Müzikoloji | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MZL105 | ||||||||
Ders İsmi: | Akademik Yazım Teknikleri I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ÇETİN KÖRÜKÇÜOĞLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. ÖNDER GENÇ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilerin akademik yazma becerilerini geliştirmeleri için gerekli olan teorik bilgileri edinmelerini sağlamaktır. Bu bağlamda bilimsel düşünce ve bilimsel araştırma süreçleri hakkında bilgi sahibi olmaları ve ödevlerini, araştırmalarını bilimsel yöntemler ve bilimsel etik çerçevesinde gerçekleştirmeleri amaçlanmıştır. Bu ders ayrıca akademik hayata devam edecek öğrenciler için de bir temel oluşturmaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders; bilimsel bilgi, bilimsel yöntem, bilimsel etik, araştırma modelleri ve araştırma süreci, hipotez geliştirme, kaynak tarama, veri toplanması ve değerlendirilmesi, nicel ve nitel veri çözümleme yöntemleri konularını içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Tanıtımı / Bilimsel Yazımın Tarihçesi | Yok |
2) | Bilim ve Bilimsel Bilgi | Yok |
3) | Bilimsel Yöntem | Yok |
4) | Bilimsel Etik | Yok |
5) | Bilimsel Araştırma Süreci | Yok |
6) | Araştırma Probleminin Belirlenmesi /Hipotez Geliştirme | Yok |
7) | Ara Sınav | Yok |
8) | Kaynak Taraması / Veri Türleri | Yok |
9) | Araştırma Modelleri | Yok |
10) | Evren ve Örneklem | Yok |
11) | Verilerin Toplanması /Veri Toplama Araçları | Yok |
12) | Verilerin Değerlendirilmesi / Veri Analiz Programları | Yok |
13) | Nicel Veri Çözümleme Yöntemleri | Yok |
14) | Nitel Veri Çözümleme Yöntemleri | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | No |
Diğer Kaynaklar: | Niyazi KARASAR, Bilimsel Araştırma Yöntemi Niyazi KARASAR, Araştırmalarda Rapor Hazırlama Robert A. DAY, (Çev: Gülay Aşkar Altay), Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Rapor Yazma | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Örnek olay çalışması | |
Web Tabanlı Öğrenme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Sunum | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 34 |