Tıbbi Görüntüleme Teknikleri (İkinci Öğretim) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | TGT115 | ||||||||
Ders İsmi: | Tıbbi Görüntüleme ve Tanı Merkezlerinde Organizasyon | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi LÜTFİ İHSAN KURU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. EBRU KARASU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilere kamu ve özel hastaneler ile tanı merkezlerinde yönetim ve organizasyon yapısının anlatılması ve yönetsel işlevlerin öğretilmesi. |
Dersin İçeriği: | Yönetimin tanımı ve işlevleri, yönetici tanımı ve türleri , Planlar ve plan tanımı, organizasyon tanımı, hastanelerde organizasyon ve organizasyon şeması, Tanı merkezlerinin kurulması ve personelin çalışmasına ilişkin esaslar, Hiyerarşi ve iletişim, Malzeme yönetimi, Kalite temini süreçleri, Kalibrasyon ve kalite kontroller, İş tanımları, meslek tanımları, iş bölümü, hastane tanı merkezlerinde yöneticinin görevleri, Çalışma listelerinin hazırlanması, performans takibi, Satın alma süreçleri ve satın alma talebi hazırlama, Tutanak tutma. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yönetimin tanımı ve işlevleri, yönetici tanımı ve türleri , | Derse ait kitapların okunması |
2) | Organizasyon tanımı, hastanelerde organizasyon ve organizasyon şeması, | Derse ait kitapların okunması |
3) | Planlar ve plan tanımı, Planlama aşamaları | Ders kaynaklarının Okunması |
4) | Tanı merkezlerinin kurulması ve personelin çalışmasına ilişkin esaslar, | Ders Kaynak kitaplarının okunması |
5) | Hiyerarşi ile yetki ve sorumluluklar | Derse ait kaynak kitapların okunması |
6) | Hiyerarşi ve İletişim | Ders kaynak kitaplarının okunması |
7) | Ara sınav | sınava hazırlık |
8) | Malzeme ve Stok Yönetimi | Ders kaynaklarının okunması |
9) | Tanı Merkezlerinde Kalite temini süreçleri, Kalibrasyon ve kalite kontroller, | Ders kaynak kitaplarının okunması |
10) | İş ve Meslek Tanımları, İş Bölümü, Performans takibi | ders kaynak kitaplarının okunması |
11) | Hastane ve tanı merkezlerinde yöneticinin görev ve sorumlulukları | Ders kaynaklarının okunması |
12) | Çalışma listelerinin hazırlanması ve nöbet/ izin prosedürü | Ders kitaplarının okunması |
13) | Satın alma süreci, satın alma talebi hazırlama, olay yönetimi ve tutanak hazırlama , Radyasyon güvenliği, laboratuvar güvenliği, kaza yönetimi | Ders materyallerinin okunması |
14) | Dönem Sonu Sınavı | Sınava hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları öğrenciler ile ders öncesi paylaşılacaktır. Lecture notes will be shared with students before class. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Sağlık işletmeleri yönetimi Oluşturan: Dilaver Tengilimoğlu, Oğuz Işık, Mahmut Akbolat · 2012, Nobel yayınevi 2. Radyoloji Departmanlarında Yönetim - Radyologlar İçin Bir Giriş: Hugh Saxton Shering |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
---|---|---|
Program Kazanımları | ||
1) • Radyolojik görüntüleme yöntemlerinin herbirinin farklı ve özel uygulama alanlarını seçebilme • Radyolojik yöntemlerin her olgu için olası fayda ve zararlarını muhakeme edebilme • Radyolojik anamnez alabilme • Radyolojik inceleme ve değerlendirme yapabilme • Çekim tekniklerini öğrenme • Değişik düzlemlerde görüntüleme amacını öğrenme | ||
2) • Radyolojik görüntüleme yöntemlerinin herbirinin farklı ve özel uygulama alanlarını seçebilme • Radyolojik yöntemlerin her olgu için olası fayda ve zararlarını muhakeme edebilme • Radyolojik anamnez alabilme • Radyolojik inceleme ve değerlendirme yapabilme • Çekim tekniklerini öğrenme • Değişik düzlemlerde görüntüleme amacını öğrenme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | • Radyolojik görüntüleme yöntemlerinin herbirinin farklı ve özel uygulama alanlarını seçebilme • Radyolojik yöntemlerin her olgu için olası fayda ve zararlarını muhakeme edebilme • Radyolojik anamnez alabilme • Radyolojik inceleme ve değerlendirme yapabilme • Çekim tekniklerini öğrenme • Değişik düzlemlerde görüntüleme amacını öğrenme | |
2) | • Radyolojik görüntüleme yöntemlerinin herbirinin farklı ve özel uygulama alanlarını seçebilme • Radyolojik yöntemlerin her olgu için olası fayda ve zararlarını muhakeme edebilme • Radyolojik anamnez alabilme • Radyolojik inceleme ve değerlendirme yapabilme • Çekim tekniklerini öğrenme • Değişik düzlemlerde görüntüleme amacını öğrenme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ara Sınavlar | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü | 36 |