İAED241 Technics of Visual Communication 1İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: İAED241
Ders İsmi: Technics of Visual Communication 1
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 2 2 3
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. CEMAL ÇAĞDAŞ EROL
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. CEMAL ÇAĞDAŞ EROL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İçmekan tasarımı disiplinine uygun biçimde yaratıcı, dinamik ve inovatif düşünebilme,
Sanatsal ve kültürel içerikleri tanımlayabilme,
Tasarım problemlerine inovatif çözümler getirebilme,
Takım çalışmasında etkin ve uyumlu faaliyet gösterebilme,
Proje uygulamalarında deneyimini ortaya koyabilme,
Profesyonel etik çerçevesine bağlı kalabilme yetileri kazanacaktır.
Dersin İçeriği: Bu dersin amacı öğrencinin duyuları yordamıyla algıladığı form ve renk faktörlerini tasarım dili ve araçlarını kullanarak görsel bir üretime dönüştürmesi için gereken alt yapıyı sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Bu dersin amacı öğrencinin duyuları yordamıyla algıladığı form ve renk faktörlerini tasarım dili ve araçlarını kullanarak görsel bir üretime dönüştürmesi için gereken alt yapıyı sağlamaktır.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin içeriği aktarılır. Seçilen bir mobilya örneği üzerinde cam ahşap kumaş ve metal malzemenin Realistik ifadeleri örneklenir (karakalem tekniği ile) Yok
2) Kara kalem uygulaması yürütülür. Öğrencilerin çalışmaları değerlendirilir. Karakalem çizim tekniği yok
3) Kara kalem uygulaması yürütülür. Öğrencilerin çalışmaları değerlendirilir. Karakalem çizim tekniği yok
4) Seçilen bir mobilya örneği üzerinde cam ahşap kumaş ve metal malzemenin suluboya tekniğinde Realistik ifadeleri örneklenir. Öğrencilerin çalışmaları değerlendirilir. Suluboya tekniği ile malzemelerin gösterimi yok
5) Seçilen bir mobilya örneği üzerinde cam ahşap kumaş ve metal malzemenin suluboya tekniğinde Realistik ifadeleri örneklenir. Öğrencilerin çalışmaları değerlendirilir. Suluboya tekniği ile malzemelerin gösterimi yok
6) Ara Sınavı yok
7) Bir hacimin marker kalem ile çizim ve renklendirilme yöntemi anlatılır. Öğrencilerin çalışmaları değerlendirilir. Marker kalem ile çizim ve renklendirme yok
8) Bir hacimin marker kalem ile çizim ve renklendirilme yöntemi anlatılır. Öğrencilerin çalışmaları değerlendirilir. Marker kalem ile çizim ve renklendirme yok
9) Bir hacimin marker kalem ile çizim ve renklendirilme yöntemi anlatılır. Öğrencilerin çalışmaları değerlendirilir. Marker kalem ile çizim ve renklendirme yok
10) Bir hacimin marker kalem ile çizim ve renklendirilme yöntemi anlatılır. Öğrencilerin çalışmaları değerlendirilir. Marker kalem ile çizim ve renklendirme yok
11) Bir hacimin marker kalem ile çizim ve renklendirilme yöntemi anlatılır. Örnek çalışmalar sunulur. Öğrencilerin çalışmaları değerlendirilir. Marker kalem ile çizim ve renklendirme yok
12) Bir hacimin Conte Crayon pastel boya ile çizim ve renklendirilme yöntemi anlatılır. Öğrencilerin çalışmaları değerlendirilir. Örnek çalışmalar sunulur. Conte Crayon pastel boya ile renklendirme yok
13) Bir hacimin Conte Crayon pastel boya ile çizim ve renklendirilme yöntemi anlatılır. Öğrencilerin çalışmaları değerlendirilir. Örnek çalışmalar sunulur. Conte Crayon pastel boya ile renklendirme yok
14) Öğrencilerin çalışmaları değerlendirilir. Final projesi yok
15) Final yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: "Neufert, Yapı Tasarımı Temel Bilgileri"; Güven Yayıncılık, 2013
Diğer Kaynaklar: "Neufert, Yapı Tasarımı Temel Bilgileri"; Güven Yayıncılık, 2013

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir 2
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır 3
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır 4
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir 5
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir 5
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir 4
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir 5
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 1 3 3
Uygulama 1 2 2
Sınıf Dışı Ders Çalışması 3 30 90
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 101