EÜT244 Bilgisayar Destekli Tasarım IIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Endüstri Ürünleri TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Endüstri Ürünleri Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EÜT244
Ders İsmi: Bilgisayar Destekli Tasarım II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 2 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. OZAN KAYIKCI
Dersi Veren(ler): NATIK KURUCU KOÇANOĞLU
Dr. BİLİNMİYOR BEKLER
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: 3D çizim tasarım programlarını aktif şekilde kullanılarak tasarımların detaylı olarak çizilebilmesi
Dersin İçeriği: Bu dersin amacı, görsel sunumlarla örnekleme ve teorik anlatım, öğrencilerin sayısal ortamı
kullanabilme becerileriyle uygulamaya dönüştürülerek test edilmesi ve sınanmasıdır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Akademik Ve Profosyonel meslek pratiğinde ürün tasarımı
2) üretim amaçlı Teknik resim çizme ve okuma becerisi.
3) 3 boyutlu modelleme için gerekli çizim girdisinin oluşturulması
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) teknik resme giriş slaytlar ve anlatım
2) ölçülendirme kuralları slaytlı anlatım
3) İzdüşüm prensipleri ve görünüşler slaylı anlatım
4) görünüsler 1 görsel destekli anlatım
5) görünüsler 2 görsel destekli anlatım
6) görünüşler 3 görsel destekli anlatım
7) Arasınav -
8) Kesit Görünüsler 1 görsel destekli anlatım
9) Kesit görünüsler 2 görsel destekli anlatım
10) Kesit görünüşler 3 Görsel destekli anlatım
11) yüzeyler görsel destekli anlatım
12) Perspektif görsel destekli anlatım
13) Montaj görsel destekli anlatım
14) detay ve detay perspektif görsel destekli anlatım
15) Konu tekrarı -
16) Final sınavı -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Tenikresme giriş
ölçülendirme esasları ve izdüşüm prensipleri
görünüşler
Kesit görünüşleri
Yüzey İşleme
Perspektif
Montaj şeması oluşturma
Perspektif ve Açınım Perspektifi
Diğer Kaynaklar: Mühendislik Çiziminin Esasları
2005 (Birsen yayınları)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi
2) Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme.
3) Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme.
4) Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi
5) 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme
6) Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme
8) Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi 2
2) Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme. 3
3) Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme. 1
4) Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi 3
5) 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme 5
6) Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme 4
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme 3
8) Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Laboratuvar
Ödev
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 16 % 10
Uygulama 3 % 20
Ödev 3 % 10
Projeler 3 % 10
Ara Sınavlar 1 % 10
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 2 6 12
Laboratuvar 2 6 12
Uygulama 2 3 6
Sınıf Dışı Ders Çalışması 2 10 20
Proje 1 10 10
Ödevler 2 6 12
Küçük Sınavlar 2 1 2
Ara Sınavlar 1 5 5
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 84