Dersin Amacı: |
Pediatri stajında öğrencilerin koruyucu hekimlik, tedavi edici hekimlik tanısal yaklaşım için gerekli bilgi ve becerileri kazanması beklenir. Çekirdek pediyatri stajı, çocuk bakımına giriş niteliğindedir ve kariyer hedeflerine bakılmaksızın tüm hekimler tarafından anlaşılması ve bilinmesi gereken pediatri ana hatlarını vurgular. Staj, insan gelişim biyolojisine odaklanarak, ailenin ve toplumun çocuk sağlığı ve refahı üzerindeki etkisini vurgulayarak çocukluğa ve ergenliğe özgü konuları ele alacaktır. Bu normal büyüme ve gelişme çerçevesinde, öğrenci hastalık süreçlerinin mekanizmasını öğrenecek ve uygun tanı ve tedavi planlarını formüle etme yeterliliğini geliştirecektir. Ek olarak, bu staj, hastalık ve tedavinin, gelişmekte olan insan üzerindeki etkisine odaklanır ve büyüme ve gelişmeyi, sağlık denetim ilkelerini ve ortak sağlık sorunlarını tanımayı vurgular. Çocuk doktorunun hastalık ve yaralanmanın önlenmesindeki rolü ve çocuk doktoru ile diğer sağlık çalışanları arasındaki işbirliğinin önemi vurgulanmıştır. Stajımızda, pediatri servislerinde yapılan büyük vizitler, akademik kadrolarla öğretici dersler, akademik personel ile yapılan uygulamalar ve nöbet görevi de yapılmaktadır. Pediyatri derslerinde pratiğe dayalı tıp eğitimi ve problem çözmeye dayalı tıp eğitimleri vermeyi hedefliyoruz. Dersin sonunda, öğrenci koruyucu hekimlik kurallarını, hasta çocuklara yönelik tedavi yöntemlerini ve herhangi bir kronik hastalıkları olan hastaların bakımını öğrenecektir |
Dersin İçeriği: |
Konuyla ilgili video, animasyon, film gösterileri
Örnek soru çözümleri
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Çocuk Cerrahisine Giriş
Pediatrik Travma
Pediatrik Yanıklar
Pediatrik Hastalarda Karın Ağrısı
Öğrenci sunumları
Klinik uygulama |
|
2) |
"Özofagus Atrezisi
Karın Duvarı Defeketleri
Umbilicus Bozuklukları
İnguinal ve Skrotal Bozukluklar
Periton ve Peritoneal kavite Bozuklukları
Konjenital Diyafragma Hernileri
Hipertrofik Pilor Stenozu
Duodenal obstrüksiyon ve intestisnal Rotasyon Anomalileri
Bağırsak Atrezisi ve Stenozu
Meckels’in Divertikülü
Hirschsprung Hastalığı
Anorektal Bozukluklar
Klinik uygulama"
|
|
3) |
Cerrahi problemi olan hastaları değerlendirmek için kullanılan tanı yöntemlerini ve endikasyonlarını tanımlar |
|
4) |
Cerrahi hastalığı olan hastayı değerlendirebilir
|
|
5) |
Venöz damara girme, intravenöz katater yerleştirme üretral kateter yerleştirme, nazogastrik tüp yerleştirme, cerrahi direnlerin çıkarılması, cerrahi insizyonların kapatılması, dikişlerin alınması, ameliyat öncesi giyinme ve sonrası soyunma gibi temel uygulamaları kavrar ve yaparlar |
|
5) |
Venöz damara girme, intravenöz katater yerleştirme üretral kateter yerleştirme, nazogastrik tüp yerleştirme, cerrahi direnlerin çıkarılması, cerrahi insizyonların kapatılması, dikişlerin alınması, ameliyat öncesi giyinme ve sonrası soyunma gibi temel uygulamaları kavrar ve yaparlar |
|
6) |
Ameliyat odasındaki özel uygulamaların nasıl yapıldığını (el yıkama, eldiven giyme, cerrahi alanını hazırlama ve örtme), sık kullanılan radyolojik testleri ve laboratuvar testlerini (Tam kan sayımı, elektrolitler, kan gazları, idrar analizi, pıhtılaşma testleri vb.) değerlendirmeyi öğrenirler. |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Nelson Textbook of Pediatrics, 2 Volume Set, 2015, Robert M. Kliegman, Bonita M.D. Stanton, Joseph St. Geme,Nina F Schor, ISBN: 9780323353076
Lecture Notes: Paediatrics, 8th Edition, 2007, Newell, Wiley Publishing, ISBN: 9781405145091
|
Diğer Kaynaklar: |
Nelson Textbook of Pediatrics, 2 Volume Set, 2015, Robert M. Kliegman, Bonita M.D. Stanton, Joseph St. Geme,Nina F Schor, ISBN: 9780323353076
Lecture Notes: Paediatrics, 8th Edition, 2007, Newell, Wiley Publishing, ISBN: 9781405145091
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar. |
1 |
2) |
İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir. |
1 |
3) |
Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir. |
3 |
4) |
Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular. |
3 |
5) |
Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular. |
4 |
6) |
Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar |
4 |
7) |
Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir. |
5 |
8) |
Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar |
5 |
9) |
Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. |
4 |
10) |
Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur, |
3 |
11) |
Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. |
5 |
12) |
Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar |
3 |
13) |
Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır, |
4 |
14) |
Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar. |
4 |
15) |
Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir |
3 |
16) |
Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır |
1 |