MZS370 Halk Bilimi IIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MüzikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Müzik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MZS370
Ders İsmi: Halk Bilimi II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ERHAN ÖZDEMİR
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi ERHAN ÖZDEMİR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin kapsamında halkbiliminin doğuşunu hazırlayan şartları, tarihsel gelişimini, temel kavramlarını, içeriğini, önemli halkbilimi kuram ve yöntemlerini, araştırma konuları öğrenilecektir.
Dersin İçeriği: Bu dersin kapsamında halkbiliminin doğuşunu hazırlayan şartları, tarihsel gelişimini, temel kavramlarını, içeriğini, önemli halkbilimi kuram ve yöntemlerini, araştırma konuları öğrenilecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bu dersin kapsamında halkbiliminin doğuşunu hazırlayan şartları, tarihsel gelişimini, temel kavramlarını, içeriğini, önemli halkbilimi kuram ve yöntemlerini, araştırma konuları öğrenilecektir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Bu dersin kapsamında halkbiliminin doğuşunu hazırlayan şartları, tarihsel gelişimini, temel kavramlarını, içeriğini, önemli halkbilimi kuram ve yöntemlerini, araştırma konuları öğrenilecektir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Bu dersin kapsamında halkbiliminin doğuşunu hazırlayan şartları, tarihsel gelişimini, temel kavramlarını, içeriğini, önemli halkbilimi kuram ve yöntemlerini, araştırma konuları öğrenilecektir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Folklor Bibliyografyaları Julius Krohn - Kaarle Krohn, Halk Bilimi Yöntemi Nail Tan, Folklor (Halk Bilimi) Genel Bilgiler Sedat Veyis Örnek, Türk Halk Bilimi Erman Artun Türk Halk Bilimi
2) Folklor Ansiklopedileri Julius Krohn - Kaarle Krohn, Halk Bilimi Yöntemi Nail Tan, Folklor (Halk Bilimi) Genel Bilgiler Sedat Veyis Örnek, Türk Halk Bilimi Erman Artun Türk Halk Bilimi
3) Folklor Sözlükleri Julius Krohn - Kaarle Krohn, Halk Bilimi Yöntemi Nail Tan, Folklor (Halk Bilimi) Genel Bilgiler Sedat Veyis Örnek, Türk Halk Bilimi Erman Artun Türk Halk Bilimi
4) Folklor ve Halk Edebiyatı ilişkisi Julius Krohn - Kaarle Krohn, Halk Bilimi Yöntemi Nail Tan, Folklor (Halk Bilimi) Genel Bilgiler Sedat Veyis Örnek, Türk Halk Bilimi Erman Artun Türk Halk Bilimi
5) Folklor ve Halk Oyunları ilişkisi Julius Krohn - Kaarle Krohn, Halk Bilimi Yöntemi Nail Tan, Folklor (Halk Bilimi) Genel Bilgiler Sedat Veyis Örnek, Türk Halk Bilimi Erman Artun Türk Halk Bilimi
6) Folklor ve Halk Müziği İlişkisi Julius Krohn - Kaarle Krohn, Halk Bilimi Yöntemi Nail Tan, Folklor (Halk Bilimi) Genel Bilgiler Sedat Veyis Örnek, Türk Halk Bilimi Erman Artun Türk Halk Bilimi
7) Folklor ve Halk Tiyatrosu İlişkisi Julius Krohn - Kaarle Krohn, Halk Bilimi Yöntemi Nail Tan, Folklor (Halk Bilimi) Genel Bilgiler Sedat Veyis Örnek, Türk Halk Bilimi Erman Artun Türk Halk Bilimi
8) Ara Sınav
9) Folklor ve İnanç İlişkisi Julius Krohn - Kaarle Krohn, Halk Bilimi Yöntemi Nail Tan, Folklor (Halk Bilimi) Genel Bilgiler Sedat Veyis Örnek, Türk Halk Bilimi Erman Artun Türk Halk Bilimi
10) Halk Bilimi Kuramları Julius Krohn - Kaarle Krohn, Halk Bilimi Yöntemi Nail Tan, Folklor (Halk Bilimi) Genel Bilgiler Sedat Veyis Örnek, Türk Halk Bilimi Erman Artun Türk Halk Bilimi
11) Halk Bilimi Kuramları Julius Krohn - Kaarle Krohn, Halk Bilimi Yöntemi Nail Tan, Folklor (Halk Bilimi) Genel Bilgiler Sedat Veyis Örnek, Türk Halk Bilimi Erman Artun Türk Halk Bilimi
12) Halk Bilimi Kuramları Julius Krohn - Kaarle Krohn, Halk Bilimi Yöntemi Nail Tan, Folklor (Halk Bilimi) Genel Bilgiler Sedat Veyis Örnek, Türk Halk Bilimi Erman Artun Türk Halk Bilimi
13) Halk Bilimi Kuramları Julius Krohn - Kaarle Krohn, Halk Bilimi Yöntemi Nail Tan, Folklor (Halk Bilimi) Genel Bilgiler Sedat Veyis Örnek, Türk Halk Bilimi Erman Artun Türk Halk Bilimi
14) Halk Bilimi Kuramları Julius Krohn - Kaarle Krohn, Halk Bilimi Yöntemi Nail Tan, Folklor (Halk Bilimi) Genel Bilgiler Sedat Veyis Örnek, Türk Halk Bilimi Erman Artun Türk Halk Bilimi
15) Final Sınavı Julius Krohn - Kaarle Krohn, Halk Bilimi Yöntemi Nail Tan, Folklor (Halk Bilimi) Genel Bilgiler Sedat Veyis Örnek, Türk Halk Bilimi Erman Artun Türk Halk Bilimi
16) Final Sınavı Julius Krohn - Kaarle Krohn, Halk Bilimi Yöntemi Nail Tan, Folklor (Halk Bilimi) Genel Bilgiler Sedat Veyis Örnek, Türk Halk Bilimi Erman Artun Türk Halk Bilimi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders anlatım notları.
Diğer Kaynaklar: Julius Krohn - Kaarle Krohn, Halk Bilimi Yöntemi
Nail Tan, Folklor (Halk Bilimi) Genel Bilgiler
Sedat Veyis Örnek, Türk Halk Bilimi
Erman Artun Türk Halk Bilimi

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi 5
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. 5
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması 5
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. 5
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. 5
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. 5
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. 5
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. 5
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. 5
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Gözlem

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 36