Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Öğrencilerle güz dönemi ele alınan kaynakların hatırlanması.
• Beden farkındalığı sağlamaya yönelik duruş şekilleri üzerine uygulama.
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri.
• Esneme ve vücut ısıtma hareketleri.
• Doğal fonasyonu (ses verme) gerçekleştirme amaçlı vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri
• Eserlerin iyi telaffuz edilebilmesine yönelik Artikülasyon (Dudak, dil ve çene bölgesini çalıştırma) egzersizleri.
|
YOK |
2) |
• Beden farkındalığı sağlamaya yönelik duruş şekilleri üzerine uygulama.
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri.
• Esneme ve vücut ısıtma hareketleri.
• Doğal fonasyonu (ses verme) gerçekleştirme amaçlı vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri
• Eserlerin iyi telaffuz edilebilmesine yönelik Artikülasyon (Dudak, dil ve çene bölgesini çalıştırma) egzersizleri
• Kristin Linklater'ın "Freeing The Natural Voice" kitabının değerlendirilmesi.
• Vokal eserin piyano eşlikli çalışılması.
|
YOK |
3) |
• Beden farkındalığı sağlamaya yönelik duruş şekilleri üzerine uygulama.
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri.
• Esneme ve vücut ısıtma hareketleri.
• Doğal fonasyonu (ses verme) gerçekleştirme amaçlı vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri
• Eserlerin iyi telaffuz edilebilmesine yönelik Artikülasyon (Dudak, dil ve çene bölgesini çalıştırma) egzersizleri
• Kristin Linklater'ın "Freeing The Natural Voice" kitabının değerlendirilmesi.
• Vokal eserin piyano eşlikli çalışılması.
|
YOK |
4) |
• Beden farkındalığı sağlamaya yönelik duruş şekilleri üzerine uygulama.
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri.
• Esneme ve vücut ısıtma hareketleri.
• Doğal fonasyonu (ses verme) gerçekleştirme amaçlı vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri
• Eserlerin iyi telaffuz edilebilmesine yönelik Artikülasyon (Dudak, dil ve çene bölgesini çalıştırma) egzersizleri
• Kristin Linklater'ın "Freeing The Natural Voice" kitabının değerlendirilmesi.
• Kristin Linklater'ın videolarının izlenmesi.
• Vokal eserin piyano eşlikli çalışılması.
|
YOK |
5) |
• Beden farkındalığı sağlamaya yönelik duruş şekilleri üzerine uygulama.
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri.
• Esneme ve vücut ısıtma hareketleri.
• Doğal fonasyonu (ses verme) gerçekleştirme amaçlı vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri
• Eserlerin iyi telaffuz edilebilmesine yönelik Artikülasyon (Dudak, dil ve çene bölgesini çalıştırma) egzersizleri
• Kristin Linklater'ın "Freeing The Natural Voice" kitabının değerlendirilmesi.
• Kristin Linklater'ın videolarının izlenmesi.
• Vokal eserin piyano eşlikli çalışılması.
|
YOK |
6) |
• Beden farkındalığı sağlamaya yönelik duruş şekilleri üzerine uygulama.
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri.
• Esneme ve vücut ısıtma hareketleri.
• Doğal fonasyonu (ses verme) gerçekleştirme amaçlı vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri
• Eserlerin iyi telaffuz edilebilmesine yönelik Artikülasyon (Dudak, dil ve çene bölgesini çalıştırma) egzersizleri
• Konstantin Stanislavski'nin "Oyuncunun El Kitabı" kitabının değerlendirilmesi.
• Mimik ve yakın plan oyunculuk videolarının izlenmesi.
• Vokal eserin piyano eşlikli çalışılması.
|
YOK |
7) |
• Beden farkındalığı sağlamaya yönelik duruş şekilleri üzerine uygulama.
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri.
• Esneme ve vücut ısıtma hareketleri.
• Doğal fonasyonu (ses verme) gerçekleştirme amaçlı vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri
• Eserlerin iyi telaffuz edilebilmesine yönelik Artikülasyon (Dudak, dil ve çene bölgesini çalıştırma) egzersizleri
• Konstantin Stanislavski'nin "Oyuncunun El Kitabı" kitabının değerlendirilmesi.
• Mimik ve yakın plan oyunculuk videolarının izlenmesi.
• Vokal eserin piyano eşlikli çalışılması.
|
YOK |
8) |
• MIDTERM EXAM
• Kaynak kitaplar üzerine yazılı ödev.
