Tıp | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | TIP519 | ||||||||
Ders İsmi: | Nöroloji | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. BERRİN ZÜHAL ALTUNKAYNAK | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | 1. Normal nörolojik muayene yöntemleri ve bulgularını değerlendirir. 2. Nörolojik semptomları tanır ve değerlendirir. 3. Nörolojik hastaya yaklaşımı öğrenir. 4. Toplumda sık görülen nörolojik hastalıkları tanır ve tedavi yaklaşımlarını bilir. 5. Hasta takibi ve idamesi konusunda yeterli bilgiyi edinir. 6. Nörolojik aciller konusunda yeterli bilgiyi edinir. 7. Nörolojik hastalıkların hangilerinin tedavisini yapabileceğini, hangilerini üst kuruma sevk edeceğini bilir. 8. Toplumda sık görülen demans, serebrovasküler hastalık, başağrısı, epilepsi gibi hastalıkların tedavisi ve izlemi konusunda bilgi sahibi olur. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin amacı, sinir sistemi, kas ve iskelet, eklem ve kemiklerin klinik anatomisi hakkında gerekli bilgi ve beceriyi kazandırmaktır. Bu sistemlerde hastalıkların patofizyolojik mekanizmaları ve histopatolojik ve genetik hususlar ayrıntılı olarak tartışılmaktadır. Beyin omurilik sıvısı ve santral sinir sistemindeki nörotransmitter sistemleri hakkında nörotransmitterlerin fonksiyonları da dahil olmak üzere teşhis bilgileri tartışılır. Nörolojik hastalıkların teşhisi, nörolojik muayene ve tedavisi üzerinde durulur. Ruhsal bozukluklar ve genel olarak özetlenen psikiyatrik hastanın muayenesi, kas iskelet sisteminde sorun yaşayan hastalara muayene ve yaklaşım ilkeleri ve bunların özel tedavi yöntemleri de özetlenmektedir. Çocuk ve yetişkinde nöroloji, ortopedi, fizik tedavi ve rehabilitasyon ve psikiyatri ile ilgili dahili tıbbın özel konuları tartışılmaktadır. Çocuğa yaklaşım, muayene ve teşhis yöntemleri tartışılır. Nöroloji, Psikiyatri, kas iskelet sistemi hastalıklarında kullanılan ilaçlar, etki mekanizmaları, etkileri ve yan etkileri ile birlikte ilaç etkileşimleri anlatılır. Ayrıca öğrenciler simülasyon merkezinde ve beceri laboratuvarında robotlar ve simüle hastalar ile muayene ve işlemler yaparak klinik beceriler kazanırlar. . |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Klinik çalışma | Haftalık verilecektir |
Ders Notları / Kitaplar: | • Goodman and Gilman's The Pharmacological Basis of Therapeutics, Editor; Laurence L. Brunton 12th Edition, McGraw Hill, 2011 ISBN-13: 978-0071624428 • Basic and Clinical Pharmacology, 12th Edition, Katzung BG, Masters SB, Trevor AJ, McGraw Hill, 2012, ISBN-13: 978-0071764018 • Lippincott Illustrated Reviews, Sixth Edition, Howland RD, Mycek MJ, Lippincott Williams and Wilkins, 2015 ISBN-13: 978-1451191776 • Robbins Basic Pathology. Kumar , Abbas, Esther, • Robbins and Cotran’s Pathologic Basis of Disease , Kumar, Abbas Fausto. |
Diğer Kaynaklar: | • Goodman and Gilman's The Pharmacological Basis of Therapeutics, Editor; Laurence L. Brunton 12th Edition, McGraw Hill, 2011 ISBN-13: 978-0071624428 • Basic and Clinical Pharmacology, 12th Edition, Katzung BG, Masters SB, Trevor AJ, McGraw Hill, 2012, ISBN-13: 978-0071764018 • Lippincott Illustrated Reviews, Sixth Edition, Howland RD, Mycek MJ, Lippincott Williams and Wilkins, 2015 ISBN-13: 978-1451191776 • Robbins Basic Pathology. Kumar , Abbas, Esther, • Robbins and Cotran’s Pathologic Basis of Disease , Kumar, Abbas Fausto. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar. | |||||||||||||||
2) İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir. | |||||||||||||||
3) Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir. | |||||||||||||||
4) Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular. | |||||||||||||||
5) Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular. | |||||||||||||||
6) Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar | |||||||||||||||
7) Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir. | |||||||||||||||
8) Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar | |||||||||||||||
9) Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. | |||||||||||||||
10) Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur, | |||||||||||||||
11) Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. | |||||||||||||||
12) Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar | |||||||||||||||
13) Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır, | |||||||||||||||
14) Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar. | |||||||||||||||
15) Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir | |||||||||||||||
16) Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar. | 1 |
2) | İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir. | 2 |
3) | Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir. | 5 |
4) | Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular. | 5 |
5) | Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular. | 5 |
6) | Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar | 5 |
7) | Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir. | 5 |
8) | Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar | 5 |
9) | Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. | 4 |
10) | Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur, | |
11) | Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. | 4 |
12) | Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar | 4 |
13) | Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır, | 5 |
14) | Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar. | 5 |
15) | Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir | 1 |
16) | Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Problem Çözme | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Final | 1 | % 50 |
Final Pratik | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 12 | 2 | 24 |
Laboratuvar | 2 | 2 | 4 |
Uygulama | 12 | 2 | 24 |
Derse Özgü Staj | 12 | 2 | 24 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 2 | 24 |
Sunum / Seminer | 2 | 2 | 4 |
Ödevler | 6 | 2 | 12 |
Ara Juri | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 124 |