Moda Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MOD426 | ||||||||
Ders İsmi: | Diploma Projesi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: |
MOD421 - Buluş ve Şekillendirme | MOD423 - Buluş ve Şekillendirme | MOD425 - Buluş ve Şekillendirme |
||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi SEMA YALÇIN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi SEMA YALÇIN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | • Yaratıcı ve yenilikçi tasarımlar oluşturabilmek. • Öğrencilerin kişisel yetkinliklerini tanımlama, kariyer planı yapma, kavramsal, yaratıcı ve endüstriyel tasarım yöntemlerini ve estetik ilkeleri uygulama becerilerini geliştirmek. • Tasarımlarını uygulamak için teknik ekiplerle etkin iletişim kurma becerisi kazanmak. • Ulusal kültürel değerleri güncel moda tasarımıyla ilişkilendirme becerilerini geliştirmek • Sunumu, etkili vücut teknikleri ve doğru öngörülen süreyi kullanarak, halk önünde güvenli bir şekilde tamamlama becerisini geliştirmek • Moda tasarımı alanında diploma almaya hak kazanan öğrenci, mezun olduğunu kanıtlayan çalışmalara imza atabilir. • Eğitim sürecinde edindiği tüm teorik bilgi ve becerileri harmanlayarak tasarıma dönüştürmek. |
Dersin İçeriği: | Öğrencilerin eğitimleri boyunca edindikleri teorik bilgi ve beceriler çerçevesinde moda endüstrisine yaratıcı ve yenilikçi tasarımlar, iş modelleri ve öneriler sunmalarını sağlayan bir derstir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Öğrenciye Diploma Projesi dersinin tanıtılması. Projenin oluşturulacağı temanın belirlenmesi. Belirlenen temaların açıklanması ve tartışılması. | Dönem için bir ders planı yapmak. |
2) | • Diploma Projesi temalarının hikaye ve storyboard'larının hazırlanması. • Eskiz defterleri oluşturulmaya başlandı | ... |
3) | • Eskiz Defteri Oluşturma | .... |
4) | Eskiz defterlerinin ve proje temalarının onaylanması | .... |
5) | • Öğrenciler, onayladıkları temalar için en uygun materyal ve teknik ifadeyi ararlar. | • Sanal koleksiyon dosyaları oluşturmaya başlarlar |
6) | • • Öğrenciler, onayladıkları temalar için en uygun materyal ve teknik ifadeyi ararlar. • • Sanal koleksiyon dosyaları oluşturmaya başlarlar | ..... |
7) | • Koleksiyon sunumu • • Sanal koleksiyon teslimatı - bir dosyada 20 parça, A3 boyutunda koleksiyon teslimatı • • Jüri üyeleri tarafından uygulanacak 4 parçanın seçimi. | ...... |
8) | Vize Sınavı | ..... |
9) | Atölyede bulunan teknik personelin desteği ile jüri tarafından belirlenen 4 adet parça dikilir. | .... |
10) | Atölyede bulunan teknik personelin desteği ile jüri tarafından belirlenen 4 adet parça dikilir. | ..... |
11) | Atölyede bulunan teknik personelin desteği ile jüri tarafından belirlenen 4 adet parça dikilir. | .... |
12) | • Öğrencinin atölye çalışmaları jüri üyeleri tarafından değerlendirilir. | .... |
13) | • Öğrencilerin atölyede hazırlıklarını tamamladıkları koleksiyonların fotoğrafları profesyonel modeller ile birlikte katalog için çekilir. | .... |
14) | Final Sınavı | ... |
Ders Notları / Kitaplar: | ..... |
Diğer Kaynaklar: | .... |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
4 |
2 |
3 |
|
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma. | |||||
2) Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. | |||||
3) Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. | |||||
4) Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma. | |||||
5) Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma. | |||||
6) Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma. | 4 |
2) | Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. | 3 |
3) | Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. | |
4) | Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma. | |
5) | Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma. | 3 |
6) | Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Ödev | |
Uygulama | |
Bireysel Proje | |
Sunum | |
Uzman / Jüri Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Juri | 24 | % 50 |
Final | 6 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 96 |
Uygulama | 16 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 64 |
Sunum / Seminer | 6 | 36 |
Ödevler | 6 | 36 |
Ara Juri | 3 | 18 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 |
Juri | 1 | 6 |
Final | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü | 364 |