MZS373 Mimik ve Hareket Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MüzikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Müzik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MZS373
Ders İsmi: Mimik ve Hareket I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SETA KÜRKÇÜOĞLU
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. SETA KÜRKÇÜOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Oyunculuğa yönelik bilgilerin kazandırılması, mimik kullanımının geliştirilmesi, bedene yönelik farkındalığı arttırmak, doğru postür, ses ve nefes kullanımı ile öğrencinin ses eğitimi alanında ilerleyeceği dala göre (opera / müzikal) oyunculuk sergileyeceği sözlü eserlerin icrasıdır
Dersin İçeriği: Oyunculuğa yönelik bilgilerin kazandırılması, mimik kullanımının geliştirilmesi, bedene yönelik farkındalığı arttırmak, doğru postür, ses ve nefes kullanımı ile öğrencinin ses eğitimi alanında ilerleyeceği dala göre (opera / müzikal) oyunculuk sergileyeceği sözlü eserlerin icrasıdır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Kaynak kitapların ışığında teorik bilgilerin edinilmesi
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) • Ses, nefes ve beden arası farkındalık geliştirilmesi
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) • Sözlü eserlerin role uygun oyunculukla icrası
Alana Özgü Yetkinlik
1) • Karakterlerin analizi
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) • İfade ve mimik çalışmalar ile geliştirilmesi

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Öğrencilere dersin tanıtılması. • Kaynak kitapların sunulması. • Beden farkındalığı sağlamaya yönelik duruş şekilleri üzerine uygulama. YOK
2) • Beden farkındalığı sağlamaya yönelik duruş şekilleri üzerine uygulama. • Diyafram desteği ile solunum üzerine çalışma. • Gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri yoluyla diyafram hareketini işler hale getirilmesi. • Don Hanlon Johnson'ın "Bone, Breath, and Gesture: Practices of Embodiment" kitabının değerlendirilmesi. YOK
3) • Beden farkındalığı sağlamaya yönelik duruş şekilleri üzerine uygulama. • Diyafram desteği ile solunum üzerine çalışma. • Gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri yoluyla diyafram hareketini işler hale getirilmesi. • Don Hanlon Johnson'ın "Bone, Breath, and Gesture: Practices of Embodiment" kitabının değerlendirilmesi. YOK
4) • Beden farkındalığı sağlamaya yönelik duruş şekilleri üzerine uygulama. • Diyafram desteği ile solunum üzerine çalışma. • Gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri yoluyla diyafram hareketini işler hale getirilmesi. • Don Hanlon Johnson'ın "Bone, Breath, and Gesture: Practices of Embodiment" kitabının değerlendirilmesi. YOK
5) • Beden farkındalığı sağlamaya yönelik duruş şekilleri üzerine uygulama. • Gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri yoluyla diyafram desteği ile solunum üzerine çalışma. • Don Hanlon Johnson'ın "Bone, Breath, and Gesture: Practices of Embodiment" kitabının değerlendirilmesi. • Eserlerin iyi telaffuz edilebilmesine yönelik Artikülasyon (Dudak, dil ve çene bölgesini çalıştırma) egzersizleri. YOK
6) • Beden farkındalığı sağlamaya yönelik duruş şekilleri üzerine uygulama. • Doğal fonasyonu (ses verme) gerçekleştirme amaçlı vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri • Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri. • Eserlerin iyi telaffuz edilebilmesine yönelik Artikülasyon (Dudak, dil ve çene bölgesini çalıştırma) egzersizleri. • Verilen Psikolog Dr. Acar Baltaş ve Zuhal Baltaş'ın "Beden Dili" kitabının değerlendirilmesi. YOK
7) • Beden farkındalığı sağlamaya yönelik duruş şekilleri üzerine uygulama. • Doğal fonasyonu (ses verme) gerçekleştirme amaçlı vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri • Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri. • Eserlerin iyi telaffuz edilebilmesine yönelik Artikülasyon (Dudak, dil ve çene bölgesini çalıştırma) egzersizleri. • Verilen Psikolog Dr. Acar Baltaş ve Zuhal Baltaş'ın "Beden Dili" kitabının değerlendirilmesi. YOK
8) • MIDTERM EXAM • Nefes, ses, beden ve artikülasyon egzersizlerinin neler olduğu, • Kaynak kitaplar üzerine sorular YOK
