Dersin Amacı: |
The purpose of this course is to familiarize students with the lifespan development perspective. It provides an in-depth study of theories and basic concepts in developmental psychology. Topics covered include the history of developmental psychology, research methods in developmental psychology, prenatal development; developmental stages of newborns and infants as well as cognitive, physical, social, emotional, and personality developments during childhood, adolescence, early adulthood, middle age and old age. |
Dersin İçeriği: |
The purpose of this course is to familiarize students with the lifespan development perspective. It provides an in-depth study of theories and basic concepts in developmental psychology. Topics covered include the history of developmental psychology, research methods in developmental psychology, prenatal development; developmental stages of newborns and infants as well as cognitive, physical, social, emotional, and personality developments during childhood, adolescence, early adulthood, middle age and old age. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Lifelong Development
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
2) |
Research Methods in Developmental Psychology |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
3) |
Developmental Approaches
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
4) |
Developmental Approaches
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
5) |
Developmental Approaches
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
6) |
Developmental Approaches
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
7) |
Developmental Approaches
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
8) |
All topics studied through 7 weeks
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
9) |
Developmental Approaches
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
10) |
Developmental Approaches
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
11) |
Pre-birth Development
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
12) |
All topics studied through 12 weeks |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
13) |
Birth
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
14) |
Birth
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
15) |
All topics studied through 14 weeks
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Edindiği kuramsal bilgilerle toplumsal olayları yorumlayabilme yetisi ve eleştirel bakış kazanır. |
|
2) |
Disiplinler arası çalışma yapabilmek için diğer disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur ve yaşam boyu öğrenmeye açık olur. |
5 |
3) |
Alanda araştırma yürütülürken verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur. |
|
4) |
En az bir yabancı dili iyi düzeyde, bir yabancı dili ise giriş düzeyinde bilerek mezun olur. |
|
5) |
İyi bir gözlem kabiliyeti olan ve empati kurabilen bir mesleki duruş kazanır. |
|
6) |
Sosyal bilim alanında yerel, ulusal ve uluslararası verileri toplama ve araştırma yapma becerisi kazanır. |
|
7) |
Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili ya da toplumsal konularda açıklamalar yapabilir, onları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir. |
|
8) |
Çeşitli staj programlarını ve uygulamalı çalışmaları benimser. |
|
9) |
Kamuda ya da özel sektörde araştırmacı, danışman veya uzman olarak çalışabilecek bilgi birikimi edinir. |
|
10) |
TÜBİTAK, YÖK ve TÜBA’nın ve evrensel bilimin kabul ve teşvik ettiği etik kurallara; araştırmaları, eğitimi ve yayınları kapsamında uyar. |
|