TIP519 Nörolojiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Tıp Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Tıp
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: TIP519
Ders İsmi: Nöroloji
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
4 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. BERRİN ZÜHAL ALTUNKAYNAK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: 1. Normal nörolojik muayene yöntemleri ve bulgularını değerlendirir.
2. Nörolojik semptomları tanır ve değerlendirir.
3. Nörolojik hastaya yaklaşımı öğrenir.
4. Toplumda sık görülen nörolojik hastalıkları tanır ve tedavi yaklaşımlarını bilir.
5. Hasta takibi ve idamesi konusunda yeterli bilgiyi edinir.
6. Nörolojik aciller konusunda yeterli bilgiyi edinir.
7. Nörolojik hastalıkların hangilerinin tedavisini yapabileceğini, hangilerini üst kuruma sevk edeceğini bilir.
8. Toplumda sık görülen demans, serebrovasküler hastalık, başağrısı, epilepsi gibi hastalıkların tedavisi ve izlemi konusunda bilgi sahibi olur.
Dersin İçeriği: Bu dersin amacı, sinir sistemi, kas ve iskelet, eklem ve kemiklerin klinik anatomisi hakkında gerekli bilgi ve beceriyi kazandırmaktır. Bu sistemlerde hastalıkların patofizyolojik mekanizmaları ve histopatolojik ve genetik hususlar ayrıntılı olarak tartışılmaktadır. Beyin omurilik sıvısı ve santral sinir sistemindeki nörotransmitter sistemleri hakkında nörotransmitterlerin fonksiyonları da dahil olmak üzere teşhis bilgileri tartışılır. Nörolojik hastalıkların teşhisi, nörolojik muayene ve tedavisi üzerinde durulur. Ruhsal bozukluklar ve genel olarak özetlenen psikiyatrik hastanın muayenesi, kas iskelet sisteminde sorun yaşayan hastalara muayene ve yaklaşım ilkeleri ve bunların özel tedavi yöntemleri de özetlenmektedir. Çocuk ve yetişkinde nöroloji, ortopedi, fizik tedavi ve rehabilitasyon ve psikiyatri ile ilgili dahili tıbbın özel konuları tartışılmaktadır. Çocuğa yaklaşım, muayene ve teşhis yöntemleri tartışılır. Nöroloji, Psikiyatri, kas iskelet sistemi hastalıklarında kullanılan ilaçlar, etki mekanizmaları, etkileri ve yan etkileri ile birlikte ilaç etkileşimleri anlatılır. Ayrıca öğrenciler simülasyon merkezinde ve beceri laboratuvarında robotlar ve simüle hastalar ile muayene ve işlemler yaparak klinik beceriler kazanırlar.

.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) "• Sinir sisteminin kompozisyonunu ve işlevlerini tanımlar."
2) " Sıklıkla karşılaşılan cerrahi problemlerinin tanısı ve tedavisini yapabilir"
3) Acil cerrahi prosedürlerin uygulanmasını (mesela göğüs tüpü, trakeostomi, LP, kan gazı alınması ve entübasyon gibi) pratik olarak öğrenerek kendisi uygulayabilir,
4) " Genel ortopedik sorunlar için alçı ve bandaj uygulamasını yapabilir"
5) " Yaralara dikiş atabilir ve uygun yara bakımını yapabilir."
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Klinik çalışma Haftalık verilecektir

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Goodman and Gilman's The Pharmacological Basis of Therapeutics, Editor; Laurence L. Brunton 12th Edition, McGraw Hill, 2011 ISBN-13: 978-0071624428
• Basic and Clinical Pharmacology, 12th Edition, Katzung BG, Masters SB, Trevor AJ, McGraw Hill, 2012, ISBN-13: 978-0071764018
• Lippincott Illustrated Reviews, Sixth Edition, Howland RD, Mycek MJ, Lippincott Williams and Wilkins, 2015 ISBN-13: 978-1451191776
• Robbins Basic Pathology. Kumar , Abbas, Esther,
• Robbins and Cotran’s Pathologic Basis of Disease , Kumar, Abbas Fausto.
Diğer Kaynaklar: • Goodman and Gilman's The Pharmacological Basis of Therapeutics, Editor; Laurence L. Brunton 12th Edition, McGraw Hill, 2011 ISBN-13: 978-0071624428
• Basic and Clinical Pharmacology, 12th Edition, Katzung BG, Masters SB, Trevor AJ, McGraw Hill, 2012, ISBN-13: 978-0071764018
• Lippincott Illustrated Reviews, Sixth Edition, Howland RD, Mycek MJ, Lippincott Williams and Wilkins, 2015 ISBN-13: 978-1451191776
• Robbins Basic Pathology. Kumar , Abbas, Esther,
• Robbins and Cotran’s Pathologic Basis of Disease , Kumar, Abbas Fausto.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar.
2) İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir.
3) Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir.
4) Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular.
5) Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular.
6) Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar
7) Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir.
8) Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar
9) Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir.
10) Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur,
11) Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir.
12) Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar
13) Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır,
14) Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar.
15) Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir
16) Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar. 1
2) İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir. 2
3) Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir. 5
4) Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular. 5
5) Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular. 5
6) Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar 5
7) Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir. 5
8) Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar 5
9) Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. 4
10) Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur,
11) Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. 4
12) Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar 4
13) Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır, 5
14) Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar. 5
15) Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir 1
16) Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Problem Çözme
Soru cevap/ Tartışma
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Final 1 % 50
Final Pratik 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 12 2 24
Laboratuvar 2 2 4
Uygulama 12 2 24
Derse Özgü Staj 12 2 24
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 2 24
Sunum / Seminer 2 2 4
Ödevler 6 2 12
Ara Juri 1 2 2
Rapor Teslimi 1 4 4
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 124