apeksogenesis ve pulpotominin tedavi yöntemlerinin açıklanması
|
YOK |
20) |
Endodntide travma: Kuron kırıkları ve tedavi yöntemleri
• Endodntide travma hakkında genel bilgi verilmesi
• Kuron kırıkları ve tedavi yöntemlerinin açıklanması
|
YOK |
21) |
• Endodntide travma: Kök kırıkları ve tedavi yöntemleri
• Endodntide travma hakkında genel bilgi verilmesi
• Kök kırıkları ve tedavi yöntemlerinin açıklanması |
YOK |
22) |
Endodontide travma: Periodontal doku yaralanmaları
• Periodontal doku yaralanmalarının tedavi yöntemleri
• Endodntide travma hakkında genel bilgi verilmesi
• Periodontal doku yaralanmaları ve tedavi yöntemlerinin açıklanması |
YOK |
23) |
• Endodontide travma: Avulsiyon
Avulsiyonun endodontik tedavisi
Endodntide travma hakkında genel bilgi verilmesi
Avulsiyon ve tedavi yöntemlerinin açıklanması
|
YOK |
24) |
• Öğrencilerin ara sınav ile değerlendirilmesi
• 3. Ara Sınav
|
YOK |
25) |
• Diş gelişim anomalileri ve endodontik tedavisi
• Diş gelişim anomalileri hakkında bilgi verilmesi
• Bu tür dişlerin endodontik tedavisisinin açıklanması |
YOK |
26) |
. Endodontik Tedavide Kullanılan Döner Alet Sistemleri
. Endodontik tedavilerde kullanılan döner aletlerin tarihçesi
. Güncel döner aletlerin kullanım esasları ve teknikleri |
YOK |
27) |
. Endodontide Döner Alet Kullanım Teknikleri
. Endodontik tedavilerde kullanılan döner aletlerin kullanım esasları
. Crown-down yönteminin açıklanması
|
YOK |
28) |
. Endodonti ve Sistemik Hastalıklar
. Sistemik hastalıkların sınıflandırılması
. Endodontik tedavinin başarısını etkileyen sistemik hastalıklar; bu hastalıkların varlığında tedavi yaklaşımlarının açıklanması |
YOK |
29) |
• Endodontik tedavide başarı ve başarısızlık
. Endodontik tedavide başarının tanımının yapılması
• Endodontk tedavilerde başarısızlığın tanımının yapılması
• Endodontik tedavilerde başarı ve başarısızlığın nedenlerinin açıklanması |
YOK |
30) |
. Endodontik Tedavi Sonuçlarının Değerlendirilmesi
. Endodontik tedavilerde başarı kriterlerinin gözden geçirilmesi
. Tedavi sonuçlarının yorumlanması
. Alternatif tedavi yöntemlerinin açıklanamsı |
YOK |
31) |
. Kök Kanalı Perforasyonlarının Tedavisi
. Kök Kanalından Kırık Alet Çıkartılması
. Kök kanal perforasyonlarının tamirinde kullanılan tekniklerin ve güncel maddelerin açıklanması
. Kök kanallarından kırık aletlerin çıkartılmasında kullanılan özel aletlerin ve tekniklerin anlatılması |
YOK |
32) |
• Öğrencilerin final sınavı ile değerlendirilmesi
• Final Sınavı |
YOK |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir.
Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. |
|
2) |
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar.
Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır.
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. |
|
3) |
Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler.
Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir.
Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar.
Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir.
Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar. |
|
4) |
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir.
Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir.
Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir.
Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular. |
|
5) |
Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır.
Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir.
Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler.
Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir. |
|
6) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar. |
|