MZL103 Dünya Tarihi Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MüzikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Müzikoloji
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MZL103
Ders İsmi: Dünya Tarihi I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ÇETİN KÖRÜKÇÜOĞLU
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi İLKER ÇAYLA
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere dersin sonunda klasik uygarlığın gelişim çizgilerini net bir şekilde kavramalarını sağlamaktır. Ders, öğrencilerin insan deneyiminin bütününden haberdar olmasını sağlamak için tasarlanmıştır ve bu nedenle, ekonomik, sosyal, siyasal, dini, kültürel, entelektüel ve teknolojik gelişmelere odaklanmıştır.
Dersin İçeriği: Bu ders tarih öncesi kökenlerden erken orta çağların sonuna kadar dünya uygarlıklarını inceleyecektir. Ders, tarih öncesi çağlardaki gelişmeleri ve ardından Mezopotamya, Mısır, Hindistan, Çin'deki en eski uygarlıkların ortaya çıkışını ve Avrasya'ya yayılmasını inceler. Yunan, Roma, Hint, Çin ve erken Bizans İmparatorlukları gibi Batı Klasik uygarlıklarının başarıları da dikkate alınır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrencilere insanlığın geçmiş meselelerine dair tarihsel bir perspektif kazandırmak.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Öğrencilere uygarlık tarihinin temel dönüm noktalarını ve insanlığı derinden etkileyen devrimler hakkında kapsamlı ve ayrıntılı bilgiler kazandırmak.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Dünyanın değişik bölgelerindeki küresel tarihi iyi anlaşılması ve bilgisine sahip olur.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İlk Uygarlıklar -W. McNeill, Dünya Tarihi,
2) Sümerler -W. McNeill, Dünya Tarihi, İmge Y., 2002, Ankara.
3) Mezopotamya Uygarlıkları 1 -W. McNeill, Dünya Tarihi, İmge Y., 2002, Ankara
4) Mezopotamya Uygarlıkları 2 -W. McNeill, Dünya Tarihi, İmge Y., 2002, Ankara
5) Anadolu Uygralıkları 1 -W. McNeill, Dünya Tarihi, İmge Y., 2002, Ankara.
5) Anadolu Uygralıkları 1 -W. McNeill, Dünya Tarihi, İmge Y., 2002, Ankara.
6) Anadolu Uygarlıkları 2 -W. McNeill, Dünya Tarihi, İmge Y., 2002, Ankara
7) Yunan Uygarlığı -W. McNeill, Dünya Tarihi, İmge Y., 2002, Ankara.
8) Mısır Uygarlığı -W. McNeill, Dünya Tarihi, İmge Y., 2002, Ankara.
9) Hellenistik Uygarlığın yayılması -W. McNeill, Dünya Tarihi, İmge Y., 2002, Ankara.
10) Roma Uygarlığı -W. McNeill, Dünya Tarihi, İmge Y., 2002, Ankara
11) Ortaçağ Avrupası -W. McNeill, Dünya Tarihi, İmge Y., 2002, Ankara.
12) Ortaçağ Avrupası 2 -W. McNeill, Dünya Tarihi, İmge Y., 2002, Ankara
13) Çin -W. McNeill, Dünya Tarihi, İmge Y., 2002, Ankara
14) Hindistan -W. McNeill, Dünya Tarihi, İmge Y., 2002, Ankara
15) Türk ve Moğol Fetihlerinin Etkileri -W. McNeill, Dünya Tarihi, İmge Y., 2002, Ankara.
16) Keşifler Öncesi Avrupa -W. McNeill, Dünya Tarihi, İmge Y., 2002, Ankara

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: -W. McNeill, Dünya Tarihi, İmge Y., 2002, Ankara.
-W. McNeill, Avrupa Tarihinin Oluşumu, Külliyat Y., 2008, İstanbul.
-C. Tilly, Avrupa'da Devrimler, Afa Y., 1995, İstanbul.
-C. Ponting, Dünya Tarihi, Alfa Y., 2011, İstanbul.
-J. C. Davis, İnsanın Hikayesi, İş Bankası Y., 2005, İstanbul.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev
Rapor Yazma
Soru cevap/ Tartışma
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Bireysel Proje
Sunum
Raporlama
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 34