TGT115 Tıbbi Görüntüleme ve Tanı Merkezlerinde Organizasyonİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Tıbbi Laboratuvar TeknikleriÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Tıbbi Laboratuvar Teknikleri
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: TGT115
Ders İsmi: Tıbbi Görüntüleme ve Tanı Merkezlerinde Organizasyon
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi LÜTFİ İHSAN KURU
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. EBRU KARASU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere kamu ve özel hastaneler ile tanı merkezlerinde yönetim ve organizasyon yapısının anlatılması ve yönetsel işlevlerin öğretilmesi.
Dersin İçeriği: Yönetimin tanımı ve işlevleri, yönetici tanımı ve türleri , Planlar ve plan tanımı, organizasyon tanımı, hastanelerde organizasyon ve organizasyon şeması, Tanı merkezlerinin kurulması ve personelin çalışmasına ilişkin esaslar,
Hiyerarşi ve iletişim, Malzeme yönetimi, Kalite temini süreçleri, Kalibrasyon ve kalite kontroller, İş tanımları, meslek tanımları, iş bölümü, hastane tanı merkezlerinde yöneticinin görevleri, Çalışma listelerinin hazırlanması, performans takibi, Satın alma süreçleri ve satın alma talebi hazırlama, Tutanak tutma.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak temel düzeyde güncel bilgi içeren ders kitapları, uygulama araçları ve diğer kaynaklarla desteklenen teorik ve pratik bilgilere sahip olur.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) "- Alanında bağımsız olarak temel düzeyde çalışmalar yürütür. - Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan beklenmedik karmaşık sorunların çözümü için ekip üyesi olarak sorumluluk almak. - Bir proje kapsamında astlarının gelişimine yönelik faaliyetler yürütmek."

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yönetimin tanımı ve işlevleri, yönetici tanımı ve türleri , Derse ait kitapların okunması
2) Organizasyon tanımı, hastanelerde organizasyon ve organizasyon şeması, Derse ait kitapların okunması
3) Planlar ve plan tanımı, Planlama aşamaları Ders kaynaklarının Okunması
4) Tanı merkezlerinin kurulması ve personelin çalışmasına ilişkin esaslar, Ders Kaynak kitaplarının okunması
5) Hiyerarşi ile yetki ve sorumluluklar Derse ait kaynak kitapların okunması
6) Hiyerarşi ve İletişim Ders kaynak kitaplarının okunması
7) Ara sınav sınava hazırlık
8) Malzeme ve Stok Yönetimi Ders kaynaklarının okunması
9) Tanı Merkezlerinde Kalite temini süreçleri, Kalibrasyon ve kalite kontroller, Ders kaynak kitaplarının okunması
10) İş ve Meslek Tanımları, İş Bölümü, Performans takibi ders kaynak kitaplarının okunması
11) Hastane ve tanı merkezlerinde yöneticinin görev ve sorumlulukları Ders kaynaklarının okunması
12) Çalışma listelerinin hazırlanması ve nöbet/ izin prosedürü Ders kitaplarının okunması
13) Satın alma süreci, satın alma talebi hazırlama, olay yönetimi ve tutanak hazırlama , Radyasyon güvenliği, laboratuvar güvenliği, kaza yönetimi Ders materyallerinin okunması
14) Dönem Sonu Sınavı Sınava hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları öğrenciler ile ders öncesi paylaşılacaktır.
Lecture notes will be shared with students before class.
Diğer Kaynaklar: 1. Sağlık işletmeleri yönetimi
Oluşturan: Dilaver Tengilimoğlu, Oğuz Işık, Mahmut Akbolat · 2012, Nobel yayınevi
2. Radyoloji Departmanlarında Yönetim - Radyologlar İçin Bir Giriş: Hugh Saxton
Shering

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

Program Kazanımları
1) İnsanın vücudunun temel yapısı ve işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. Sistemleri ve anatomik yapılarını tanımlar.
2) Alanına ilişkin terimleri açıklar.
3) Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı alanındaki güncel bilgileri içeren temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
4) Bilgi ve iletişim becerilerini kullanabilen, gelişen teknolojiyi sahada uygulayabilecek teknik donanımda, bilgiyi sentezleme becerisine sahip olur.
5) Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olur.
6) Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı alanında elde ettiği bilgiler doğrultusunda analizlerle ilgili beklenmeyen bir durum ile karşılaştığında sorunları tanımlar.
7) Alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
8) Yaralanmalarda ve diğer acil durumlarda sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır.
9) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir düzeyde geliştirir.
10) Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar.
11) Meslek ahlâkı bilincini kazanır ve mesleği ile ilgili verilerin toplanması aşamasında bilimsel ve ahlaki kurallara uyar.
12) Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
13) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kaynakları izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
15) Güncel bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular.
16) Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İnsanın vücudunun temel yapısı ve işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. Sistemleri ve anatomik yapılarını tanımlar.
2) Alanına ilişkin terimleri açıklar.
3) Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı alanındaki güncel bilgileri içeren temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
4) Bilgi ve iletişim becerilerini kullanabilen, gelişen teknolojiyi sahada uygulayabilecek teknik donanımda, bilgiyi sentezleme becerisine sahip olur.
5) Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olur.
6) Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı alanında elde ettiği bilgiler doğrultusunda analizlerle ilgili beklenmeyen bir durum ile karşılaştığında sorunları tanımlar.
7) Alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
8) Yaralanmalarda ve diğer acil durumlarda sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır.
9) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir düzeyde geliştirir.
10) Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar.
11) Meslek ahlâkı bilincini kazanır ve mesleği ile ilgili verilerin toplanması aşamasında bilimsel ve ahlaki kurallara uyar.
12) Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
13) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kaynakları izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
15) Güncel bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular.
16) Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ara Sınavlar 1 12 12
Final 1 24 24
Toplam İş Yükü 36