Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Öğrencilere dersin tanıtılması.
• Kaynak kitapların sunulması.
• Beden farkındalığı sağlamaya yönelik duruş şekilleri üzerine uygulama.
|
YOK |
2) |
• Beden farkındalığı sağlamaya yönelik duruş şekilleri üzerine uygulama.
• Diyafram desteği ile solunum üzerine çalışma.
• Gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri yoluyla diyafram hareketini işler hale getirilmesi.
• Don Hanlon Johnson'ın "Bone, Breath, and Gesture: Practices of Embodiment" kitabının değerlendirilmesi.
|
YOK |
3) |
• Beden farkındalığı sağlamaya yönelik duruş şekilleri üzerine uygulama.
• Diyafram desteği ile solunum üzerine çalışma.
• Gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri yoluyla diyafram hareketini işler hale getirilmesi.
• Don Hanlon Johnson'ın "Bone, Breath, and Gesture: Practices of Embodiment" kitabının değerlendirilmesi.
|
YOK |
4) |
• Beden farkındalığı sağlamaya yönelik duruş şekilleri üzerine uygulama.
• Diyafram desteği ile solunum üzerine çalışma.
• Gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri yoluyla diyafram hareketini işler hale getirilmesi.
• Don Hanlon Johnson'ın "Bone, Breath, and Gesture: Practices of Embodiment" kitabının değerlendirilmesi.
|
YOK |
5) |
• Beden farkındalığı sağlamaya yönelik duruş şekilleri üzerine uygulama.
• Gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri yoluyla diyafram desteği ile solunum üzerine çalışma.
• Don Hanlon Johnson'ın "Bone, Breath, and Gesture: Practices of Embodiment" kitabının değerlendirilmesi.
• Eserlerin iyi telaffuz edilebilmesine yönelik Artikülasyon (Dudak, dil ve çene bölgesini çalıştırma) egzersizleri.
|
YOK |
6) |
• Beden farkındalığı sağlamaya yönelik duruş şekilleri üzerine uygulama.
• Doğal fonasyonu (ses verme) gerçekleştirme amaçlı vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri.
• Eserlerin iyi telaffuz edilebilmesine yönelik Artikülasyon (Dudak, dil ve çene bölgesini çalıştırma) egzersizleri.
• Verilen Psikolog Dr. Acar Baltaş ve Zuhal Baltaş'ın "Beden Dili" kitabının değerlendirilmesi.
|
YOK |
7) |
• Beden farkındalığı sağlamaya yönelik duruş şekilleri üzerine uygulama.
• Doğal fonasyonu (ses verme) gerçekleştirme amaçlı vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri.
• Eserlerin iyi telaffuz edilebilmesine yönelik Artikülasyon (Dudak, dil ve çene bölgesini çalıştırma) egzersizleri.
• Verilen Psikolog Dr. Acar Baltaş ve Zuhal Baltaş'ın "Beden Dili" kitabının değerlendirilmesi.
|
YOK |
8) |
• MIDTERM EXAM
• Nefes, ses, beden ve artikülasyon egzersizlerinin neler olduğu,
• Kaynak kitaplar üzerine sorular
|
YOK |
9) |
• Beden farkındalığı sağlamaya yönelik duruş şekilleri üzerine uygulama.
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri.
• Esneme ve vücut ısıtma hareketleri.
• Doğal fonasyonu (ses verme) gerçekleştirme amaçlı vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri
• Eserlerin iyi telaffuz edilebilmesine yönelik Artikülasyon (Dudak, dil ve çene bölgesini çalıştırma) egzersizleri.
• Verilen Konstantin Stanislavski'nin "Bir Aktör Hazırlanıyor" kitabının değerlendirilmesi.
|
YOK |
10) |
• Beden farkındalığı sağlamaya yönelik duruş şekilleri üzerine uygulama.
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri.
• Esneme ve vücut ısıtma hareketleri.
• Doğal fonasyonu (ses verme) gerçekleştirme amaçlı vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri
• Eserlerin iyi telaffuz edilebilmesine yönelik Artikülasyon (Dudak, dil ve çene bölgesini çalıştırma) egzersizleri.
• Verilen Konstantin Stanislavski'nin "Bir Aktör Hazırlanıyor" kitabının değerlendirilmesi.
|
YOK |
11) |
• Beden farkındalığı sağlamaya yönelik duruş şekilleri üzerine uygulama.
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri.
• Esneme ve vücut ısıtma hareketleri.
• Doğal fonasyonu (ses verme) gerçekleştirme amaçlı vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri
• Eserlerin iyi telaffuz edilebilmesine yönelik Artikülasyon (Dudak, dil ve çene bölgesini çalıştırma) egzersizleri.
• Verilen Konstantin Stanislavski'nin "Bir Aktör Hazırlanıyor" kitabının değerlendirilmesi.
|
YOK |
12) |
• Beden farkındalığı sağlamaya yönelik duruş şekilleri üzerine uygulama.
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri.
• Esneme ve vücut ısıtma hareketleri.
• Doğal fonasyonu (ses verme) gerçekleştirme amaçlı vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri
• Eserlerin iyi telaffuz edilebilmesine yönelik Artikülasyon (Dudak, dil ve çene bölgesini çalıştırma) egzersizleri.
• Verilen Konstantin Stanislavski'nin "Bir Aktör Hazırlanıyor" kitabının değerlendirilmesi.
• Vokal eserin piyano eşlikli çalışılması.
|
YOK |
13) |
• Beden farkındalığı sağlamaya yönelik duruş şekilleri üzerine uygulama.
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri.
• Esneme ve vücut ısıtma hareketleri.
• Doğal fonasyonu (ses verme) gerçekleştirme amaçlı vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri
• Eserlerin iyi telaffuz edilebilmesine yönelik Artikülasyon (Dudak, dil ve çene bölgesini çalıştırma) egzersizleri.
• Verilen Şadan Güvenir'in "Ses, Yapısal ve İçsel Bilincin Oluşturulması" kitabının değerlendirilmesi.
• Vokal eserin piyano eşlikli çalışılması. |
YOK |
14) |
• Beden farkındalığı sağlamaya yönelik duruş şekilleri üzerine uygulama.
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri.
• Esneme ve vücut ısıtma hareketleri.
• Doğal fonasyonu (ses verme) gerçekleştirme amaçlı vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri
• Eserlerin iyi telaffuz edilebilmesine yönelik Artikülasyon (Dudak, dil ve çene bölgesini çalıştırma) egzersizleri.
• Verilen Şadan Güvenir'in "Ses, Yapısal ve İçsel Bilincin Oluşturulması" kitabının değerlendirilmesi.
• Vokal eserin piyano eşlikli çalışılması.
|
YOK |
15) |
• FINAL EXAM
• Nefes, ses, beden ve artikülasyon egzersizlerinin neler olduğu,
• Kaynak kitaplar üzerine yazılı ödev.
• Vokal eserin piyano eşlikli icrası.
|
YOK |
16) |
• FINAL EXAM
• Nefes, ses, beden ve artikülasyon egzersizlerinin neler olduğu,
• Kaynak kitaplar üzerine yazılı ödev.
• Vokal eserin piyano eşlikli icrası. |
YOK |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi |
5 |
2) |
Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. |
|
3) |
Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması |
|
4) |
Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. |
|
5) |
Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. |
|
6) |
Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. |
|
7) |
Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. |
|
8) |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. |
|
9) |
Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. |
|
10) |
Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
|