MZL105 Akademik Yazım Teknikleri Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MüzikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Müzikoloji
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MZL105
Ders İsmi: Akademik Yazım Teknikleri I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ÇETİN KÖRÜKÇÜOĞLU
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. ÖNDER GENÇ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilerin akademik yazma becerilerini geliştirmeleri için gerekli olan teorik bilgileri edinmelerini sağlamaktır. Bu bağlamda bilimsel düşünce ve bilimsel araştırma süreçleri hakkında bilgi sahibi olmaları ve ödevlerini, araştırmalarını bilimsel yöntemler ve bilimsel etik çerçevesinde gerçekleştirmeleri amaçlanmıştır. Bu ders ayrıca akademik hayata devam edecek öğrenciler için de bir temel oluşturmaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders; bilimsel bilgi, bilimsel yöntem, bilimsel etik, araştırma modelleri ve araştırma süreci, hipotez geliştirme, kaynak tarama, veri toplanması ve değerlendirilmesi, nicel ve nitel veri çözümleme yöntemleri konularını içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bilimsel bilginin nasıl edinileceğini bilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Bilimsel araştırma süreçlerini baştan sona nasıl ilerlediğini kavrar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Araştırma için verileri nasıl toplayacağını ve değerlendireceğini bilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Tanıtımı / Bilimsel Yazımın Tarihçesi Yok
2) Bilim ve Bilimsel Bilgi Yok
3) Bilimsel Yöntem Yok
4) Bilimsel Etik Yok
5) Bilimsel Araştırma Süreci Yok
6) Araştırma Probleminin Belirlenmesi /Hipotez Geliştirme Yok
7) Ara Sınav Yok
8) Kaynak Taraması / Veri Türleri Yok
9) Araştırma Modelleri Yok
10) Evren ve Örneklem Yok
11) Verilerin Toplanması /Veri Toplama Araçları Yok
12) Verilerin Değerlendirilmesi / Veri Analiz Programları Yok
13) Nicel Veri Çözümleme Yöntemleri Yok
14) Nitel Veri Çözümleme Yöntemleri Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: No
Diğer Kaynaklar: Niyazi KARASAR, Bilimsel Araştırma Yöntemi
Niyazi KARASAR, Araştırmalarda Rapor Hazırlama
Robert A. DAY, (Çev: Gülay Aşkar Altay), Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır?

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Rapor Yazma
Soru cevap/ Tartışma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Örnek olay çalışması
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Sunum
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 34