• Vokal eserin piyano eşlikli icrası.
|
YOK |
9) |
• Beden farkındalığı sağlamaya yönelik duruş şekilleri üzerine uygulama.
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri.
• Esneme ve vücut ısıtma hareketleri.
• Doğal fonasyonu (ses verme) gerçekleştirme amaçlı vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri
• Eserlerin iyi telaffuz edilebilmesine yönelik Artikülasyon (Dudak, dil ve çene bölgesini çalıştırma) egzersizleri
• Konstantin Stanislavski'nin "Bir Karakter Yaratmak" kitabının değerlendirilmesi.
• Mimik ve yakın plan oyunculuk videolarının izlenmesi.
• Vokal eserin piyano eşlikli çalışılması.
|
YOK |
10) |
• Beden farkındalığı sağlamaya yönelik duruş şekilleri üzerine uygulama.
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri.
• Esneme ve vücut ısıtma hareketleri.
• Doğal fonasyonu (ses verme) gerçekleştirme amaçlı vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri
• Eserlerin iyi telaffuz edilebilmesine yönelik Artikülasyon (Dudak, dil ve çene bölgesini çalıştırma) egzersizleri
• Konstantin Stanislavski'nin "Bir Karakter Yaratmak" kitabının değerlendirilmesi.
• Mimik ve yakın plan oyunculuk videolarının izlenmesi.
• Vokal eserin piyano eşlikli çalışılması.
|
YOK |
11) |
• Beden farkındalığı sağlamaya yönelik duruş şekilleri üzerine uygulama.
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri.
• Esneme ve vücut ısıtma hareketleri.
• Doğal fonasyonu (ses verme) gerçekleştirme amaçlı vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri
• Eserlerin iyi telaffuz edilebilmesine yönelik Artikülasyon (Dudak, dil ve çene bölgesini çalıştırma) egzersizleri
• Konstantin Stanislavski'nin "Bir Karakter Yaratmak" kitabının değerlendirilmesi.
• Mimik ve yakın plan oyunculuk videolarının izlenmesi.
• Vokal eserin piyano eşlikli çalışılması.
|
YOK |
12) |
Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri.
• Esneme ve vücut ısıtma hareketleri.
• Doğal fonasyonu (ses verme) gerçekleştirme amaçlı vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri
• Eserlerin iyi telaffuz edilebilmesine yönelik Artikülasyon (Dudak, dil ve çene bölgesini çalıştırma) egzersizleri
• Konstantin Stanislavski'nin "Bir Karakter Yaratmak" kitabının değerlendirilmesi.
• Mimik ve ikili yakın plan oyunculuk videolarının izlenmesi.
• Vokal eserin ve düetin piyano eşlikli çalışılması.
|
YOK |
13) |
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri.
• Esneme ve vücut ısıtma hareketleri.
• Doğal fonasyonu (ses verme) gerçekleştirme amaçlı vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri
• Eserlerin iyi telaffuz edilebilmesine yönelik Artikülasyon (Dudak, dil ve çene bölgesini çalıştırma) egzersizleri
• Konstantin Stanislavski'nin "Bir Karakter Yaratmak" kitabının değerlendirilmesi.
• Mimik ve ikili yakın plan oyunculuk videolarının izlenmesi.
• Vokal eserin ve düetin piyano eşlikli çalışılması.
|
YOK |
14) |
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri.
• Esneme ve vücut ısıtma hareketleri.
• Doğal fonasyonu (ses verme) gerçekleştirme amaçlı vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri
• Eserlerin iyi telaffuz edilebilmesine yönelik Artikülasyon (Dudak, dil ve çene bölgesini çalıştırma) egzersizleri
• Konstantin Stanislavski'nin "Bir Karakter Yaratmak" kitabının değerlendirilmesi.
• Mimik ve ikili yakın plan oyunculuk videolarının izlenmesi.
• Vokal eserin ve düetin piyano eşlikli çalışılması.
|
YOK |
15) |
• FINAL EXAM
• Kaynak kitaplar üzerine yazılı ödev.
• Vokal eserin ve düetin piyano eşlikli icrası.
|
YOK |
16) |
• FINAL EXAM
• Kaynak kitaplar üzerine yazılı ödev.
• Vokal eserin ve düetin piyano eşlikli icrası.
|
YOK |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi |
5 |
2) |
Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. |
|
3) |
Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması |
|
4) |
Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. |
|
5) |
Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. |
|
6) |
Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. |
|
7) |
Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. |
|
8) |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. |
|
9) |
Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. |
|
10) |
Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
|