Dersin Amacı: |
Tasarıma eleştirel bir bakış açısı, yaratıcı ve özgün düşünme becerisi ve mesleki deneyim kazandıran proje dersidir.
Oluşturulan konseptin, temel hacim tasarım ilkeleri (biçim, malzeme, konstrüksiyon, ölçü, renk, vb.) bağlamında irdelenmesi, mekan organizasyonu oluşturma yöntemi kazandırılması ve bu doğrultuda özgün projelerin oluşturulması. Üretilebilir nitelikte mobilya ve donatı elemanları tasarlanabilmesi ve projenin mekan ve mobilya ölçeğinde 2-3 boyutlu olarak sunulabilmesi. |
Dersin İçeriği: |
Günümüz müzecilik anlayışının, sergileme / sergilenme dinamikleri ile ilişki bir şekilde irdelenerek mekana eleştirel bir yaklaşım önerilmesi beklenmektedir. Proje 5 stüdyosunda öğrencilerden, müze türlerini araştırıp, farklı türde müzelerin mekansal ihtiyaçlarına karşılık verebilecek tasarımlar geliştirmeleri hedeflenmektedir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Müze türleri, müzecilik ve sergileme pratikleri üzerine tartışılması. Öğrencilerin müze türlerini ve konularını belirlemek üzere araştırma yapmaya başlaması.
|
yok |
2) |
Müzeciliğe yönelik saha gezisi, dokümantasyon ve mimari mekansal analiz yöntemleriyle sürecin belgelenmesi. |
yok |
3) |
Plan ve konsept önerilerinin tartışılması ve geliştirilmesi |
yok |
4) |
Seçilen 1/50 Ölçekli planı ve kesit görünüşleri geliştirme çalışmaları, eskiz maket/3 Boyut Çalışması |
yok |
5) |
Seçilen 1/50 Ölçekli planı ve kesit görünüşleri geliştirme çalışmaları, eskiz maket/3 Boyut Çalışması |
yok |
6) |
Seçilen 1/50 Ölçekli planı ve kesit görünüşleri geliştirme çalışmaları, eskiz maket/3 Boyut Çalışması |
yok |
7) |
1/50 Ölçekli plan ve kesit görünüşlerle ilgili çalışmayı sonlandırma ve 3 boyutlu perspektif anlatımlı sunumlar |
yok |
8) |
vize ( ara jüri) |
yok |
9) |
Eskiz maket çalışması veya 3 boyutlu çizim üzerinden malzeme, renk, ışık vb. tasarım girdilerinin proje üzerinden değerlendirilmesi |
yok |
10) |
1/50 Plan, kesit görünüşlerin sonlandırılması, 3 boyutlu çizim üzerinden aydınlatma, zemin malzeme tanımlamaları, renk, ışık vb. tasarım girdilerinin proje üzerinden değerlendirilmesi
|
yok |
11) |
1/50 Plan, kesit görünüşlerin sonlandırılması, aydınlatma, zemin, malzeme tanımlamaları, 1/20 – 1/10 – 1/5 – 1/2 - 1/1 mobilya ve nokta detayı çizimlerinin tamamlanması |
yok |
12) |
1/50 Plan, kesit görünüşlerin sonlandırılması, aydınlatma, zemin, malzeme tanımlamaları, 1/20 – 1/10 – 1/5 – 1/2 - 1/1 mobilya ve nokta detayı çizimlerinin tamamlanması
|
yok |
13) |
1/10 - 1/1 ölçeklerde nokta detayları konusunda kritik, bilgilendirme ve örnek anlatım.
Final perspektif ve renklendirme çalışmalarının değerlendirilmesi
|
yok |
14) |
1/10 - 1/1 ölçeklerde nokta detayları konusunda kritik, bilgilendirme ve örnek anlatım.
Final perspektif ve renklendirme çalışmalarının değerlendirilmesi
|
yok |
15) |
1/10 - 1/1 ölçeklerde nokta detayları konusunda kritik, bilgilendirme ve örnek anlatım.
Final perspektif ve renklendirme çalışmalarının değerlendirilmesi |
yok |
16) |
final |
yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir |
4 |
2) |
Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır |
4 |
3) |
İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır |
4 |
4) |
Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir |
5 |
5) |
Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir |
4 |
6) |
Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir |
2 |
7) |
Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir |
1 |
8) |
Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir |
3 |