Endüstri Ürünleri Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | EÜT301 | ||||||||
Ders İsmi: | Ürün Tasarım Stüdyosu III | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: |
EÜT202 - Ürün Tasarım Stüdyosu II |
||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. BURCU TORUM | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. BİLİNMİYOR BEKLER Dr. INGI FERNANDEZ Öğr.Gör. NİHAN İNCEKARA |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; tasarımlama etkinliklerinde; süreç içinde sorunun tanımlanmasından, üretimine kadar olan evrelerin öğrenciyle birebir ilişki içinde analizlerinin yapılması, çağdaş ve özgün çözüm önerilerinin elde edilmesi. |
Dersin İçeriği: | Tasarım sürecinin uygulamalı olarak yapılığı, temel proje dersidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Proje ile ilgili araştırma, kullanıcı analizi, pazar analizlerinin ve patentlerin incelenmesi. ilk problem tespitlerinin yapılması. Bir sonraki aşamanın tartışılması | Araştırma materyallerinin toplanması |
2) | Tasarım Briefi Mevcut ürün araştırmaları ( ürün-işlev analizi, ergonomi, malzeme) | Projeyi tanımlama Projeye üzerine tartışma Eskiz çalışmaları yapılması Konuyla ilgili araştırma yapılması |
3) | Ürün pazar araştırması Üretici firma araştırması. Konularla ilgili analiz çalışmasının yapılması . Eskizlerin çizilmesi Hazırlanan eskizler üzerinden projenin ilerleyişinin tartışılması | Eskiz çalışmaları yapılması Konuyla ilgili araştırma yapılması |
4) | Kullanıcı araştırması Kullanıcı profili tayini ve analizi Konularla ilgili analiz çalışmasının yapılması Eskizlerin çizilmesi Hazırlanan eskizler üzerinden projenin ilerleyişinin tartışılması | Eskiz çalışmaları yapılması Konuyla ilgili araştırma yapılması Konularla ilgili analiz çalışmasının yapılması Eskizlerin çizilmesi Hazırlanan eskizler üzerinden projenin ilerleyişinin tartışılması |
5) | Tasarım önerilerini geliştirme ve olgunlaştırma. Tasarım önerilerini geliştirme ve olgunlaştırma | Konularla ilgili analiz çalışmasının yapılması Eskizlerin çizilmesi Hazırlanan eskizler üzerinden projenin ilerleyişinin tartışılması |
6) | 3 farklı tasarım önerisinden birinin üzerinde geliştirme ve olgunlaştırma | Konularla ilgili analiz çalışmasının yapılması Eskizlerin çizilmesi Hazırlanan eskizler üzerinden projenin ilerleyişinin tartışılması |
7) | Proje detaylarının çizilmesi maket çalışmalarıyla detaylandırılması | Detay çözüm çizimleri ve maket üzerinde çalışılması |
8) | 1.Proje Jürisi: Proje sunumunun yapılması | Ürünün tüm detayları çözülmüş son halinin sunulması Ürün kullanıcı ilişkisinin açıklanması Teknik Detayların sunulması Montaj- Birleşim Detaylarının gösterilmesi Malzeme ve üretim yöntemlerinin tanımlanması |
9) | İkinci proje konusunun verilmesi, açıklanması ve araştırmaların başlaması | Proje konusuna yönelik araştırmaların yapılması |
10) | Kullanıcı araştırması Kullanıcı profili tayini ve analizi Kullanıcı araştırması Kullanıcı profili tayini ve analizi. İlk tasarım önerilerinin incelenmesi | Eskiz çalışmaları yapılması Konuyla ilgili araştırma yapılması |
11) | Tasarım önerilerini geliştirme ve olgunlaştırma. | Konularla ilgili analiz çalışmasının yapılması Eskizlerin çizilmesi Hazırlanan eskizler üzerinden projenin ilerleyişinin tartışılması |
12) | 3 farklı tasarım önerisine karar verme 3 farklı tasarım önerisini geliştirme ve olgunlaştırma | Eskiz çalışmaları yapılması Konuyla ilgili araştırma yapılması Konularla ilgili analiz çalışmasının yapılması Eskizlerin çizilmesi Hazırlanan eskizler üzerinden projenin ilerleyişinin tartışılması |
13) | Seçilen konsepti geliştirme ve detaylandırılma çalışmaları | Konularla ilgili analiz çalışmasının yapılması Hazırlanan çalışmalar üzerinden projenin ilerleyişinin tartışılması |
14) | 2 boyutlu ve 3 boyutlu çizimlerle tasarımı detaylandırma çalışmaları. Ürünün pazarlanabilirliği üzerine fikir geliştirme. | Konularla ilgili analiz çalışmasının yapılması Hazırlanan çalışmalar üzerinden projenin ilerleyişinin tartışılması |
15) | Detaylandırma, Ara model çalışmaları | model çalışmaları, eskiz çalışmaları |
16) | 2. jüri Sunumu: Ürünün tüm detayları çözülmüş son halinin sunulması Ürün kullanıcı ilişkisinin açıklanması Teknik Detayların sunulması Montaj- Birleşim Detaylarının gösterilmesi Malzeme ve üretim yöntemlerinin tanımlanması | Projenin son haline getirilmesi Teslim için talep edilen dosyaların ve çizimlerin hazırlanması |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim üyesinin ders notları |
Diğer Kaynaklar: | Research Methods for Product Design. Alex Milton, Paul Rodgers. 2013 Laurence King Publishing ISBN 9781780673028 Process: 50 Product Designs from Concept to Manufacture, 2nd edition. Jennifer Hudson. 2011 Laurence King Publishing ISBN 9781856697255 Drawing for Product Designers. Kevin Henry. 2012 Laurence King Publishing ISBN 9781856697439 Prototyping and Modelmaking for Product Design Bjarki Hallgrimsson 2012 Laurence King Publishing ISBN 9781856698764 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
5 |
7 |
3 |
6 |
4 |
8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi | ||||||||
2) Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme. | ||||||||
3) Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme. | ||||||||
4) Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi | ||||||||
5) 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme | ||||||||
6) Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme | ||||||||
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme | ||||||||
8) Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi | 5 |
2) | Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme. | 4 |
3) | Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme. | 4 |
4) | Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi | 5 |
5) | 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme | 4 |
6) | Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme | 5 |
7) | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme | 4 |
8) | Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma | 5 |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Rol oynama | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Teknik gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Örnek olay çalışması | |
Web Tabanlı Öğrenme |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Raporlama | |
Akran Değerlendirmesi | |
Bilgisayar Destekli Sunum | |
Uzman / Jüri Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Juri | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 28 | 8 | 224 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 28 | 1 | 28 |
Proje | 2 | 30 | 60 |
Ara Juri | 1 | 1 | 1 |
Juri | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 314 |