EüT377 Bilgisayar Destekli Tasarım IIIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Endüstri Ürünleri TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Endüstri Ürünleri Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EüT377
Ders İsmi: Bilgisayar Destekli Tasarım III
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 2 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. OZAN KAYIKCI
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı endüstriyel tasarım mesleği için gerekli modelleme ve sunum becerilerinin geliştirilmesi ve Rhino programı üzerinden açıklanması ve gösterilmesidir.
Dersin İçeriği: Öğrenciler, kayıtlı oldukları programın her dersine, uygulama ve laboratuar çalışmalarına, bunların gerektirdiği ya da ilgili öğretim elemanının gerekli gördüğü sınav ve akademik çalışmalara katılmakla yükümlüdürler. Öğrencilerin derslerin tamamına devamı esastır. Teorik derslerin en az %70’ine, uygulamalı derslerin ise en az %80’ine devam etmeyen öğrenciler devamsız kabul edilirler. Derse asgari devam zorunluluğunu sağlayamayan öğrenci o dersten başarısız sayılır. Devamsızlık nedeniyle başarısız olunan derslerin tekrarında devam zorunluluğu vardır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Bilgisayar teknolojisinden yararlanılarak, günümüz tasarım süreçlerinin ve temellerinin bilgisayar ortamında Rhino programı tanımlanması
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) • Rhino programının etkin biçimde tasarım sürecinde kullanımını sağlamak
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Bilgisayarda tasarım kavramı • Bilgisayar destekli tasarıma giriş Uygulama çalışmasının yapılması Programın kapasitesinin mevcut modellerle sergilenmesi Programın kullanıldığı alanların yanımlanması -
2) • NURBS temelleri • NURBS modellemenin temelleri • Özelliklerin icelenmesi Uygulama çalışmasının yapılması NURBS sistemin ayırt edici özelliklerinin örneklerle anlatılması -
3) • Rhino başangıç • Rhino ya giriş • Rhino çizim mantığı • Ana menüler /Arayüz Uygulama çalışmasının yapılması Ana menülerin anlatılması Arayüzün izahı Kontrol araçlarının kullanımı ve fonksiyonlarının tanımı Destlenen dosya formatlarının özelliklerinin tanımı -
4) • Free Form Yüzeyler • Free Form Yüzeyler Uygulama çalışmasının yapılması Temel yüzey örme fonksiyonlarının tanımı Fonksiyonların ayrımı ve kullanıldığı alanların tanımı -
5) • Free Form Eğriler ve Noktalar • Free Form Eğriler ve Noktalar Uygulama çalışmasının yapılması 2 boyutlu çizim araçlarının tanımlanması Değişik çizim araçlarıyla komplike eğriler yaratma Nokta komutunun kullanımı ve Nokta bulutu kavramının anlatılması -
6) • Eğriler • Eğriler Uygulama çalışmasının yapılması Koordinat hesabıyla eğrilerin kullanımı Koordinat hesabıyla komplike eğrilerin çizilmesi -
7) • Eğri değiştirme • Eğri değiştirme Uygulama çalışmasının yapılması Mevcut eğrilerin editlenmesi için kullanılan yöntemlerin anlatılması Eğrilerin tamamının veya bir kısmının değiştirilmesi Eğrilerin parçalanması ve bütünlenmesi -
8) • Yüzey değiştirme • Yüzey değiştirme Uygulama çalışmasının yapılması Mevcut yüzeyleri editleme unsurlarının tanımı Yüzey bütünlüğünü bozmadan formu değiştirme Yüzeyleri parçalama, kırpma ve bütünlemenin anlatılması -
9) • Dersin derğelendirilmesi • Rhino • Freeform • Eğeriler • Yüzeyler -
10) • Katı ve 8 Polygon ağ yapıları • Katı ve 8 Polygon ağ yapıları • Katı modelleme araçlarının fonksiyonlarının tanımlanması • Katı modellerin içinin boşaltılması • 2 boyutlu çizimi 3ncü boyuta taşıma -
11) • Katı ve 8 Polygon ağ yapıları • Katı ve 8 Polygon ağ yapıları • Komplike katı mdoeller yaratma • Katı modellerde bütünleme, eksiltme ve kesişim alma • Katı modellerde kenar araçları -
12) • Render • Render çalışmasıın tanıtımı • Mevcut modellere malzeme atama • Mevcut malzemelerin ölçeklendirmesi -
13) • Render • Mevcut malzemelerin özelliklerinin değiştirilmesi • Malzeme yaratma -
14) • CAD data transferi metodları ve formatları • CAD data transferi metodları ve formatları genel tanımlama • Üretime yönelik modelin parçalanması • Üretime yönelik modelin tadil edilmesi -
15) • Dersin değerlendirmesi • Rhino çizim teknikleri -
16) final -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Inside Rhinoceros 5, Ron K.C. Cheng. 2014, Cengage.
Diğer Kaynaklar: Inside Rhinoceros 5, Ron K.C. Cheng. 2014, Cengage.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

Program Kazanımları
1) Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi
2) Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme.
3) Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme.
4) Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi
5) 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme
6) Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme
8) Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi 2
2) Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme. 4
3) Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme. 5
4) Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi 5
5) 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme 3
6) Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme 5
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme 1
8) Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Uygulama
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 30 % 50
Final 15 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Uygulama 2 45 90
Toplam İş Yükü 90