Dersin Amacı: |
Öğrencilere kamu ve özel hastaneler ile tanı merkezlerinde yönetim ve organizasyon yapısının anlatılması ve yönetsel işlevlerin öğretilmesi. |
Dersin İçeriği: |
Yönetimin tanımı ve işlevleri, yönetici tanımı ve türleri , Planlar ve plan tanımı, organizasyon tanımı, hastanelerde organizasyon ve organizasyon şeması, Tanı merkezlerinin kurulması ve personelin çalışmasına ilişkin esaslar,
Hiyerarşi ve iletişim, Malzeme yönetimi, Kalite temini süreçleri, Kalibrasyon ve kalite kontroller, İş tanımları, meslek tanımları, iş bölümü, hastane tanı merkezlerinde yöneticinin görevleri, Çalışma listelerinin hazırlanması, performans takibi, Satın alma süreçleri ve satın alma talebi hazırlama, Tutanak tutma. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Yönetimin tanımı ve işlevleri, yönetici tanımı ve türleri ,
|
Derse ait kitapların okunması |
2) |
Organizasyon tanımı, hastanelerde organizasyon ve organizasyon şeması, |
Derse ait kitapların okunması |
3) |
Planlar ve plan tanımı, Planlama aşamaları |
Ders kaynaklarının Okunması |
4) |
Tanı merkezlerinin kurulması ve personelin çalışmasına ilişkin esaslar, |
Ders Kaynak kitaplarının okunması |
5) |
Hiyerarşi ile yetki ve sorumluluklar |
Derse ait kaynak kitapların okunması |
6) |
Hiyerarşi ve İletişim |
Ders kaynak kitaplarının okunması |
7) |
Ara sınav |
sınava hazırlık |
8) |
Malzeme ve Stok Yönetimi |
Ders kaynaklarının okunması |
9) |
Tanı Merkezlerinde Kalite temini süreçleri, Kalibrasyon ve kalite kontroller, |
Ders kaynak kitaplarının okunması |
10) |
İş ve Meslek Tanımları, İş Bölümü, Performans takibi |
ders kaynak kitaplarının okunması |
11) |
Hastane ve tanı merkezlerinde yöneticinin görev ve sorumlulukları |
Ders kaynaklarının okunması |
12) |
Çalışma listelerinin hazırlanması ve nöbet/ izin prosedürü |
Ders kitaplarının okunması |
13) |
Satın alma süreci, satın alma talebi hazırlama, olay yönetimi ve tutanak hazırlama , Radyasyon güvenliği, laboratuvar güvenliği, kaza yönetimi |
Ders materyallerinin okunması |
14) |
Dönem Sonu Sınavı |
Sınava hazırlık |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İnsanın vücudunun temel yapısı ve işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. Sistemleri ve anatomik yapılarını tanımlar. |
|
2) |
Alanına ilişkin terimleri açıklar. |
|
3) |
Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı alanındaki güncel bilgileri içeren temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
|
4) |
Bilgi ve iletişim becerilerini kullanabilen, gelişen teknolojiyi sahada uygulayabilecek teknik donanımda, bilgiyi sentezleme becerisine sahip olur. |
|
5) |
Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olur. |
|
6) |
Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı alanında elde ettiği bilgiler doğrultusunda analizlerle ilgili beklenmeyen bir durum ile karşılaştığında sorunları tanımlar. |
|
7) |
Alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. |
|
8) |
Yaralanmalarda ve diğer acil durumlarda sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır. |
|
9) |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir düzeyde geliştirir. |
|
10) |
Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar. |
|
11) |
Meslek ahlâkı bilincini kazanır ve mesleği ile ilgili verilerin toplanması aşamasında bilimsel ve ahlaki kurallara uyar. |
|
12) |
Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. |
|
13) |
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
|
14) |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kaynakları izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|
15) |
Güncel bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular. |
|
16) |
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir. |
|