Sinema ve Televizyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSY213 | ||||||||
Ders İsmi: | Psychology of Learning | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Genel Havuz | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ZEYNEP HALE AKSUNA | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi AYŞEN YENİCİ Dr.Öğr.Üyesi NUMAN TURAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, insan ve hayvanların öğrenme süreçlerini açıklayan prensiplere ve temel kavramlara giriş niteliği taşımaktadır. Konular, öğrenme teorilerinin tarihsel bir perspektifte incelenmesini, insan gelişimine dair bilinen kuramları ve klasik – edimsel koşullanmayı içermektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, insan ve hayvanların öğrenme süreçlerini açıklayan prensiplere ve temel kavramlara giriş niteliği taşımaktadır. Konular, öğrenme teorilerinin tarihsel bir perspektifte incelenmesini, insan gelişimine dair bilinen kuramları ve klasik – edimsel koşullanmayı içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Öğrenmenin temel özellikleri ve öğrenme türleri | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
2) | Pavlovian koşullama ve sönme | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
3) | Pavlovian koşullamada uyarıcı ilişkileri | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
4) | Edimsel (Operant) koşullama | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
5) | 4 hafta boyunca derste işlenen bütün konular | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
6) | Pekiştirme tarifeleri | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
7) | Pekiştirme kuramları | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
8) | Pekiştirme kuramları | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
9) | Ceza kuramları | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
10) | Kaçınma öğrenmesi ve davranışın uyarıcı kontrolü | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
11) | 10 hafta boyunca derste işlenen bütün konular | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
12) | Bilişsel Öğrenme | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
13) | Öğrenmenin Nörobiyolojisi | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
14) | Bellek Mekanizmaları | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
15) | 14 hafta boyunca derste işlenen bütün konular | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
Ders Notları / Kitaplar: | Mazur, J.E. (2006). Learning and Behavior (6th Ed.). New Jersey: Pearson Prentice Hall. |
Diğer Kaynaklar: | Mazur, J.E. (2006). Learning and Behavior (6th Ed.). New Jersey: Pearson Prentice Hall. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) 1 Orijinal bir senaryoyu çekim senaryosuna uyarlayabilme | |||||||
2) 2 Dünya ve Türk Sinemasındaki gelişmeleri açıklayabilme | |||||||
3) 3 Film gramerinin unsurlarını bilme ve film ürünleri hakkında yeni perspektifler geliştirebilme | |||||||
4) 4 Kurgu mantığını öğrenebilme ve kurgu programlarını kullanabilme | |||||||
5) 5 Renk düzeltme ve ses tasarımı aşamalarını uygulayabilme | |||||||
6) 6 Hikaye ve hikaye anlatma kavramını anlayabilme | |||||||
7) 7 Kolektif bir çalışma biçiminde kısa bir film tamamlama | |||||||
8) 8 Film yapımının tüm evrelerini uygulayabilme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1 Orijinal bir senaryoyu çekim senaryosuna uyarlayabilme | 5 |
2) | 2 Dünya ve Türk Sinemasındaki gelişmeleri açıklayabilme | 5 |
3) | 3 Film gramerinin unsurlarını bilme ve film ürünleri hakkında yeni perspektifler geliştirebilme | 5 |
4) | 4 Kurgu mantığını öğrenebilme ve kurgu programlarını kullanabilme | 5 |
5) | 5 Renk düzeltme ve ses tasarımı aşamalarını uygulayabilme | 5 |
6) | 6 Hikaye ve hikaye anlatma kavramını anlayabilme | 5 |
7) | 7 Kolektif bir çalışma biçiminde kısa bir film tamamlama | 5 |
8) | 8 Film yapımının tüm evrelerini uygulayabilme | 5 |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 10 | 140 |
Ödevler | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar | 2 | 2 | 4 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 191 |