PSY213 Psychology of Learningİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Endüstri Ürünleri TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Endüstri Ürünleri Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSY213
Ders İsmi: Psychology of Learning
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Genel Havuz
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ZEYNEP HALE AKSUNA
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi AYŞEN YENİCİ
Dr.Öğr.Üyesi NUMAN TURAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, insan ve hayvanların öğrenme süreçlerini açıklayan prensiplere ve temel kavramlara giriş niteliği taşımaktadır. Konular, öğrenme teorilerinin tarihsel bir perspektifte incelenmesini, insan gelişimine dair bilinen kuramları ve klasik – edimsel koşullanmayı içermektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders, insan ve hayvanların öğrenme süreçlerini açıklayan prensiplere ve temel kavramlara giriş niteliği taşımaktadır. Konular, öğrenme teorilerinin tarihsel bir perspektifte incelenmesini, insan gelişimine dair bilinen kuramları ve klasik – edimsel koşullanmayı içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenme psikolojisi alanına ilişkin temel ve genel bilgi sahibi olacaklardır.
2) Öğrenme psikolojisine ilişkin güncel gelişmeleri takip edebileceklerdir.
3) Öğrenme psikolojisiyle ilgili literatür taraması ve düzenli okumalar yapma alışkanlığını ve becerisini kazanacaklardır.
4) Öğrenme psikolojisi ile bağlantılı problemlerde çözüm önerilerine ilişkin yazılı ve sözlü düşüncelerini aktarabileceklerdir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Öğrenme psikolojisi alanında edindiği kuramsal bilgileri ve uygulamalı becerileri, profesyonel olarak çeşitli kurum/kuruluşlarda uygulayabileceklerdir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Öğrenmenin temel özellikleri ve öğrenme türleri Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
2) Pavlovian koşullama ve sönme Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
3) Pavlovian koşullamada uyarıcı ilişkileri Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
4) Edimsel (Operant) koşullama Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
5) 4 hafta boyunca derste işlenen bütün konular Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
6) Pekiştirme tarifeleri Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
7) Pekiştirme kuramları Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
8) Pekiştirme kuramları Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
9) Ceza kuramları Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
10) Kaçınma öğrenmesi ve davranışın uyarıcı kontrolü Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
11) 10 hafta boyunca derste işlenen bütün konular Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
12) Bilişsel Öğrenme Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
13) Öğrenmenin Nörobiyolojisi Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
14) Bellek Mekanizmaları Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
15) 14 hafta boyunca derste işlenen bütün konular Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Mazur, J.E. (2006). Learning and Behavior (6th Ed.). New Jersey: Pearson Prentice Hall.
Diğer Kaynaklar: Mazur, J.E. (2006). Learning and Behavior (6th Ed.). New Jersey: Pearson Prentice Hall.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi
2) Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme.
3) Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme.
4) Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi
5) 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme
6) Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme
8) Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi
2) Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme.
3) Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme.
4) Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi
5) 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme
6) Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme
8) Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 10 140
Ödevler 1 3 3
Ara Sınavlar 2 2 4
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 191