Endüstri Ürünleri Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | İÇT325 | ||||||||
Ders İsmi: | Akustik | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Genel Havuz | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ÖZLEM SEVİNÇ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. ÖZLEM SEVİNÇ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Mekanın sessel ve işitsel olarak mekanların akustik konforunun sağlanması. |
Dersin İçeriği: | Mekanın sessel ve işitsel olarak donanımına yönelik, öğrencinin çeşitli mekanların akustik konforunun sağlanması yönünde bilgi ve görüş kazanmasını sağlamak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Çalışmanın tanımı, içeriği ve yöntemle ilgili bilgi aktarımı | - |
2) | Mimari akustiğin tanımı. Yapı akustiği, Hacim akustiği, konularına giriş | - |
3) | Ses ile ilgili genel bilgiler, Sesin bileşenleri konusunda genel bilgilendirme | - |
4) | Gürültü, Gürültüden Etkilenme,Yapı Dışı ve Yapı İçi Gürültü Kaynakları,Gürültü Denetimi ve Temel İlkeler,Kabul edilebilir gürültü düzeyleri, yönetmelik ve standartlar, | - |
5) | Ses ile ilgili fiziksel olaylar, sesin doğması | - |
6) | Sesin kırınması, gürültü engeli örnekleri,Sesin geçmesi, havada- katıda doğan sesler ve denetimi | - |
7) | vize | - |
8) | Sesin yayılması,Sesin yansıması, Sesin yutulması | - |
9) | Ses izolasyonu nedir? Genel ilkeleri ve malzeme tanıtımları | - |
10) | Hacim akustiğine giriş ve temel kavramlar | - |
11) | Hacim akustiği genel formlar kullanılan malzemeler ve konfor kriterlerine yönelik açıklamalar | - |
12) | Hacim akustiği ve konfor şartları ve örnekler ile anlatımı | - |
13) | Dönem içinde mimari formlar ve gelişimi | - |
14) | Dönem içinde mimari formlar ve gelişimi | - |
15) | final | - |
16) | final | - |
Ders Notları / Kitaplar: | yok |
Diğer Kaynaklar: | none |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi | |||||||
2) Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme. | |||||||
3) Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme. | |||||||
4) Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi | |||||||
5) 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme | |||||||
6) Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme | |||||||
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme | |||||||
8) Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi | |
2) | Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme. | |
3) | Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme. | |
4) | Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi | |
5) | 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme | |
6) | Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme | |
7) | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme | |
8) | Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma |
Anlatım | |
Ders | |
Rapor Yazma | |
Seminer |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 30 | 3 | 90 |
Toplam İş Yükü | 90 |