Müzik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MZS375 | ||||||||
Ders İsmi: | Koroya Giriş I | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. METİN BAHTİYAR | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. SİMGE NARİN Öğr.Gör. SEVAL IRMAK Öğr.Gör. METİN BAHTİYAR |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin kapsamında toplu söyle becerisinin gelişmesi, yanısıra iki, üç ve dört sesli eserleri, dönem, teknik ve müzikalite kuralları çerçevesinde seslendirebilme. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin kapsamında toplu söyle becerisinin gelişmesi, yanısıra iki, üç ve dört sesli eserleri, dönem, teknik ve müzikalite kuralları çerçevesinde seslendirebilme. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
2) | Sınıfta mevcut sesleri teker teker dinleme, sesleri değerlendirme. | |
3) | İnsan seslerinin sınıflandırılması, Kadın(dişi) sesleri, erkek sesleri. İnce kadın (kız,dişi) sesi : Soprano ve çeşitleri, özellikleri. Kalın kadın (kız,dişi) sesi : Mezzo soprano, alto ve çeşitleri, özellikleri. İnce erkek sesi : Tenor ve çeşitleri, özellikleri. Kalın erkek sesi : Bariton, bas ve çeşitleri, özellikleri. | |
4) | Ses üretimi, nefes ve Türkçe’de sekiz sesli harfin (u, o, a, e, i, ö, ü, ı) pozisyonunu bulmak, seslerin kalitesini artırmak ve güzelleştirmek. | |
5) | Her ders başında kadın(dişi) erkek seslerini ayrı ayrı akord etmek. Seslerin hacmini, tiz sesleri, pes sesleri genişletmek, entonasyonu daima düzeltmek, yanlış tona hiçbir şekilde müsamaha göstermemek. | |
6) | Nabız, Metro-ritm, Entonasyonda Titizlik Çalışmaları. | |
7) | Söz ve müziği bağlamak. Diksiyon, müzikal prozodi ve artikülasyon. | |
8) | Müzikalite, müziğin ve sözlerin yorumu. Nüans, tempo, duygu ve hissiyat çalışmaları | |
9) | Legato, stakato, markato, nonlegato, vurgular, aksanlar, ritardando, rallentando, accelerando ve diğerleri. | |
10) | Vize Sınavı | |
11) | Diyafram Egzersizleri 1 | |
12) | Diyafram Egzersizleri 2 | |
13) | Toplu Şan Eğitimi 1 | |
14) | Toplu Şan Eğitimi 2 | |
15) | Sınava hazırlık. Bütün koral alışkanlıkları gözden geçirmek, kaliteyi arttırmak. | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders öncesi hazırlanmış notlar. |
Diğer Kaynaklar: | Ders öncesi hazırlanmış notlar. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi | |||||||||
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. | |||||||||
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması | |||||||||
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. | |||||||||
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. | |||||||||
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. | |||||||||
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | |||||||||
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | |||||||||
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | |||||||||
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi | 5 |
2) | Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. | |
3) | Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması | |
4) | Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. | |
5) | Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. | |
6) | Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. | |
7) | Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | |
8) | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | |
9) | Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | |
10) | Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 34 |