MZS468 Armoni IVİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MüzikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Müzik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MZS468
Ders İsmi: Armoni IV
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. NACİ MADANOĞLU
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. NACİ MADANOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders dikey ve yatay çok seslendirme ve eser çözümleme konularını ele alır. Müziksel işitme, okuma ve yazma konuları ile birlikte yürütülürken bireylerin yaratıcılık özelliğinin gelişmesi amaçlanır. Bu amaç ile birlikte öğrenciler çok seslendirmeyi ve eser çözümlemeyi öğrenir.
Dersin İçeriği: Major 9'lu ve Minör 9'lu akorlarının kurulumu ve bağlantılarının sağlanması.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Major 9 ve minör 9 akorlarının kurulumlarını ve bağlantılarını öğrenir. Bu bağlantıların seslendirildiği müzikleri işitsel yolla analiz edebilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Major 9'lu akorların tanıtımı. Belirlenen tonlarda 9'lu akor kurulumları. Théodore DUBOIS Nurhan CANGAL Ahmet Adnan Saygun
2) Major 9'lu akorlarda bağlantı kuralları Major 9'lu akorların 1.çevriminin tanıtılması Théodore DUBOIS Nurhan CANGAL Ahmet Adnan Saygun
3) Major 9'lu akorlarda bağlantı kuralları Major 9'lu akorların 2.çevriminin tanıtılması Théodore DUBOIS Nurhan CANGAL Ahmet Adnan Saygun
4) Akor bağlantılarında istisnalar Major''lu akorların 3.çevriminin tanıtılması Théodore DUBOIS Nurhan CANGAL Ahmet Adnan Saygun
5) Minör 9'lu akorunun esas halde kurulumu Théodore DUBOIS Nurhan CANGAL Ahmet Adnan Saygun
6) Minör 9'lu akorlarda bağlantı kuralları Minör 9'lu akorların 1.çevriminin tanıtılması Théodore DUBOIS Nurhan CANGAL Ahmet Adnan Saygun
7) 9'lu akor bağlantıları hakkında genel tekrar. Théodore DUBOIS Nurhan CANGAL Ahmet Adnan Saygun
8) Vize Sınavı
9) 9'lu akorların şifrelenmesi ve bu bağlamda çalışmalar Théodore DUBOIS Nurhan CANGAL Ahmet Adnan Saygun
10) Minör 9'lu akorlarda bağlantı kuralları Minör 9'lu akorların 2.çevriminin tanıtılması Théodore DUBOIS Nurhan CANGAL Ahmet Adnan Saygun
11) Minör 9'lu akorlarda bağlantı kuralları Minör 9'lu akorların 3.çevriminin tanıtılması Théodore DUBOIS Nurhan CANGAL Ahmet Adnan Saygun
12) 9'lu akorlarda kök sesin atılması, bağlantı kuralları, istisnai durumlar. Théodore DUBOIS Nurhan CANGAL Ahmet Adnan Saygun
13) 9'lu akorlarda bas partisi realizasyonu - 1 Théodore DUBOIS Nurhan CANGAL Ahmet Adnan Saygun
14) 9'lu akorlarda bas partisi realizasyonu - 2 Théodore DUBOIS Nurhan CANGAL Ahmet Adnan Saygun
15) 9'lu akorlarda şan partisi realizasyonu Théodore DUBOIS Nurhan CANGAL Ahmet Adnan Saygun
16) Final Sınavı Théodore DUBOIS Nurhan CANGAL Ahmet Adnan Saygun

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Théodore DUBOIS
Nurhan CANGAL
Ahmet Adnan Saygun
Diğer Kaynaklar: Théodore DUBOIS
Nurhan CANGAL
Ahmet Adnan Saygun

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi 5
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 34