Sinema Televizyon (YL) (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | SİN535 | ||||||||
Ders İsmi: | Film Eleştirisi ve Sinema Yazarlığı I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi MURAT TIRPAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi BURAK KAPLAN Dr.Öğr.Üyesi MURAT TIRPAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin temel amacı film eleştirisi alanında yazma becerilerini kazandırmaktır. Ders, sahne ve sekansların kendi içinde barındırdığı detaylarla bütünsel anlama sağladığı katkıyı; film yapımının özellikleriyle filme içkin temaların ve stillerin saptanmasını; film kültürü üzerine tartışma ve yazma biçimlerini kavrayacak biçimde ele alır ve bu bakış ve anlayışı inşa eder. Bu ders sinemayı, işbirliği ile yaratılan bir sanat yapıtı, teknik birer işçilik örneği, sosyokültürel ve ideolojik bir üretim ve küresel medya alanının bir ürünü olarak tanınmasını ve ele alınmasını sağlayacak araçları edindirerek, bu bağlamlarıyla analiz edip değerlendirebilecek şekilde tasarlanmıştır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders filmi bir bütün olarak değerlendirebilmek üzere özellikle film eleştirisi yazımını ve sözel tartışmalara katılımı geliştirecek, dili ve ifadeyi güçlendirecek bilgi ve uygulamaları içerir. Öğrenciler bu derste filmi, kültürel ve eleştirel analiz nesnesi olarak ele alırlar. Film okuryazarlığının temelini oluşturan bu ders tarihe, film tekniklerine, türlere, film kuramı ve eleştirisine odaklanır. Filmleri içerik ve biçimleriyle analiz edebilmek ve değerlendirebilmek için çeşitli kavramsal, kuramsal ve analitik yaklaşımlara yer verilir. Böylece filmlerin sosyal ve kültürel etki ve etkileşimleriyle daha derinlikli katmanlarıyla kavranması, değerlendirilmesi ve ifade edilmesi mümkün olmaktadır. Öğrencilerin yapacakları ders içi ve ders dışı ödevler profesyonel, eleştirel ve akademik yazınsal çalışmalara yön verir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Film Eleştirisi nedir? | yok |
2) | Film hakkında yazmak. Örnek film tanıtımları | yok |
3) | Bir filmi farklı açılardan okumak ve yazmak | yok |
4) | Bir filmi farklı açılardan okumak ve yazmak | yok |
5) | Yazmaya başlamak için ön hazırlık | yok |
6) | Temel terminoloji ve kavramlar I Film Çalışmaları | yok |
7) | Vize Sınavı | yok |
8) | Temel terminoloji ve kavramlar II Film Çalışmaları | yok |
9) | Kuramsal Yaklaşımlar I Sinema Tarihi / Tarih | yok |
10) | Kuramsal Yaklaşımlar II Auteur / Genre | yok |
11) | Kuramsal Yaklaşımlar III Felsefe / Sosyoloji | yok |
12) | Kuramsal Yaklaşımlar IV Politika / İdeoloji | yok |
13) | Kuramsal Yaklaşımlar V Toplumsal Cinsiyet / Etnisite | yok |
14) | Final sınavı | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Corrigan, T. (2013) Film Eleştirisi: El Kitabı, Ahmet Gürata (çev.), Ankara: Dipnot Yayınları. Corrigan, T. (2014) A Short Guide to Writing about Film. NY: Pearson. Diğer Kaynaklar Kabadayı, Lale (2013) Film Eleştirisi: Kuramsal Çerçeve ve Sinemamızdan Örnek Çözümlemeler, İstanbul: Ayrıntı Gocsik, K. & Barsam, R. & Monahan, D. (2013) Writing About Movies. NY & London: Norton & Company. (3rd Ed.) |
Diğer Kaynaklar: | yok |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
---|---|---|
Program Kazanımları | ||
1) Sinema ve Televizyon tezli yüksek lisans programı öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgilere erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme yeteneğini kazanmasını sağlar. | ||
2) Sinema ve Televizyon teknik bilgisi öğrenilerek ve pekiştirilerek sektör içerisinde uzmanlık kazandırılır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sinema ve Televizyon tezli yüksek lisans programı öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgilere erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme yeteneğini kazanmasını sağlar. | 5 |
2) | Sinema ve Televizyon teknik bilgisi öğrenilerek ve pekiştirilerek sektör içerisinde uzmanlık kazandırılır. | 5 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Uygulama | 5 | 15 | 75 |
Proje | 3 | 20 | 60 |
Ödevler | 5 | 20 | 100 |
Küçük Sınavlar | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 301 |