MZS375 Koroya Giriş Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MüzikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Müzik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MZS375
Ders İsmi: Koroya Giriş I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. METİN BAHTİYAR
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. SİMGE NARİN
Öğr.Gör. SEVAL IRMAK
Öğr.Gör. METİN BAHTİYAR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin kapsamında toplu söyle becerisinin gelişmesi, yanısıra iki, üç ve dört sesli eserleri, dönem, teknik ve müzikalite kuralları çerçevesinde seslendirebilme.
Dersin İçeriği: Bu dersin kapsamında toplu söyle becerisinin gelişmesi, yanısıra iki, üç ve dört sesli eserleri, dönem, teknik ve müzikalite kuralları çerçevesinde seslendirebilme.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Temel seviyede ses ve nefes kontrolü sağlamak. Müziği dinamikleriyle çalışarak toplu şarkı söyleme konusunda yeterlik kazanmak. İşitsel anlamda çoksesli ve teksesli müziği tanımak.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
2) Sınıfta mevcut sesleri teker teker dinleme, sesleri değerlendirme.
3) İnsan seslerinin sınıflandırılması, Kadın(dişi) sesleri, erkek sesleri. İnce kadın (kız,dişi) sesi : Soprano ve çeşitleri, özellikleri. Kalın kadın (kız,dişi) sesi : Mezzo soprano, alto ve çeşitleri, özellikleri. İnce erkek sesi : Tenor ve çeşitleri, özellikleri. Kalın erkek sesi : Bariton, bas ve çeşitleri, özellikleri.
4) Ses üretimi, nefes ve Türkçe’de sekiz sesli harfin (u, o, a, e, i, ö, ü, ı) pozisyonunu bulmak, seslerin kalitesini artırmak ve güzelleştirmek.
5) Her ders başında kadın(dişi) erkek seslerini ayrı ayrı akord etmek. Seslerin hacmini, tiz sesleri, pes sesleri genişletmek, entonasyonu daima düzeltmek, yanlış tona hiçbir şekilde müsamaha göstermemek.
6) Nabız, Metro-ritm, Entonasyonda Titizlik Çalışmaları.
7) Söz ve müziği bağlamak. Diksiyon, müzikal prozodi ve artikülasyon.
8) Müzikalite, müziğin ve sözlerin yorumu. Nüans, tempo, duygu ve hissiyat çalışmaları
9) Legato, stakato, markato, nonlegato, vurgular, aksanlar, ritardando, rallentando, accelerando ve diğerleri.
10) Vize Sınavı
11) Diyafram Egzersizleri 1
12) Diyafram Egzersizleri 2
13) Toplu Şan Eğitimi 1
14) Toplu Şan Eğitimi 2
15) Sınava hazırlık. Bütün koral alışkanlıkları gözden geçirmek, kaliteyi arttırmak.
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders öncesi hazırlanmış notlar.
Diğer Kaynaklar: Ders öncesi hazırlanmış notlar.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi 5
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Sözlü sınav
Ödev
Bireysel Proje
Grup Projesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 34