EÜT378 Bilgisayar Destekli Tasarım IVİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Endüstri Ürünleri TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Endüstri Ürünleri Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EÜT378
Ders İsmi: Bilgisayar Destekli Tasarım IV
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 2 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. OZAN KAYIKCI
Dersi Veren(ler): NATIK KURUCU KOÇANOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı bilgisayar Destekli Tasarım 3’ün devamı niteliğindeki ders, endüstriyel tasarım mesleği için gerekli modelleme ve sunum becerilerinin geliştirilmesidir
Dersin İçeriği: Bu dersin bitiminde öğrenci;

• Endüstriyel tasarım için gerekli modelleme becerilerini gelişmesi
• Endüstriyel tasarım için gerekli rendering becerilerini gelişmesi
• Yapılan projelerle etkileşimli şekilde bilgilerini pekişmesi
• Endüstriyel tasarım için gerekli problem çözme yetilerini gelişmesi
• Sektörde programın profesyonel olarak tasarımcılar tarafından kullanımını sağlamak
Yetilerini kazanacaktır

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Endüstriyel tasarım için gerekli modelleme becerilerini gelişmesi
2) • Endüstriyel tasarım için gerekli rendering becerilerini gelişmesi
3) • Endüstriyel tasarım için gerekli problem çözme yetilerini gelişmesi
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) • Yapılan projelerle etkileşimli şekilde bilgilerini pekişmesi
2) • Sektörde programın profesyonel olarak tasarımcılar tarafından kullanımını sağlamak
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) e ve rendering’e giriş • İleri modelleme ve rendering’e giriş • Sunuma yönelik modelin detaylandırılması • Render yöntemlerinin anlatılması • Ortam ışığının sade model üzerindeki etkileri -
2) • İleri modelleme: küçük objeler • Obje ebatlarına göre gerçekçi malzeme boyutlandırması • Objenin muhteviyatına göre seçilmesi gereken açılar -
3) • İleri modelleme • İleti modeleme teknikleri -
4) • İleri modelleme: büyük objeler • Obje ebatlarına göre gerçekçi malzeme boyutlandırması • Objenin muhteviyatına göre seçilmesi gereken açılar -
5) • İleri modelleme • İleri modelleme çalışması -
6) • İleri modelleme: karmaşık sistemler • Karmaşık sistemlerde modelleme teknikleri -
7) • Rendering: ışık – gölge bilgisi • Ortam ışığının ayarlanması • Noktasal aydınlatmanın anlatılması • Hacmin ortaya çıkması için gölgenin kullanılması • Direkt ve dolaylı ışık kaynaklarının bir arada kullanılması -
8) • Rendering: ışık – gölge bilgisi • Ortam ışığının ayarlanması • Noktasal aydınlatmanın anlatılması • Hacmin ortaya çıkması için gölgenin kullanılması • Direkt ve dolaylı ışık kaynaklarının bir arada kullanılması -
9) ara sınav -
10) • Rendering: fotoğraflardan yararlanma • Mevcut fotoğrafların sahneye entegrasyonu • Ortam yaratma -
11) Rendering: mevcut modeller Mevcut modeller üzerinden render alma teknikleri Uygulama çalışmasının yapılması -
12) • Rendering: global aydınlatma ve atmosfer etkisi • Atmosfer etkisi ve derinlik algısının render a yansıtılması • Render için mercek seçimleri • Render için netlik derinliğin anlatılması -
13) • Rendering • Mevcut modeller üzerinden tam kapasiteli render alınması • Render sürelerinin ayarlanması • Çoklu render kavramının anlatılması -
14) • Pafta düzenleme ve sunum • Pafta düzeninin anlatılması • Paftanın hakim renklerin kıstaslarının anlatılması • Model üzerinden teknik resim çıkarma • Teknik resim üzerinde ölçülendirme yapma • Final ürünü değişik formatlarda sunma -
15) Dersin değerlendirilmesi Rhino çizim teknikleri -
16) final -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: süreli ve güncel yayınlar
Diğer Kaynaklar: süreli ve güncel yayınlar

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

3

5

Program Kazanımları
1) Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi
2) Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme.
3) Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme.
4) Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi
5) 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme
6) Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme
8) Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi 5
2) Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme. 2
3) Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme. 2
4) Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi 4
5) 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme 5
6) Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme 5
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme 5
8) Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Okuma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Grup Projesi
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 1 % 50
Final 15 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Uygulama 2 40 80
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 95