İAED451 Interior Architecture Environmental Design 5İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: İAED451
Ders İsmi: Interior Architecture Environmental Design 5
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 4 5 17
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu: İAED352 - Interior Architecture Environmental Design 4
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi SİNAN SAVAŞ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Tasarıma eleştirel bir bakış açısı, yaratıcı ve özgün düşünme becerisi ve mesleki deneyim kazandıran proje dersidir.
Oluşturulan konseptin, temel hacim tasarım ilkeleri (biçim, malzeme, konstrüksiyon, ölçü, renk, vb.) bağlamında irdelenmesi, mekan organizasyonu oluşturma yöntemi kazandırılması ve bu doğrultuda özgün projelerin oluşturulması. Üretilebilir nitelikte mobilya ve donatı elemanları tasarlanabilmesi ve projenin mekan ve mobilya ölçeğinde 2-3 boyutlu olarak sunulabilmesi.
Dersin İçeriği: Günümüz müzecilik anlayışının, sergileme / sergilenme dinamikleri ile ilişki bir şekilde irdelenerek mekana eleştirel bir yaklaşım önerilmesi beklenmektedir. Proje 5 stüdyosunda öğrencilerden, müze türlerini araştırıp, farklı türde müzelerin mekansal ihtiyaçlarına karşılık verebilecek tasarımlar geliştirmeleri hedeflenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Oluşturulan konseptin, temel hacim tasarım ilkeleri (biçim, malzeme, konstrüksiyon, ölçü, renk, vb.) bağlamında irdelenmesi, mekan organizasyonu oluşturma yöntemi kazandırılması ve bu doğrultuda özgün projelerin oluşturulması. Üretilebilir nitelikte mobilya ve donatı elemanları tasarlanabilmesi ve projenin mekan ve mobilya ölçeğinde 2-3 boyutlu olarak sunulabilmesi.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Müze türleri, müzecilik ve sergileme pratikleri üzerine tartışılması. Öğrencilerin müze türlerini ve konularını belirlemek üzere araştırma yapmaya başlaması. yok
2) Müzeciliğe yönelik saha gezisi, dokümantasyon ve mimari mekansal analiz yöntemleriyle sürecin belgelenmesi. yok
3) Plan ve konsept önerilerinin tartışılması ve geliştirilmesi yok
4) Seçilen 1/50 Ölçekli planı ve kesit görünüşleri geliştirme çalışmaları, eskiz maket/3 Boyut Çalışması yok
5) Seçilen 1/50 Ölçekli planı ve kesit görünüşleri geliştirme çalışmaları, eskiz maket/3 Boyut Çalışması yok
6) Seçilen 1/50 Ölçekli planı ve kesit görünüşleri geliştirme çalışmaları, eskiz maket/3 Boyut Çalışması yok
7) 1/50 Ölçekli plan ve kesit görünüşlerle ilgili çalışmayı sonlandırma ve 3 boyutlu perspektif anlatımlı sunumlar yok
8) vize ( ara jüri) yok
9) Eskiz maket çalışması veya 3 boyutlu çizim üzerinden malzeme, renk, ışık vb. tasarım girdilerinin proje üzerinden değerlendirilmesi yok
10) 1/50 Plan, kesit görünüşlerin sonlandırılması, 3 boyutlu çizim üzerinden aydınlatma, zemin malzeme tanımlamaları, renk, ışık vb. tasarım girdilerinin proje üzerinden değerlendirilmesi yok
11) 1/50 Plan, kesit görünüşlerin sonlandırılması, aydınlatma, zemin, malzeme tanımlamaları, 1/20 – 1/10 – 1/5 – 1/2 - 1/1 mobilya ve nokta detayı çizimlerinin tamamlanması yok
12) 1/50 Plan, kesit görünüşlerin sonlandırılması, aydınlatma, zemin, malzeme tanımlamaları, 1/20 – 1/10 – 1/5 – 1/2 - 1/1 mobilya ve nokta detayı çizimlerinin tamamlanması yok
13) 1/10 - 1/1 ölçeklerde nokta detayları konusunda kritik, bilgilendirme ve örnek anlatım. Final perspektif ve renklendirme çalışmalarının değerlendirilmesi yok
14) 1/10 - 1/1 ölçeklerde nokta detayları konusunda kritik, bilgilendirme ve örnek anlatım. Final perspektif ve renklendirme çalışmalarının değerlendirilmesi yok
15) 1/10 - 1/1 ölçeklerde nokta detayları konusunda kritik, bilgilendirme ve örnek anlatım. Final perspektif ve renklendirme çalışmalarının değerlendirilmesi yok
16) final yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: * "İç Mekan Tasarımı"; Ching, F. * "Çizimlerle Bina Yapım Rehberi"; Ching, F.
Diğer Kaynaklar: * "Mimarlık ve Sanatta Yaratıcı Bir Süreç: Çizim"; Ching, F.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir 4
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır 4
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır 4
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir 5
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir 4
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir 2
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir 1
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 1 7 7
Sınıf Dışı Ders Çalışması 7 70 490
Ara Sınavlar 1 7 7
Final 1 7 7
Toplam İş Yükü 511