9) • Beden farkındalığı sağlamaya yönelik duruş şekilleri üzerine uygulama. • Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri. • Esneme ve vücut ısıtma hareketleri. • Doğal fonasyonu (ses verme) gerçekleştirme amaçlı vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri • Eserlerin iyi telaffuz edilebilmesine yönelik Artikülasyon (Dudak, dil ve çene bölgesini çalıştırma) egzersizleri. • Verilen Konstantin Stanislavski'nin "Bir Aktör Hazırlanıyor" kitabının değerlendirilmesi. YOK
10) • Beden farkındalığı sağlamaya yönelik duruş şekilleri üzerine uygulama. • Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri. • Esneme ve vücut ısıtma hareketleri. • Doğal fonasyonu (ses verme) gerçekleştirme amaçlı vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri • Eserlerin iyi telaffuz edilebilmesine yönelik Artikülasyon (Dudak, dil ve çene bölgesini çalıştırma) egzersizleri. • Verilen Konstantin Stanislavski'nin "Bir Aktör Hazırlanıyor" kitabının değerlendirilmesi. YOK
11) • Beden farkındalığı sağlamaya yönelik duruş şekilleri üzerine uygulama. • Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri. • Esneme ve vücut ısıtma hareketleri. • Doğal fonasyonu (ses verme) gerçekleştirme amaçlı vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri • Eserlerin iyi telaffuz edilebilmesine yönelik Artikülasyon (Dudak, dil ve çene bölgesini çalıştırma) egzersizleri. • Verilen Konstantin Stanislavski'nin "Bir Aktör Hazırlanıyor" kitabının değerlendirilmesi. YOK
12) • Beden farkındalığı sağlamaya yönelik duruş şekilleri üzerine uygulama. • Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri. • Esneme ve vücut ısıtma hareketleri. • Doğal fonasyonu (ses verme) gerçekleştirme amaçlı vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri • Eserlerin iyi telaffuz edilebilmesine yönelik Artikülasyon (Dudak, dil ve çene bölgesini çalıştırma) egzersizleri. • Verilen Konstantin Stanislavski'nin "Bir Aktör Hazırlanıyor" kitabının değerlendirilmesi. • Vokal eserin piyano eşlikli çalışılması. YOK
13) • Beden farkındalığı sağlamaya yönelik duruş şekilleri üzerine uygulama. • Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri. • Esneme ve vücut ısıtma hareketleri. • Doğal fonasyonu (ses verme) gerçekleştirme amaçlı vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri • Eserlerin iyi telaffuz edilebilmesine yönelik Artikülasyon (Dudak, dil ve çene bölgesini çalıştırma) egzersizleri. • Verilen Şadan Güvenir'in "Ses, Yapısal ve İçsel Bilincin Oluşturulması" kitabının değerlendirilmesi. • Vokal eserin piyano eşlikli çalışılması. YOK
14) • Beden farkındalığı sağlamaya yönelik duruş şekilleri üzerine uygulama. • Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri. • Esneme ve vücut ısıtma hareketleri. • Doğal fonasyonu (ses verme) gerçekleştirme amaçlı vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri • Eserlerin iyi telaffuz edilebilmesine yönelik Artikülasyon (Dudak, dil ve çene bölgesini çalıştırma) egzersizleri. • Verilen Şadan Güvenir'in "Ses, Yapısal ve İçsel Bilincin Oluşturulması" kitabının değerlendirilmesi. • Vokal eserin piyano eşlikli çalışılması. YOK
15) • FINAL EXAM • Nefes, ses, beden ve artikülasyon egzersizlerinin neler olduğu, • Kaynak kitaplar üzerine yazılı ödev. • Vokal eserin piyano eşlikli icrası. YOK
16) • FINAL EXAM • Nefes, ses, beden ve artikülasyon egzersizlerinin neler olduğu, • Kaynak kitaplar üzerine yazılı ödev. • Vokal eserin piyano eşlikli icrası. YOK

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders anlatım notları
Diğer Kaynaklar: 1- Don Hanlon Johnson; "Bone, Breath, and Gesture: Practices of Embodiment", 1995.
2- Konstantin Stanislavski; "Bir Aktör Hazırlanıyor - An Actor Prepares", 1936.
3- Konstantin Stanislavski; "Bir Karakter Yaratmak - Building a Character", 1938.
4- Konstantin Stanislavski; "Oyuncunun El Kitabı - An Actor's Handbook", 1936.
5- Psikolog Dr. Acar Baltaş , Zuhal Baltaş; "Beden Dili - Body Language", 2015.
6- Kristin Linklater; "Freeing The Natural Voice", 1976.
7- Şadan Güvenir; "Ses, Yapısal ve İçsel Bilincin Oluşturulması", 2004.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi 5
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Ödev
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Örnek olay çalışması
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama
Bireysel Proje
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 30